Avatar billede jnj79 Nybegynder
08. marts 2002 - 23:41 Der er 18 kommentarer

Virus sletter dokumenter og lukker programmer, hvilke er det?

Hej

Jeg har fået en virus på min computer. Den er muligvis kommet via en mail hvor der stod T.J. eller TJ i afsender og intet andet. Mailen kom og media player åbnede automatisk i XP, meldte naturligvis en fejl. Nu kører maskinen meget dårligt. Den kan ikke lukke ned, dokumenter skrevet i Word lukker ned, og når man skal genåbne dokumentet er der intet indhold.

Hvilke virus er det og hvorledes kommer jeg af med den??
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
08. marts 2002 - 23:42 #1
Kør et Anti-Virus program. Den fortæller hvilken virus det er, og fjerner den (hvis den kan)
Avatar billede jefa Nybegynder
08. marts 2002 - 23:44 #2
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 23:45 #3
prøv evt en online virus scanning på housecall.antivirus.com
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
08. marts 2002 - 23:45 #4
Eller prøv en 'online-scanning' her : http://www.antivirus.com/free_tools/
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 23:45 #5
Så er du sikker på at den er up-to-date :o)
Avatar billede summer Mester
08. marts 2002 - 23:48 #6
Når du har scannet, så har du samtidigt navnet på din virus, hvis der skal yderligere oprydning til.
Avatar billede jnj79 Nybegynder
08. marts 2002 - 23:50 #7
Jeg har prøvet at køre Norton, men maskinen går ned når jeg prøver at installerer programmet. Den er slem, rigtig slem. Jeg skulle bruge nogle dokumenter fra maskinen, så for at jeg ikke skulle miste dataen, lavede jeg netværk med en anden computer. Inden da opdaterede jeg Norton anti-virus på den nye maskine. Dette hjalp dog intet, efter ca. 5 timers arbejde var den maskine også færdig.
Avatar billede swordcat Nybegynder
08. marts 2002 - 23:51 #8
Prøv de links som du har fået :O)

Prøv dem lige engang
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 23:52 #9
jnj79 > Prøv nu den der online scan... Panda har også en som er ret god
www.pandasoftware.com/activescan/com
Avatar billede summer Mester
09. marts 2002 - 00:07 #10
jnj79>>> Du har spurgt her om en løsning, så må du igang med at afprøve svar/forslag, så alle de flinke mennesker kan komme videre :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. marts 2002 - 09:43 #11
Dit antivirussystem kan også være angrebet. Nogle vira har den egenskab at de kan skade antivirusprogrammer. I dit tilfælde ville jeg downloade F-Prot (fylder bare 2 disketter) og køre det. Sammen med en nøjagtig instruktion på dansk finder du det her
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Bagefter ville jeg som andre nævner køre en onlinescanning fra www.housecall.antivirus.com eller/og panda. Ezolu har givet dig linket. Har du stadig vira efter en F-Prot behandling vil de to onlinescannere fortælle dig navnet på viraen og så kan vi fortsætte behandlingen.
Avatar billede yeti Nybegynder
09. marts 2002 - 12:31 #12
Du kan også hente McAfee som shareware (www.McAfee.com)- så kan du jo altid tage stilling til hvilket program du vil benytte som daglig sikring bagefter. På www.free-av.com kan du hente en gratis virusscanner.

//Yeti
Avatar billede jnj79 Nybegynder
10. marts 2002 - 16:50 #13
Tak for alle de gode links, desværre har intet hjulpet endnu.
Avatar billede jnj79 Nybegynder
10. marts 2002 - 16:54 #14
Det var egentligt ret mærkeligt at jeg modtog denne mail som næsten helt sikkert har været skyld i dette, pga. nobody email aliased på domæne navnet til min email konto, bliver ikke sendt til mig, dette vil sige at personen som har sendt mig denne vira, har gået direkte efter mig. Muligvis kan dette hjælpe jer!!
Avatar billede yeti Nybegynder
10. marts 2002 - 17:28 #15
Ofte sendes virus via en eller andens aderessebog og på den måde vil virus næsten altid blive sendt direkte til ens e-mali adresse og ikke via en "stjerne-e-mail" opsætning.

//Yeti
Avatar billede summer Mester
11. marts 2002 - 00:16 #16
Har du prøvet F-PROT, som er freeware og som perhaps forslog. Har den selv. Den er uhyre effektiv, da man propper disk 1 i inden man starter op og forlanger selv disk 2, hvor man har flere valgmuligheder på dansk.
Det gode ved F-PROT er, at den cleaner HDD inden windows er startet.
Har du prøvet den??
Avatar billede cyberboss Nybegynder
15. marts 2002 - 00:49 #17
KIK HER  www.normandk.com  Vælg  downloads

Så er dit problem løst.

MVH.

CYBERBOSS
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:21 #18
Luk please!