Avatar billede trupfg Nybegynder
08. marts 2002 - 18:42 Der er 6 kommentarer

Avi til mpg

Jeg har en avi video som jeg skal ha' brændt ud som en vcd! Jeg har Nero 5.5.6.4, men når jeg prøver med avi-filen, siger den bare "encoding video" og når den så når 100%, så sker der ikke mere, og der er ikke kommet noget ned på cd'en!!!
Derfor har jeg konkluderet at jeg skal lave mine vcd'er af mpg-filer.. Men hvordan får jeg lavet min avi fil om til en mpg fil, så jeg kan se min video på min DVD-afspiller????
Avatar billede bentn Nybegynder
08. marts 2002 - 20:42 #1
vælger du i Nero at brænde en VCD,så vil den selv lave din avi om til mpeg-men efter det er gjort skal du jo selvfølgelig også brænde den!
Avatar billede rene2u Nybegynder
08. marts 2002 - 21:48 #2
Du skal blot først konvertere AVI filerne om til mpeg brug evt programmet tmpgenc du kan finde den her www.tmpgenc.net , men du må regne med at det er en langvarig affære.. 712 mb avi =  2 stk 698 mb mpeg konverteringstid ca 5 timer (afhængig af dit hardware)

Held og lykke

/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
08. marts 2002 - 21:50 #3
Avatar billede bentn Nybegynder
08. marts 2002 - 22:48 #4
:-)
Avatar billede lindskou31 Nybegynder
18. november 2003 - 11:23 #5
hvis det ikke absolut skal være VCD så kan du bruge programmet MAGIX Movie til CD og DVD som kan brænde filen uden at lave formatet om.
den brændes ned som dvd.
http://www.magix.net
Avatar billede topboy Nybegynder
18. november 2003 - 11:35 #6
Du kan også bruge programmet: Avi2vcd

http://home.cogeco.ca/~avi2vcd/

/Topboy