Avatar billede -2000haj Nybegynder
08. marts 2002 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autoupdate

Jeg har lavet en list over domæner som er registrert og mit firma hoster.
A kolonen er kundenumre
B kolonen er navne
c,d,e,f,g,h,i,j Er hvilke ydelser der har hos os.

Jeg ville nu gerne at hvis der fx. var 25 domæner registreret så ville 26 være ledig og der ville ikke stå nogle kunde numre eller navne i felterne. Når jeg så skriver et kunde nummer så skal arket selv sortere 1-100 sådan at alle domæner som kunde 1 har er øverst osv.
Jeg har lavet en lille knap der eksekvere en marko der hedder sorter som jeg selv har lavet. OG så trykker jeg på den hver gang men det holder ikke helt den ,å gerne gøre det helt selv.

Hvordan gør jeg nemmest det ?
Avatar billede janvogt Praktikant
09. marts 2002 - 01:17 #1
Jeg forstår ikke helt dit problem, men prøv at sende dit ark til mig, så kan det være det bliver lidt nemmere.

janvogt@esenet.dk
Avatar billede ransborg Juniormester
09. marts 2002 - 09:54 #2
Jeg vil anbefale, du starter med at brugerflade, hvor man kan vælge, hvd man vil søge på til at starte med. Det vil sige, der skal være tre alternativ knapper med hver deres mulighed.
1) Kundenummer, 2) Kundenavn, 3) Ydelsen.

Valget 1)-3) skal så give input til en rullemenu/ evt søgefelt - hvor du indtaster den respektive søgekriterie f.eks. kundenavnet

Derefter skal den eksekver søgningen i dine data, hvor den opfylder betingelserne.

Jeg vil dog sige, det er meget nemmere at lave i en database fremfor Excell.

men mon ikke janvogt kan hjælpe dig med det

MVH
Claus
Avatar billede -2000haj Nybegynder
09. marts 2002 - 11:28 #3
Okay jeg forenkler lige problenet lidt.

A er så kundenumre
B er navne

Jeg har så kundenumre 1,2,3,4,5 lagt ind med 5 forskellige navne-
Det vil sige at følgende felter er brugt A1:A5 B1:B5
Når jeg så taster et navn i B6 skal den ikke gør noget. Men når jeg så fx. taster verdien 2 i A6 så skal den sortere A således at 2 kommer op i rækken ved de andre 2 taller.
Avatar billede -2000haj Nybegynder
09. marts 2002 - 11:30 #4
Claus grunden til at jeg gør det som jeg gør at det ark er en del af et faktura system som jeg selv har bygget. Og det fylder ca. 20 ark. hvor kun 3 af den er til brugeren resten er data ark hvor der udelukkende bliver lavet beregninger. Så jeg er ikke så vild med at lave database nu. Det er nemlig det eneste jeg mangler.
Avatar billede bak Seniormester
09. marts 2002 - 12:45 #5
Stil dig på arkfanen, højreklik, tryk "vis koder" og kopier denne makro ind. Den laver en sortering hver gang der sker en ændring i kolonne A.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range("B2") _
        , Order2:=xlAscending, Key3:=Range("C2"), Order3:=xlAscending, Header:= _
        xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
End If
End Sub
Avatar billede -2000haj Nybegynder
12. marts 2002 - 23:17 #6
Tak for hjælpen det var lige det jeg søgte.