Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 08:14 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

NT-hjælp under 500 kr. i timen

Vi er et lille firma med NT-server + 3 clienter der skal have geninstalleret/sat systemet op igen efter problemer med Panda antivirus installation, der
har skabt problemer, se spørgsmål 182360 "NT hjælp i Valby"
Er der nogen der kender person/firma der kan komme til Valby idag/aften og som har nogle "rimelige" timepriser og ikke mindst kan sin NT på rygmarven, da vi har været lidt for meget testpilot for uerfarne "experter".
Ring evt. 26201481/Lars
08. marts 2002 - 09:11 #1
Jeg har givet din besked til en ven der kan hjælpe. han kontakter dig sikkert
08. marts 2002 - 09:12 #2
han kommer fra www.masch.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2002 - 09:29 #3
udviklingskonsulente> Hvordan kan du anbefale en mand, der
ikke engang har basal viden om programmering i html?

Du kan sagtens have undervist i årevis uden at have de
nødvendige kvalifikationer på netværksområdet.
Lars K. søger sikkert en MCP i netværk, og de koster
faktisk 1200 kr. i timen. Det er der sikkert en grund til,
siden Lars K. har spildt sine penge på ukvalificeret
arbejdkraft.
Hvis en MCP i netværk skal have 3600 kr. for at løse hans
problem, hvor mange penge har han så allerede brugt på
ukvalificeret arbejdskraft?

En anden mulighed er at skaffen en person med en IT administrator
uddannelse, der kan have tilsvarende kvalifikationer på
netværks området. Hvis han har lavet speciale i netværk.

Mit firmas politik:
Fuld tilfredshed eller pengene retur. Så får du med garanti
tilfredse kunder. Ingen seriøse firmaer tager penge, hvis
de ikke løser kunderens problemer.
Derfor lover jeg hellere ikke kunden noget på forhånd, men
har indtil nu løse alle mine opgaver inden for de aftale rammer.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2002 - 09:30 #4
skaffe = skaffen
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 09:36 #5
Hoejrup>>>nu har jeg ikke lige kigget på det link, Men hvad er der nu i vejen med Autodedakte folk, De kan flere gange være bedere end folk med uddanelse.

Hvis manden kan klare opgaven tilfredstilliende for Lars K Jensen så er det jo lige meget om han har stået i lære i 2000 år eller bare har haft det som interesse i hele sit liv

Jeg har en 10 klasse udvidet og kurser inden for Salg, intet andet men på fritids basisi er jeg IT mand for min fars firma, ja det er jo let nok at blive det for sin far... Ja men når jeg løser tingene tilfredstillende så kan jeg ikke se hvad det gør af forskel om jeg har papir på det,

Men hvis det er fritids basis behøver det jo ikke koste 1200 kr, Expert hjælp er jo ikke probotionel med høje priser.

www.experten.dk et glimrende exempel på

Det var lige mine ord, Hoejrup-- det er ikke personligt ment, Syntes bare lige jeg ville kommentere det

:-)

MC
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2002 - 09:45 #6
mc.lucifer> Jeg prøver bare at give ham en forklaring på, hvorfor
Lars K. måske har brændt numsen et par gange.

Når jeg angiver et beløb på 1200 kr., så er det fordi jeg kender
en professionel MCSE'er der tager det beløb i timen. Og han kan
med garanti løse problemet. Samtidig laver jeg en sammeligning
mellem lav pris og høj pris. Selvom en timeprisen er lav, så
kan det godt blive meget dyrt i længden. Timeprisen og kvalitet
har intet med hinanden at gøre!

Eksperten er ikke til for at hjælpe firmaer, men primært for
at hjælpe private med problemer. Derfor skal firmaerne forvente
at betale fuld pris. Det er en misforståelse af små firmaer kan
få kvalificeret hjælp gratis på eksperten. Det er sikkert årsagen
til, at der bliver lavet så meget skod design på eksperten.

