Avatar billede r.falken Nybegynder
08. marts 2002 - 14:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DTS Problem eller hvad ?

Hvordan kan det være at når jeg opretter et DTS job hvor
den skal kopiere nogle data fra en AS/400 over på SQL2000 så virker det fint hvis jeg selv går ind i
DTS-> Local Package og eksekver pakken. Men hvis jeg opretter et job under SQL Server Agent og siger det skal køre kl. 15.00 f.eks. så starter det fint men bliver ved med at køre uden nogen resulatat (heller ingen fejl meddelser) det eneste den skriver i status er executing step 1
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
09. marts 2002 - 01:57 #1
Det kan være fordi du kører det under forskellige brugernavne, som har forskellig adgang.

Hvis du i Enterprice Manager tager Properties på SQL Serveren, og derunder fanen security kan du se hvilken bruger SQL Serveren kører under.
Hvis du tager properties på SQL Server agenten kan du under fanen General se hvilken bruger den kører under.
Du skal vist sidde ved selve serveren for at gøre begge ting - det virker ikke fra en klient-maskine.
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2002 - 10:40 #2
as pierrhusted says, you can find the the SQL Server Agents user name. Then this user need to have permissions to your AS/400 data. If you ran a package manually then it is YOUR user name which needs access to AS400 if you use scheduler then it is the SQL Sever user name which needs access!
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2002 - 10:40 #3
and that was an answer!
Avatar billede dargny Nybegynder
11. marts 2002 - 15:23 #4
jeg kan ikke forklare hvorfor fejlen kommer, men hvis du sætter step 1 til at returnere kode 1 istedet for 0, så vil dit job køre vidre.
Avatar billede claband Nybegynder
01. april 2002 - 20:36 #5
Jeg har set det før - Det har ikke noget med AS/400 eller setuppet som sådan at gøre. Jeg havde en pakke der afhængig af udfaldet af tasks skulle genstarte enkelte steps. Det kørte fint, men når den sidste task var stoppet stod jobbet stadig som kørende i agenten. Løsningen var at jeg efter succesfuld eksekvering af sidste task i sql reschedulerede pakken til at køre næste gang. Det var ikke så kønt men det virkede.
Avatar billede r.falken Nybegynder
02. april 2002 - 12:47 #6
Intet af det ovenstående har virket.
Avatar billede claband Nybegynder
02. april 2002 - 17:34 #7
Hvad har du prøvet? At schedulere en pakke i SQL vil altid virke - og også stoppe den den tror den er ved at afvikle. Tricket er at du skal slette den fra joblisten først og derefter oprette den.
Avatar billede r.falken Nybegynder
06. juni 2002 - 10:05 #8
intet af dette virker.