Avatar billede denniss Nybegynder
02. juni 2000 - 12:42 Der er 4 kommentarer

Fælt problem med Exchange server

Hejsa,

jeg har en exchange server 5.5 som tidligere fik sin mail syncroniseret fra en anden exchange server via en x.400.
Nu har jeg pillet den anden exchange server ned. Da der ikke var brug for denne mere.
Og valgt at køre med et mellemmail program der hedder EFS (Email forwarding server).
EFS går ud i een postkasse, henter alt ned... for via SMTP sender det ind i exchange serveren. EFS har den fordel at det er let, simpelt og du kan se hvad der sker. altid.
Men her kommer det sjove. Nogle ganske få gange får afsenderen af en mail at vide at mailen ikke er nået frem til modtageren (det er exchange der mailer tilbage), på trods af at den faktisk er nået frem.

Jeg tror det har noget med den tidligere syncronisering. og mener selv at jeg har været alt igennem der har med det at gøre...

er det nogen der har været ude for noget lign. ?

er der nogen der har erfaring med at gemme edb/postfilerne... og så ominstallere exchange og bagefter lægge postfilerne tilbage ?

Avatar billede hanno Nybegynder
06. juni 2000 - 21:45 #1
Hmmmmm, 30 Point om en Fæl Exchange Server er der ikke meget hjælp at hente... ;-((

\\Hanno
Avatar billede denniss Nybegynder
06. juni 2000 - 21:50 #2
jamen 300..1300... hvis det løser problemmet.. er jeg glad..
Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 13:01 #3
Du siger du havde en X400 connector. Brugte du TP4 eller TP25 til transport?

Den server, du har nedlagt, var det den første server i Organisationen?

Bruger EFS X400 format til noget?
Avatar billede itognet Nybegynder
30. december 2001 - 12:13 #4
lukker