Avatar billede tiny_thim Nybegynder
08. marts 2002 - 19:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

problemer med audio cd'er....

Jeg har et problem.
Jeg bruger Nero 5.5 til at brænde mine audio og data cd'er, jeg bruger mr. platinium cd. Jeg kan sagtens brænde data cd'er med 16 speed uden problemer. Men de audio cd'er jeg brænder har problemer, der er nogle numre på cd'en (typisk 3-4 numre, som enten skratter eller som bare ikke kan afspilles) Jeg har prøvet at brænde med 16 og med 8 speed, men der er stadig priblemer.
Min brænder hedder:Cyberdrv CW038D 16 speed.
Hvad er problemet??
Kan det skyldes de cd'er jeg bruger??
Er der nogle cd'er der er bedre til både data og audio ??
Avatar billede trineax Nybegynder
08. marts 2002 - 19:30 #1
hvis det er mp3er du brænder kan det være der r fejl i dem
Avatar billede mjl Nybegynder
08. marts 2002 - 19:33 #2
Normalt er det fordi din brænder ikke klarer den store hastighed - men det kan måske også ha' noget at gøre med, hvordan brænder og CD-ROM er forbundet til bundkortet (IDE)
Avatar billede nixon Juniormester
08. marts 2002 - 19:33 #3
når du har lavet denne mp3 filer? om til wav filer, har du så hørt dem igennem? .. er der da også skrat? .. eller er det KUN på CD´erne ?

til spørgsmålet angående om der findes bedre eller dårligere CD´er kan jeg kun tale om egne erfaringer, den eneste forskel jeg har oplevet på en "billig alm. CDR" og en "dyr audio CDR" er prisen ..
Avatar billede nixon Juniormester
08. marts 2002 - 19:35 #4
denne =
Avatar billede trineax Nybegynder
08. marts 2002 - 19:36 #5
det kan osse være fejl i at lave mp3erne om til wave
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
08. marts 2002 - 19:36 #6
Det er ikke wav filer eller mp3 filer.
det er når jeg skal kopiere en original audio cd over på en brændbar cd, der er problemer.
det er ikke et problem at lave mp3 filer om til cd audio.
Avatar billede trineax Nybegynder
08. marts 2002 - 19:37 #7
nå ok...så er det nok bare brænderen der ikke kan med de cder
Avatar billede mjl Nybegynder
08. marts 2002 - 19:39 #8
Hvordan er dine drev forbundet til IDE'erne?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
08. marts 2002 - 19:42 #9
DVD drevet og brænderen er sat sammen med samme IDE kabel også kablet sat ned på bundkortet.

Er Delphi cd'erne gode til baåde data og audio??
Jeg har ikke nogen problemer med data cd'er lavet med mr. platinium.
Ville det være en god ide at prøve Delphi's cd'er i stedet for mr. platinium?
Avatar billede mjl Nybegynder
08. marts 2002 - 19:45 #10
Personligt, har jeg mine drev på følgende måde:

IDE1 HD-master & CD-ROM-slave
IDE2 Brænder-master

Dette har givet perfekte brændinger af Audio-CD'er hver gang...!!!
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
08. marts 2002 - 19:45 #11
Hvad er bedst til data og audio cd'er.
Valget står mellem Delphi og Kodak.
???
Avatar billede mjl Nybegynder
08. marts 2002 - 19:47 #12
Jamen - de fleste CD'er er fine nok, det er som regel hardware eller programmer der er problemet....
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
08. marts 2002 - 19:58 #13
okay, tak for dine svar
Avatar billede 2-short Nybegynder
09. marts 2002 - 09:27 #14
i stedet for at kopiere dine audio cd'er direkte kan du prøve at encode dem til mp3 først og så brænde mp3'erne ud.. eller encode til wav eller noget....
Avatar billede grannydk Nybegynder
04. februar 2003 - 20:00 #15
Hej jeg har tit haft det samme problem - min løsning : Når der skal brændes skal computeren genstartes, så hukommelsen er så tom som muligt - så brændes der - men hold fingrene væk fra computeren medens der brændes - det har hjulpet mig meget - man har selvfølgelig heller ikke andre programmer kørende imens - ja det var det