Avatar billede drzero Nybegynder
02. juni 2000 - 12:30 Der er 6 kommentarer

Diald+ppp+Zyxel Omni.net plus

Jeg har nu desperat forsøgt at få ppp til at virke ordentligt under Red Hat 6.0 - Jeg kan ringe op med minicom og hoppe ud uden reset og starte pppd hvorefter det kører som det skal, men når jeg forsøger med ppp-on scriptet åbner den ingen b-kanal på T/A'en..

I Linuxconf har jeg fået sat et interface op (ppp0) som virker perfekt når jeg benytter "ifup ppp0" og "ifdown ppp0". MEN!.. Jeg kan ikke rigtigt så diald til at æde "ifup" .. Det skal lige siges at jeg også benytter IP MASQ som virker upåklageligt når jeg er logget på med "ifup"..

Hjælp???
Avatar billede fumes Nybegynder
02. juni 2000 - 12:45 #1
Hvordan ser dit script ud (ppp-on)?
Avatar billede drzero Nybegynder
02. juni 2000 - 13:29 #2
Det er det standard script som følger med til Red Hat 6.0 hvor jeg så har rettet alle relevante oplysninger. Det eneste umiddelbare problem jeg selv kan se er at i /etc/ppp/options har jeg defineret modem (at den skal benytte retningslinier for modem).. jeg har forsøgt at commente den linie ud, men der er ingen ændring.
Avatar billede concorp Nybegynder
10. august 2000 - 00:38 #3
jeg mener at kunne huske at jeg havde samme problem..........
såvidt jeg husker er det ATH0 der giver problemet prøv at fjerne den fra ppp-on-dialer, du kan eventuelt erstatte den med ATB40 og/eller AT&K44
håber at det hjælper :-)
Avatar billede victor44 Nybegynder
10. august 2000 - 00:56 #4
Drop diald og sæt pppd til at lave dial on demand.
Det virker bare.

Avatar billede drzero Nybegynder
15. september 2000 - 15:04 #5
Det vil jeg da meget gerne, har du en nem guide til hvordan jeg sætter pppd til at lave dial-on-demand? så lover jeg dig at du får pointene :)..
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. september 2000 - 16:09 #6