Avatar billede nzc Nybegynder
09. marts 2002 - 12:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvilken bærbar er pengene værd?

Hej!

Jeg vil ha en bærbar! Men jeg er ka ikke finde ud af hvilken en det ska være. Mine krav er:

1000 MHz eller derover
256 MB RAM eller derover
DVD/CD-RW combo
10/100 LAN

Jeg har kigget lidt på compaqs helt nye 705EA

http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/705EA/specifikationer.asp

Kan den anbefales??

Der må da også være andre gode maskine hvis ikke compaq'en ka anbefales. Hvilken en vil I mene jeg ska ha fingrene i?

på forhånd tak!
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. marts 2002 - 12:38 #1
Jeg er vild med Dell's - jeg har selv én og er utroligt glad for denne. Hvis jeg havde valget, tog jeg en stor Dell eller en Apple Titanium G4
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. marts 2002 - 15:22 #2
Jeg tror også at jeg ville kigge på Dell, de reklamere så meget i tiden at man skulle tro at de er ved at lukke, men der er gode tilbud imellem, men de er tunge de store af dem, jeg så en der havde sin til salg/bytte problemet var at den vejer 3 kilo, det er vist ikke en bærbar, men slævebar.
Avatar billede csuperman Nybegynder
09. marts 2002 - 16:24 #3
Den du selv nævner er en udemærket maskine. Den nye 700 serie fra Compaq er kanon god, og yderst stabil.
Men ellers vil jeg helt bestemt anbefale DELL eller SONY. Begge laver nogle rigtig lækkere bærbare, fedt design og stabile maskiner. Sony er måske lidt dyr, så det vil nok være Dell der er mit primære bud, på en lækker bærbar. www.dell.dk
/Csuperman
Avatar billede thda Nybegynder
09. marts 2002 - 16:25 #4
Nu skal man jo passe på med at have for mange fordomme....
Men stort set alle compaq maskiner jeg har siddet ved, har været fyldt med fejl! Selvfølgelig ikke altid hardwarefejl, men der er alt for mange dårlige drivere. Man kan heller ikke sige at Compaq laver de hurtigste maskiner...

Det skal også nævnes at det ikke er noge god ide at købe en bærbar Athlon 4, da den ikke er hurtigere end Pentium III-M. Amd er helt nye på det marked, så det er måske en fordel at vælge Intel, da de har nogen mere erfaring...

Ellers er jeg enig med de to andre. Dell laver nogle fantastiske maskiner, og de er næsten altid de hurtigste. Men ja, hvis du vælger deres Inspiron serie, så vejer/fylder de noget, men hvis du ikke skal bære på den hele dagen, så er de perfekte!
Personligt ville jeg blive sindsyg hvis jeg skulle køre i en opløsning på 1024x768 på en 15" TFT, og det har dell forstået, så de har lavet modeller med højere opløsning.

Det skal også lige siges at deres Latitude serie ikke er så store/tunge.
Se f.eks. deres C400... Den er dyr, men...
Avatar billede thda Nybegynder
09. marts 2002 - 16:33 #5
Dell sælger også bærbare med den nye Pentium 4-M.  :)
Avatar billede jakeman Nybegynder
09. marts 2002 - 16:33 #6
Jeg hælder mest til asus, de er begyndt at komme med nogle rigtigt flotte og gode performance dygtige laptops! -Men det er jo så bare min mening! :-)

-Held og lykke med hvad du nu skulle få købt... -Jeg vil bare fraråde dig at investerer i en Mitac, da der er mange probs. med disse laptops, samt deres support hjemmeside kunne være bygget noget mere struktureret op end den de præsenterer iøjeblikket (BIOS download siden blandt andet)

/Jakeman
Avatar billede toocool Nybegynder
09. marts 2002 - 16:44 #7
Kører selv med en Asus l8400, fantastisk maskine. Selvfølgelig kan du få en hurtigere, men hvad angår value-for-money, så er der ikke meget der slår Asus.
Just my thougts
Avatar billede filesnatcher Nybegynder
09. marts 2002 - 16:56 #8
Har selv en Ibm P3 933 Mhz og en Compaq Evo 1000 Mhz de spiller for vildt
Dell er billige men slet ikke kram ....Kigger du kun på spec er de hurtigst
men selve indmaden er tit amatøragtigt lavet.
Mit valg er Ibm de er konge indenfor alt hvad de laver ...
Alt i en Ibm maskine er gennemtænkt og afprøvet ....
Derfor også den højere pris...
Avatar billede csuperman Nybegynder
10. marts 2002 - 13:57 #9
thda >> Jeg synes altså ikke der har været så mange problemer med Compaq's Presario serie. Den er værre med Armada serien (Den proffe serie). jeg har ikke haft de store problemer med Presario, og slet ik med den nye 700-serie. Den er total stabil.
Har selv en Armada M700, og der er en del problemer.
/Csuperman
Avatar billede jakeman Nybegynder
11. marts 2002 - 11:21 #10
LoL, jeg mener da at både thda, csuperman og mit eget svar var nogenlunde ligegode! -Point kan godt deles hvis man har lyst til det! :-)

Men held og lykke med hvad du nu får købt!