Avatar billede edske Nybegynder
10. marts 2002 - 18:23 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

DVD-RIP

Hej eksperter

Hvordan finder man ud af hvilket codec man skal bruge?? Jeg har en dvd-rip fil som jeg ikke kan få åbnet, kan man få et program som kan finde ud af hvilket codec man skal bruge???

\Claus
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. marts 2002 - 18:27 #1
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=divx&cn=&ca=10001
de to øverste - så skulle du gerne kunne se alle divx film!
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:28 #2
Kommer lidt an på om det er lyden eller billedet, eller måske begge dele, der ikke virker som det skal!Tjek din fils egenskaber og vend tilbage med nogen detaljer om hvilket lydcodec mm. der bruges! :)
Avatar billede nonick Nybegynder
10. marts 2002 - 18:29 #3
4.11 skulle kunne gøre det
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:30 #4
metal hansen ... kommer da an på om det er et eller andet weird lyd codec der er brugt..jeg har hjulpet mange mennesker hvor lyden ikke virkede pga. codec problemer..og desuden så kan divx 4.x ikke altid afspille 3.x encodede film.. :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. marts 2002 - 18:32 #5
spx >> du har ret!
der er dælme da også lige 3.11 codec'et! men jeg har ikke lige noget link til det... men det er der vel en anden der har?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. marts 2002 - 18:32 #6
edske >> hvis du mangler 3.11, så smid en mail - så sender jeg det!
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:33 #7
http://dvd.box.sk <- har det hele! ellers kan man prøve http://www.divx-digest.com
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 18:36 #8
og btw så løser det at ha begge divx codec versioner installeret ikke altid..der er jo som sagt utallige lyd codecs derude!
http://forum.sharereactor.com/showthread.php?s=&threadid=16247&pagenumber=1 <-- links til diverse lycodecs.. :)
Avatar billede edske Nybegynder
10. marts 2002 - 18:51 #9
Jeg for følgen oplysninger når jeg ser på egenskaberne for filen.
Audio:
Bit rate 384 Kbps

Video:
Framerate 23
Datarate 151Kbps
Video Sample size 24 bit
Video compression DIVXMPG4 V3

Hvad siger det jer???

\Claus
Avatar billede edske Nybegynder
10. marts 2002 - 18:53 #10
metal hansen>> Ellers tak, jeg ligger inde med dem alle sammen.
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:04 #11
står der ikke hvilket audio codec det er eller noget? prøv at hente alle de codec's der står på den sharereacor url jeg sendte..!det burde hjælpe en del på det.. :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. marts 2002 - 19:05 #12
edske >> hvad er det så du har problemer med?
Avatar billede edske Nybegynder
10. marts 2002 - 19:05 #13
spx>>Den er nede siden da jeg prøvede...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. marts 2002 - 19:06 #14
kan du godt høre noget, men ikke se noget, eller omvendt??!
Avatar billede edske Nybegynder
10. marts 2002 - 19:11 #15
Den siger... Can not play back the file. Format is not supported.

????
Avatar billede edske Nybegynder
10. marts 2002 - 19:18 #16
Nu fik jeg den igang, bare ikke noget lyd??
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:37 #17
siden er skam oppe, den er bare MEGA sløv fordi der er så mange besøgende på den..!prøv et par gange..jeg er lige kommet ind på den..
Avatar billede spx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:39 #19
og du skal hente ALLESAMMEN for at være sikker på at det virker...! :) du kan nøjes med den lille af pakkerne hvis der er 2 at vælge imellem, men det må du selv om.. :)
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2002 - 19:57 #20
Prøver du at afspille med Windows Media Player? Prøv en anden....
Avatar billede troldal Nybegynder
11. marts 2002 - 07:36 #21
hent DIVX version 5 på www.divx.com den skulle klare det det er fordi det er MPEG4
Claus
Avatar billede troldal Nybegynder
11. marts 2002 - 07:37 #22
der ligger samtidig en player version 2 som kan afspille både DIVX avi mpg osv.....
Avatar billede ztuff Nybegynder
22. marts 2002 - 16:40 #23
Hvis du downloader KaZaA (http://www.kazaa.com) og lægger filmen over i din "Shared Folder" vil der, under "Video" inde i "Shared Files" inde i programmet, helt ovre i højre side stå hvilket codec den bruger. Så skal du bare finde det codec...