/per
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 09:50 #7
Jeg er blot interesseret i en der kender - med streg under kender - NT , og så kan hanhun være MCP eller autodidakt, det er mig ligegyldigt.
Er der nogle der sagde vi ordner det for 4000,- så er jeg ligeglad om det tager 1 eller 3 timer hellere det end 14 x 850,- kr. og så virker det alligevel ikke/halter afsted.
Men jeg er træt af at betale for folk der skal prøve sig frem på vores system. Der måæ være nogen der tror så meget på sig selv, at de kan sige No cure - no pay. Og det er for pokker jo det rene barnemad vores lille system.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 09:51 #8
Kan sagtens følge dig, MEn at små private firmaet ikke burde kunne få hjælp på Experten det er jeg ikke helt enig i

Mærsk Nej de burde kunne have råd til at betale selv
Enkeltmands eget virksomheder så som mit eget, Burde da sagtens kunne

Men i bund og grund tror jeg faktisk vi taler om det samme.

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 09:55 #9
Lars K Jensen. Jeg er Autodedakt og afprøver intet, Jeg skal desværre til Det mærke Jylland idag ellers ville jeg godt have givet det et forsøg med No Cure No pay

Tænker lige mulighederne igenem det kan være jeg kan finde en mand, Men han har ingen form for papire på at han kan hvad han kan, Det tætteste jeg kommer på en med papire er en der er i lære som  IT supporter på 3 skole periode.

Tænker lige
MC
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 10:05 #10
Tak for din forståelse mc.lucifer. En lørdags seance er naturligvis også en option for en evt. interesseret+kvalificeret(og kvalificeret er ikke nødvendigvis med papir på dette). Der er jo også mange måder at udbetale de 500 kr./eler andet beløb. F.eks. at vedkommende købte EDB udstyr et eller andet sted for beløbet, der skulle afregnes, hvilket ville give aflønningen mere end dobbelt værdi og vi ville blot bruge fakturaen som afregningsbilag.
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 10:06 #11
Jeg er tilbage igen ved 1230 tiden og checker. Alle er velkomne til at benytte min telefon 26201481
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2002 - 10:13 #12
Lars K. Jeg er helt enig med dig.
De firmaer der har forsøgt at løse dit problem, må virkelig
have dårlig samvittighed. Det ville jeg personligt have, hvis
min indsats ikke gav et positivt resultat.
Min fætter sidder med netværk til dagligt, og han er MCP i netværk.
Men han fattede først hvor let det er at løse netværksproblemer, da
han kom til at arbejde med det i praksis. Så det må virkelig være
nogle amatører, der har løst dit problem.

Du kan ikke sammenligne med Mærsk, for de udnytter deres arbejdskraft
optimalt. Men det er sjældent at lønnen følger med. Dette skyldes
primært deres gode renomé, der giver deres medarbejder en god reference.

/per
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 10:23 #13
Vores IT´er har lige sagt god for at du kontakter ham på ll@pbj.dk
Han kan sku det pis

MC - prøv ham
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. marts 2002 - 10:24 #14
Lars K. Jeg har haft eget firma i 8 år nu, og endnu er jeg ikke stødt på noget problem.

Hvor i Valby hører I til?`

Hvis jeg skal hjælpe jer, skal I sørge for at have CD'er parat - også gerne access til Internettet.

Hvis jeg løser opgaven, koster det jer 4000, uanset hvor meget tid jeg har brugt på det. Men du siger at I kan afregne med udstyr også? Lyder interessant.

Løser jeg ikke opgaven, koster det jer ikke en daler!

Jeg påstår ikke at jeg kan NT på rygmarven, men det tror jeg heller ikke bliver nødvendigt.

Du kan skrive til mig på info@usite.dk, så kan vi aftale tidspunkt enten i dag eller i morgen eftermiddag, eller bliver det først i næste starten af næste uge.

