Avatar billede vvseren Nybegynder
10. marts 2002 - 18:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opgradering

Jeg går og overvejer at opgradere min PCér for at få lidt mere skub i tingene.

Min Konfiguration er som følger

Bundkort: Chaintech CT-7AJA / VIA Apollo KT 133
Processor: AMD Duron 700 MHz.
Ram: 128 SDRAM PC-133
Grafikkort: ASUS V6800 Deluxe 32 mb. AGP
Harddisk: 20 gb.

Jeg bruger den primært til internet, CAD 2D og 3D, samt lidt til spil.

Jeg overvejer at opgradere til en Athlon Thunderbird 1000 MHz , eller størrer men jeg ved ikke om bundkortet kan klare en størrer processor, og hvad med køler.
Derudover regner jeg også med at skulle have nogle flere RAM

Jeg håber at der er nogen der har foreslag eller kommentare til en opgradering.

På Forhånd Tak...
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2002 - 19:43 #1
Dit bundkort kan klare 1.5Gb En bedre køler og lidt ram, er bestemt ikke af vejen.
Avatar billede allan_jeak Nybegynder
10. marts 2002 - 21:27 #2
køb en ny computer!!!!! nej det er bare pis, bundkortet kan klare op til en 1300 MHz processor, med hensyn til køling vil det også være en rigtig god ide, ´RAM køb for guds skyld DDR RAM.
Avatar billede allan_jeak Nybegynder
10. marts 2002 - 21:27 #3
køb en ny computer!!!!! nej det er bare pis, bundkortet kan klare op til en 1300 MHz processor, med hensyn til køling vil det også være en rigtig god ide, ´RAM køb for guds skyld DDR RAM.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. marts 2002 - 10:10 #4
peet49 <<< 168-pin DIMM sockets support up to 768MB Ram kan den klare...

allan_jeak <<< vvseren's Mb kan KUN KLARE AMD® Socket-A processors up to 1GHz .. det står på producentens HP....
Så jeg fatter ik hvor du har 1300 Mhz fra.
Og den KAN IKKE KLARE DDR Ram...

vvseren Dvs du kan have højst 1Ghz CPU og 768MB Ram mere kan din MB ik klare...  :)
Avatar billede peet-49 Novice
11. marts 2002 - 11:00 #5
Efter chaintech`s hjemmeside klarer AJA2 1.5Ghz.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. marts 2002 - 11:08 #6
peet49 <<< JA det gør som du selv siger den MB som hedder 7AJA2 .. MEN vvseren HAR IKKE den MB.. så hans MB kan KUN køre 1 Ghz
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. marts 2002 - 11:25 #7
vvseren <<< For at gøre det HELT tydeligt ..
Din MB kan klare CPU op til 1 Ghz og ialt 768 Mb SD-100 RAM (Ram: 3 x 168-pins SDRAM)
og IKKE mere.

Håber du kan bruge dette til noget. :)

P.S. Jeg ved ik hvilken køler du har , men prøv at spørge evt forhandleren om den kan køle 1Ghz Cpu.. så har du sparet 150 kr .  ;)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
12. marts 2002 - 10:19 #8
takker for point :)