Avatar billede praetorian Nybegynder
07. marts 2002 - 23:25 Der er 49 kommentarer og
2 løsninger

Webhosting uden redelegering af domæne

Kære Eksperter

Jeg har for tiden mit domæne ligger hos GratisDNS.dk og hostet hos Yanet.dk og har ikke haft nogle problmer og kanon service. Men jeg tænkte på om der var nogle af jer her inde der kendte til andre steder hvor man kan få hostet fx mail og web. Dette dog uden at de skal have domænet flyttet, dvs hvor jeg laver ændringer i min DNS.

Men grunden til at jeg spørger er at jeg gerne ville have en bavkup liggende i baghånden bare sårn lige ti tilfælde af at noget går galt.

Mvh
Flemming Jacobsen
Tnfs.dk
Avatar billede gryn Nybegynder
07. marts 2002 - 23:29 #1
Det fleste webhoteludbydere har vel denne service?
Avatar billede hojben Novice
07. marts 2002 - 23:30 #2
www.cliche.dk skulle gerne kunne hjælpe dig ;)
Avatar billede gryn Nybegynder
07. marts 2002 - 23:33 #3
De er også superbillige!!!
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. marts 2002 - 23:33 #4
De fleste af de webudbydere jeg var været i kontakt med som lå indenfor hvad min SU kan være med til krævede at jeg for det første flyttede mit domæne. Og for det andet så tog de alle de subdomæner jeg selv havde tænkt mig bruge.
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. marts 2002 - 23:37 #5
Den udbyder jeg er ude efter skulle gerne tilbyde det samme som jeg får hos Yanet.dk inden for samme prisramme
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. marts 2002 - 23:44 #6
Hvad er din prisramme og hvad skal du helt præcis bruge?
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. marts 2002 - 23:47 #7
Bacardil:

Prøv at kigge på www.yanet.dk

Der kan du se hvad jeg får nu og hvad jeg betaler. men regner med en 120-150 kr om året kan jeg godt undvære
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. marts 2002 - 00:01 #8
Hvilken type? 1,2 eller 3?
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. marts 2002 - 00:03 #9
Har nummer 1 da jeg har mit eget domæme og ikke har en dedikeret server klar endnu til at håndterer Email og WEb
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. marts 2002 - 00:04 #10
Eh, praetorian, tror du ikke de udbydere har misforstået hvad du
har spurgt om? Det bør være dem ligemeget - med mindre de selv
tjener en slump penge på at have domænet.

Har du forøvrigt checket udenlandske udbydere også?
Avatar billede jonas- Nybegynder
08. marts 2002 - 00:04 #11
Du skal bare ALDRIG vælge webdomain!
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. marts 2002 - 00:20 #12
Erikjacobsen:

Vil helst holde mig til de danske da jeg ikke er for glad for de udenlandske på det plan at jeg ikke tror at jeg kan få kpmmunikeret mine ønsker til dem samt at de nok ligger væsentligt uden for min prisgrænse. Så nej har ikke kigget på udenlandske udbydere

Men dem jeg har snakket med der har ligget i min prisscala krævede at jeg flyttede mit domæne. Idet at jeg som standard uploader på ftp.domæne.dk, for post på enten mail.domæne.dk eller domæne.dk samt at hjemmeside lå på www.domæne.dk og intet af det kunne ændres også fandt jeg en anden udbyder der var mere fleksibel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. marts 2002 - 00:30 #13
Så skal du da heller ikke støtte dem - det er måske
egentlig en god måde at få sorteret de
useriøse fra.
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. marts 2002 - 00:31 #14
Erikjacobsen:

Også det jeg gjorde :-)
Avatar billede rajo Nybegynder
08. marts 2002 - 09:07 #15
Send en mail til hostmaster@lime-tech.dk og skriv hvad du har brug for, så vender de tilbage, med en kanon pris.
Du kommer til at ligge på en ny windows2000 server, samt på en 34Mbit linje.

/Rajo
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. marts 2002 - 09:12 #16
Rajo:

Men siden du foreslår dem må du jo vide nogenlunde hvad de koster. Men ligger de inden for den grænse jeg skrev tidligere.
Avatar billede rajo Nybegynder
08. marts 2002 - 09:20 #17
Der kan de ikke være med, og jeg ved også at det er med vilje. De hoster helst kun firmaer. Af den grund at de køre et meget stabilt web- / Mailhotel.
Deres priser er f.eks. 99,- for:
10Mb plads
5 Pop3 Kontoer
Frontpage server ext.
FTP Konto
Access adgang

Men de har så tilgengæld heller ikke haft et eneste nedbrud på deres maskine.

/Rajo
Avatar billede skildpadden Nybegynder
08. marts 2002 - 10:37 #18
> Praetorian, jeg skal lige se om jeg har forstået det helt rigtigt...

Du vil have et web/mailhotel hos en udbyder, men beholde din DNS hos en anden? - er det sådan det skal forstås?
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. marts 2002 - 16:46 #19
Rajo:
Det du siger der finder jeg så dyrt, hvis at det er pr måned.

Skildpadden:
Lige nu ligger mit domæne hos GratisDNS.dk hvor at jeg selv kan styre DNS, og det vil jeg blive ved med at kunne
Avatar billede professoren Nybegynder
12. marts 2002 - 10:51 #20
du kan sagtens lave en domain re-route eller domain alias så at du kan altid kan pege på den DNS du best kan lige. Men for at få den gratis, skal du nok til udlandet...danske webhoteller plejer at tage penge for det...
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. marts 2002 - 11:07 #21
Professoren:

A hvad for noget ???. Jeg har allerede mit domæne liggende på nogle DNS servere hhvor at jeg selv kan gå ind og rode. Det jeg leder efter er et firame der udbyder Webhoteller men som ikke kræver at man flytter sit domæne over til dem.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
13. marts 2002 - 20:51 #22
Dette kan www.danskewww.dk klare...

Jeg har f.eks. selv kørt dns på egne servere, men haft webhotellet hos danskewww. Prøv at skrive en mail til dem info@danskewww.dk - bare skriv at du ønsker selv at køre dns, så flytter de ikke domænet.
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. marts 2002 - 20:56 #23
Skildpadden:

Jeg synes bare at de virker vildt dyre hvis at jeg skal havde de samme ting som jeg får hos Yanet.dk som minimum.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
13. marts 2002 - 21:03 #24
Ja, ok de er måske nok dyrer end yanet.dk - men du kan jo heller ikke sammenligne et "fritids webhotel" (yanet.dk) med et professionel webhotel.

hvor stor en løsning skal du bruge?
Avatar billede skildpadden Nybegynder
13. marts 2002 - 21:09 #25
Du finder ikke noget seriøst webhotel som tilbyder det som de tilbyder til 90 kroner om året.

Jeg var lige inde og kigge på linket >om yanet< de kører på en 512/512 adsl, det er jo ikke mere end man kan køre med hjemme fra sin egen pc. Hvis jeg var dig ville jeg finde mig en seriøs udbyder og så måske lige give lidt mere... det betaler sig i den sidste ende.
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. marts 2002 - 10:05 #26
Skildpadden:

Det skal så siges at når der bliver kunder nok at så opgraderer han linie. Men jeg er villig til at strække mig til omkring 120 Kr om året. Men fx hos Cliche.dk skal jeg give 100 kr i oprettelse da jeg ikke gider havae mit domæne navn flyttet over til dem.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
15. marts 2002 - 10:57 #27
Det er da også kun rimeligt at du skal give 100 i oprettelse. Hvorfor skulle de forære dig det hele. Altså for 120 om året får du sgu ikke ret meget.

Men ok, hvis du leder længe nok finder du sikkert noget.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. marts 2002 - 11:01 #28
praetorian> Men du må da kunne se at ingen webhoteller med en ordenlig linie kan levere det du søger til den pris. Linier er ikke helt billige idag.
Avatar billede professoren Nybegynder
15. marts 2002 - 11:11 #29
Der er flere gratis webhoteller i udlandet end i DK!! Men hvis du er
usikker på engelsk, kan jeg godt forstå at du fortrække en DK webhotel. Desværrer er theroom.dk nedlangt, og friserverplad.dk er sat til salg, så jeg tror der er kun ca. 10 gratis webhoteller tilbage i DK...Men der findes betalingshoteller helt ned til kr 9,- om måneden, så det er ikke helt så slemt...
Avatar billede praetorian Nybegynder
17. marts 2002 - 19:08 #30
Gider ikke de der "lote" gratis webhoteller ala freepaq. Men som sagt regner med at kunne undvære en 10-20 kr i måneden. Men grunden til at jeg oprettede dette spørtgsmål var egentlig for det første og se mulighederne men også for at høre om folk havde nogen de kunne anbefale.

Bacardil:

Jeg ville da mene at en 2*45 Mbps linie er jævn godt for 1 kr i måneden.

Skildpadden:

Jeg skal kun give de 100 kr idet at jeg ikke vil flytte mit domæne ove til dem.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
18. marts 2002 - 19:11 #31
Jamen, hvad er problemet så?

Cliche.dk vil sikkert med glæde tage dig ind som kunde. Jeg kan da godt forstå at de vil have 100 kr. i oprettelse, du går fuldstændig imod deres normale oprettelsesprocedurer.

Hvis du vil give 20,- i måneden, hvad er så problemet i at kigge på løsninger fra f.eks. danskewww eller buydomains? Det løber da ikke op i mere end de 240,- du vil spendere årligt.

Bare min mening... det er sgu bedre at give lidt ekstra for en ordentlig og stabil webhosting udbyder, så ved man da altid at ens mail kommer frem, at ens hjemmeside kører og som regel altid en rimelig service.

Jeg tror at alle der har bare en smule erfaring med webhoteller vil give mig ret.
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. marts 2002 - 21:12 #32
praetorian> Ja, men det har du ret i.

Men vil de tage tage uden flytning? Det er jo der de tjener deres penge..
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. marts 2002 - 00:15 #33
Bacardil:

Hvorfor skulle de tjene penge på at flytte min domæne. Og jeg finder at enhver udbyder der kræver at man flytter sit domæne til dem enten er uproffesinel eller er ufleksibel
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. marts 2002 - 00:58 #34
praetorian>

Tak for talen..

>Hvorfor skulle de tjene penge på at flytte min domæne

Fordi de tager 140 kr, for det og det er gratis for dem.

>Og jeg finder at enhver udbyder der kræver at man flytter sit domæne til >dem enten er uproffesinel eller er ufleksibel

Okey, men så ser du om de er uproffesinel eller er ufleksibel, når du ved om de acceptere det.

Jeg ved det ikke, men skrev det som et spm.
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. marts 2002 - 23:38 #35
Bacardil:

Cliche.dk vil godt tage mit domæne uden at få det flyttet som forresten ikke koster noget som helst (Altså at få det flyttet)
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. marts 2002 - 23:46 #36
praetorian:

Kan du forklare hvad de mener med følgende taget fra deres prisliste:

Flytning af .dk domæne  140 kr.
Avatar billede professoren Nybegynder
20. marts 2002 - 16:58 #37
jeg tror du vil have "domain forwarding" el. "domain rerouting" og ikke en ny webhotel, ikke??
Avatar billede professoren Nybegynder
20. marts 2002 - 17:02 #38
Domain & Email Forwarding
Domain Forwarding
Domain forwarding (URL Redirection) is used to redirect your domain to content hosted on another server. Domain Forwarding is an inexpensive alternative to paid webhosting. For example, you can have a FREE website on 20MegsFree.com or any other free webhosting provider, and access it from your domain - with no monthly hosting fees!

Basic Domain Forwarding - FREE
This free service allows you to point your domain to content hosted on a different server, without masking destination URL. Basic Domain Forwarding is sponsored by advertisements, and does not support path forwarding. Setup Free Domain Forwarding Now!

var det noget??
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. marts 2002 - 22:17 #39
Jeg har GratisDNS.dk som min DNS service. Det jeg tænker på er at jeg selv tilføjer DNS for wwww.domæne.dk og mail.domæne,dk og så videre selv og at firmaet så bare hoster min side. Dvs, jeg køber et webhotel, dog uden at jeg flytter mit domæne, dvs jeg varetager selv mit DNS.
Avatar billede praetorian Nybegynder
01. april 2002 - 14:14 #40
Tror at jeg vælger Cliche.dk

Hojben smid lige et svar
Avatar billede itfree1 Nybegynder
07. april 2002 - 14:41 #41
www.secnet.dk er et kanont firma har kun god erfaring med dem
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. april 2002 - 19:39 #42
Højben, smid et svar inden fredag da jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede bitmand Nybegynder
08. april 2002 - 20:34 #43
Hej Praetorian!
Jeg kan godt levere et webhotel til dig gratis (php, mysql).
Kig forbi www.bitmand.dk eller skriv til mig: lars@kodebums.dk, så finder vi ud af noget :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. april 2002 - 20:35 #44
Bitmand:

Hvor hurtig er din linie ???
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. april 2002 - 09:14 #45
Kig her:
http://www.eksperten.dk/spm/195347

Der bliver de fleste spørgsmål besvaret :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
09. april 2002 - 15:49 #46
Virker meget fristende, går nemlig og overvejer at droppe det sted jeg har det ved nu som kun har en 512/512 linie og har hævet prisen til 195 om året til før 90. Men går så også og overvejer at købe hosting hos Cliche
Avatar billede bitmand Nybegynder
09. april 2002 - 15:57 #47
Det er op til dig :) Men jeg er billigere end Cliche (selvom det er svært ;)), og du mister ikke noget på det :)
Avatar billede itfree1 Nybegynder
24. april 2002 - 22:31 #48
kom og kig hos os de andre har ikke alt  www.secnet.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. maj 2002 - 21:24 #49
Itfree i er for dyre til min smag
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. maj 2002 - 21:26 #50
Bitmand:

Er der stadig åbent på din server ???.
Avatar billede bitmand Nybegynder
15. maj 2002 - 08:19 #51
Måske :)
Gå ind i mit forum og skriv en besked til mig, så snakker vi om det :)