Med venlig hilsen
Thomas Skipper
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. marts 2002 - 10:38 #15
Det gik vist lidt stærkt med at skrive. Mit firma jeg har haft i 8 år, har jeg været ude i MANGE problemer med computere og netværk, og selvom nogle af problemer har været meget bidske, har jeg altid fået løst dem.
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 13:43 #16
Har netop endt mail til fastwrite. Håber at høre fra ham og se om vi kan finde en tid sammen. Kigger ind igen Kl. 1600 med en kommentar om hvad der sker. Indtil videre tak allesammen
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. marts 2002 - 14:28 #17
Hej Lars.

Jeg vil gerne prøve at tage udfordringen op. Jeg skulle godt nok noget andet, men man må jo hjælpe sit 'folk' i nød :o)

Jeg finder lige ud af hvordan og hvornår jeg kan komme. Men det bliver nok ved en 18.00 tiden - er det i orden med dig, eller er det bedre lørdag eftermiddag?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2002 - 17:24 #18
lars-k-jensen> Velbekomme! Held og lykke med at få løst dit problem.

/per
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 17:35 #19
Ja, så prøver vi her i aften fastwrite og jeg. Håber vi klarer den evt. med hjælp fra jer her på experten.
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 23:15 #20
Ja, så er Fastwrite kørt hjemad og jeg sidder og skriver fra min egen maskine - sikke en dejlig fornemmelse. Hvis det var svendeprøven for Fastwrite, må jeg sige, at han har bestået til guldmedalje, for det var dog utroligt som vores maskiner var blevet molestreret af Panda og nok også i kombination med en lidt dårlig NT opsætning af vores absolut ex "experter". Fastwrite er vores mand og jeg kan give ham de bedste anbefalinger med herfra. Endnu en gang tusind tak Thomas!
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 23:17 #21
PS - også en stor tak til mc.lucifer, der havde en IT-mand standby.
Avatar billede lars-k-jensen Nybegynder
08. marts 2002 - 23:23 #22
Hej Thomas,

Kunne du ikke lige svare på mit oprindelige spørgsmål 182360. De point hører retteligt til dig.
Vi tales snart ved igen.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
09. marts 2002 - 01:42 #23
Tak for rosen. Det var en hård kamp, men det lykkedes :o). Dejligt at se at dine maskiner kører igen, så du kan koncentrere dig om dit arbejde!

Vi snakkes ved.

mvh Thomas
17. marts 2002 - 07:57 #24
Hoejrup> er lige kommet tilbage og set kommunikationen her. Du er tydeligevis ramt på din "fine MC-et-eller-andet" eksamen. det er synd, men jeg kan da godt forstå at når du nu har spilt en masse penge på microsoft´s crap-eksamner, så må du jo promovere dig og forsøge at at få dine penge hjem, men hvordan hænger det sammen med med at det er for private, når du selv hævder at have haft firma i 8 år. jeg går ikke ud fra at det er et slagter firma. så er du jo selv professionel og burde ikke være på eksperten!! Bull shit! Eksperten er for at dele viden mellem dem der er her - på lige vilkår professionel eller privat.
Jeg har været i branchen i >20 år er teknisk uddannet og kan mit kram, men har selvfølgelig min begrænsning som alle andre.. Jeg har set flere folk med MCXX eksamner, der burde være slagtere i stedet. du har allerede fået svar på tiltale af MC og jeg er enig
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. marts 2002 - 09:38 #25
udviklingskonsulente> Jeg ejer overhovedet ikke en "MC-et-eller-andet" eksamen, så du har virkelig skudt langt forbi. Jeg tror at du blander tingene sammen, for fastwrite og Lars K. har haft firma i 8 år. Desuden tager jeg penge for folk der har firmaer, du står hellere ikke og deler computere ud gratis nede på det nærmeste gadehjørne.
Desuden ville du ikke anvende din fritid/arbejdstid og en masse penge på transport, for at løse folks problemer i Danmark. Uanset og det var private personer eller firmaer.

Jeg er 100% sikker på at du bare skulle se dig sur på en person, fordi der var en i går aftes der tissede på din sukkermad.

/per