Avatar billede djoniz Nybegynder
08. marts 2002 - 13:02 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en skærm

Skærmen er en ældre 15" KFC som jeg har problemer med at få til at virke. Jeg sætter den til en computer og tilslutter den korrekt. Når jeg tænder den lyder det som om du prøver 'at komme igang' og mens det sker lyser en grøn diode men efter kort tid stopper lyden og lyset i dioden skifter til en orange diode (også på fronten). Jeg har tænkt at du måske kunne skyldes en sikring men er ikke sikker. Måske er der nogen af jer der kender til det?

Og givet fald dét er løsningen vil det vel næppe kunne betale sig at få den repareret da der ikke længere er garanti og skærmen er af ældre model.

På forhånd Tak!
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. marts 2002 - 13:04 #1
Havde engang en ældre IBM skærm hvor dioden også blev gul/orange hvis den opløsning maskinen var sat til var for høj - prøv at gå lang ned i opløsning, farver og refreshrate
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2002 - 13:09 #2
din skærm er kaput, sikkert højspændingen der er røget sig en tur.

den er jo langt over 5 år gammle, vi har selv en som jeg købte til min kone for 6 år siden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2002 - 13:10 #3
noget siger mig at der foreligger en kortslutning, den prøver om den kan starte men afbryder efter en tid for at beskytte strømforsyningen i den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2002 - 13:12 #4
kommer der lys i displayet der fortæller dig om opløsning m.m.?
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2002 - 13:15 #5
Det er et sikringskredsløb, der er slået til, fordi der er noget galt, det ligger sansynligvis i horizontal udgang, så du er nød til, at få den repareret, eller købe en ny. Prismæssigt er der sikkert ikke den store forskel.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2002 - 13:19 #6
peet49> altså det samme som jeg var inde på!

Og ja, det kan ikke betale sig at få den repareret, det er sikkert heller ikke muligt!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. marts 2002 - 14:21 #7
hmmm ..  retaxes og peet49... hva med at spørge djoniz hvorfor hans skærm er gået amok? Ellers meget gode gæt i kom med.  :)

djoniz hvordan har fejlen opstået??
Ny syresystem? Grafikkort? Har du prøvet at ændre opløsningen?..
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2002 - 16:01 #8
killer_bee> som tv-reparatør kender jeg symptomerne, derfor faldt det mig ikke ind at spørge om de ydre enheder var iorden, men lad os nu se hvad spørgeren vil svare!
Avatar billede djoniz Nybegynder
10. marts 2002 - 21:29 #9
Jeg har fundet af at skærmen blev sat til side (på loftet) fordi den ikke virkede men hvorfor den ikke blev smidt ud ved jeg ikke. Måske var det med et håb om at den kunne blive lavet når den skulle bruges.

Mht. hvad der sker når den tændes ...

Der kommer intet billede frem. Kun lys i dioderne. Jeg tror desværre ikke en reparation kan betale sig... de ta'r vel gerne 4-500 kr i timen :(.

Tak for jeres svar... pointene skal I nok få .. til deling :)
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2002 - 21:36 #10
At lysdioderne lyser, siger kun, at strømforsyningen er i orden; men det hjælper jo ikke på højspændingen.
Avatar billede djoniz Nybegynder
10. marts 2002 - 21:43 #11
Næh... der sker ikke så meget. Det kan vel godt være en sikring ikk' - kan nok bare ikke selv ordne den.
Avatar billede peet-49 Novice
10. marts 2002 - 21:45 #12
Der sidder ingen sikring i forbindelse med højspændingen, det er sikkert udgangstransistoren, der er brændt af.
Avatar billede djoniz Nybegynder
10. marts 2002 - 21:55 #13
okay - men det kræver vel en reparation hos en teknikker ikk?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. marts 2002 - 21:55 #14
på vores KFC15" kan jeg kun se 1 diode (hvis det ikke er en glimlampe) og et display, display vil ikke lyse hvis den er kortsluttet eller ikke starter.
Avatar billede djoniz Nybegynder
10. marts 2002 - 21:59 #15
hmm... er der slet ikke display på denne - SÅ - gammel er den ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. marts 2002 - 23:31 #16
jo, der skal en tekniker til at reparere den, men jeg tvivler på at der er nogen der kan reparere den.
For 5-6 år siden var det Zitech der havde forhandlingen af KFC, det er det ikke mere.
Avatar billede djoniz Nybegynder
10. marts 2002 - 23:44 #17
Ok - Tak for hjælpen.
Avatar billede djoniz Nybegynder
10. marts 2002 - 23:46 #18
... og lige til sidst: Jeg prøvede på at dele pointene ud men kunne ikke lige finde ud af det. Der var kun et navn at vælge - så sådan blev det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2002 - 18:22 #19
Nå, ja, det med point, det sker tit at jeg ikke har svaret, så er der en anden der får dem, sådan er vilkårene.
Tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes