Avatar billede danielp Nybegynder
07. marts 2002 - 19:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort??

Hejsa!

Jeg står og skal købe et nyt grafikkort, men med så mange forskellige at vælge i mellem så bliver man jo lidt i tvivl, ik?
Nå, men jeg har tænkt på at købe et Geforce2, men der er jo så mange forskellige producenter som laver grafikkort med Geforce2 chippen! Hvilke producenter kan anbefales (Asus, AOpen, Creative osv. osv)????
Nogen der har gode/dårlige erfaringer med et specielt mærke??
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 19:56 #1
Jeg er meget glad for mit Asus Geforce V7100 MX 2. Det er efterhånden også ret billigt men dækker fuldt ud mit behov for grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 19:57 #2
Geforce2 er klart det bedste til prisen for tiden.

geforce 3 ti 200 er på markedet, men du finder ikke noget fedt Geforce3 kort, medmindre du køber TI500, og det koster KASSEN.

Hvis du skal købe et GF2, skal du købe Geforce2 PRO, det er det bedste/nyeste til prisen.

Jeg har selv et fra Creative, som virker uden problemer, dog har jeg hørt at Asus laver de helt klart bedste hardware artikler i alle sammenhæng.

Så hvis du vil ofre penge på Asus, kan jeg anbefale det, jeg har en del andet hardware fra Asus, og det fungerer optimalt...

F.eks kører min 1800 mhz som en 2.0 GHZ bare pga det bundkort jeg har, fra ASUS.
Avatar billede danielp Nybegynder
07. marts 2002 - 19:59 #3
Det var da egentlig pudsigt nok for det var lige præcis det kort som jeg havde set en del på :o)
Kan det også fint køre de nye spil??
Avatar billede danielp Nybegynder
07. marts 2002 - 20:04 #4
pacr00n > Nu er Geforce2 Pro jo lidt dyrere end f.eks. Geforce MX200, hvor stor er forskellen?? Tror du at et Asus Geforce V7100 MX 200 er et udemærket kort??
Avatar billede hunhun Nybegynder
07. marts 2002 - 20:14 #5
ATI laver helt klart et af de bedste grafikkort - de virker altid og er af ret god kvalitet. Jeg har kun brugt ATI grafikkort de sidste 6 år i alle mine egne og mine kunders PC'ere og de har alle virket 100% (ingen rep.).

Hunhunnen
Avatar billede -simon- Nybegynder
07. marts 2002 - 20:26 #6
Nu må i holde op, det bedste geforce 2 er TI. Det er et rigigt godt kort. Jeg kender en der har kortet nedenunder, han har 99 fps i Counter-Strike og køre 1280*1024. GeForce 2 MX er en del dårligere. Så jeg vil klart anbefale dette kort !

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364597978
Avatar billede halifax Nybegynder
07. marts 2002 - 22:23 #7
Vil bare gøre opmærksom på at GeForce2 MX200 er det laveste i GF2 klassen. Det bør min. være MX400
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. marts 2002 - 11:09 #8
danielp >>> Køb GeForce2 Pro GTS.. du skal ik bruge penge på MX.. det er den billig og dårlige udgave af GeForce ligesom RivaTNT2 havde M64 modelen .. Dvs hvis du vil ha performance i spil så køb IKKE MX udgaven af GeForce. Har selv GeForce2 Pro GTS har ik oplevet nogle 'hakke' problemer endnu.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
08. marts 2002 - 11:10 #9
nå ja og som der blev sagt er ASUS et godt bud på producent.. :)
Avatar billede marvel Praktikant
09. marts 2002 - 05:59 #10
Er jeg den eneste, der vil anbefale ATI's Radeon serie?? Glimrende 2D, tv-out + solid 3D til fornuftig pris
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 00:11 #11
lukker du snart spørgsmålet?