Avatar billede vildmule Nybegynder
08. marts 2002 - 11:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Registry reboot

Findes der et sted i registry hvor man kan læse om windows trænger til et reboot ?

f.eks hvis man har svaret nej til at boote efter en installation .

Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2002 - 11:10 #1
nix...

Det er jo langt fra konsekvent hvordan installationeprocedurer mv. arbejder. Nogle lægger midlertidigt et link i startup, andre smider en stump vilkårlige steder i registry osv. Der er ingen faste ting at gå efter.

NanoQ
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. marts 2002 - 11:41 #2
Hvis det er den 'fejl' med "Setup has det detected an unfinished installation - restart to complete this" (eller hvordan den nu hedder) - så vil jeg nok anbefale at du bare gør dette...
Avatar billede vildmule Nybegynder
08. marts 2002 - 11:56 #3
Jeg laver automatiske installationer og nogen gange ville det være rart at havde en fællesnævner. Men man er åbenbart nød til at opfinde alting selv.
Jeg scripter altid mine installationer til at ikke at boote, så jeg kan skrive en log om hvordan det er gået, hvorefter jeg sender en boot. Men i stedet ville jeg lave en Checkboot der så bootede alt efter om windows havde brug for det.
Så jeg efterlyser bare en standard, så jeg slipper for at opfinde den "dybe tallerken" igen. Nogen gang har MS tænkt sig om og andre gange tjaaa. Det er netop derfor at man bare smider ting i registry, når det ikke er definere i første omgang.

Tak for jeres input :o))
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2002 - 12:06 #4
kan lige fortælle at i langt de fleste tilfælde er det det nok at afslutte explorer.exe og så genstarte den bagefter - det er nok de fleste gange :)
Avatar billede vildmule Nybegynder
08. marts 2002 - 12:37 #5
John : vil du uddybe det ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2002 - 12:52 #6
ctrl-alt-del - processer - vælg explorer.exe - afslut job - svar ok. - ctrl-alt-del - nyt job - explorer.

mener der er sådan - lige nu kører jeg winme så jeg kan ikke tjekke :)