Avatar billede freakz Nybegynder
01. juni 2000 - 00:48 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

SB Live Probs

Jeg har et SB live 1024 med et lille problem. Det sktasler nogen gange i højtalerne (de er ikke problemet !!) og det går mig enormt meget på nerverne nogen gange !!

Det var helt vildt i Win Me når jeg køre film med Media Player så jeg formaterede og instalerede Win98 her er der dog kun en svag skraslen i nogen spil MDK 2 eks....
Avatar billede cryo Nybegynder
01. juni 2000 - 01:28 #1
En af mine venner havde samme problem. Han havede et Aopen AX59PRO Socket 7 bundkort. Efter han smækkede lydkortet hen i et asus-board til en PIII har der engen problemer været.
Avatar billede freakz Nybegynder
01. juni 2000 - 01:37 #2
ok jeg har samme bundkort......
sagt på en anden måde VIA = Problemer !

håber stadig på en løsning ! =)
Avatar billede manon Nybegynder
01. juni 2000 - 05:33 #3
Ja - af en eller anden grund kan SB Live 1024 ikke køre sammen med nogle andre pc-dele.

Eks. viste den blå skærm hos mig! Jeg skrev og skrev til support osv, men uden hjælp. Gik ind og kiggede på den europæiske dwloadside, men nej. Intet nyt at updatere!

Først da jeg ringede til Creative og fortalte om konfigurationen, kom svaret promte: din SB Live kan ikke køre sammen med en PIII Coppermine!
Du skal opdatere dine drivers på den amerikanske site!

Fedt nok - gid forhandleren bare havde fortalt dette!

Så hvis i kigger på http://www.soundblaster.com/drivers/
og vælger "Americas" + "platform" + "SB Live. Family", så klikker i på "get files" og et nyt vindue skulle gerne åbne sig. Scroll lidt nedad og i finder filen sblw9xup.exe (hvis det eks. er til WIN98)

Håber det kan hjælpe jer.

\manon
Avatar billede swasper Nybegynder
02. juni 2000 - 12:46 #4
Jeg havde akkurat samme problem som du har nu med det skide via lort, du skal bare hente en update til de bundkort, jeg kan fint sende den til dig, med den inde kan man få skræslen til at forsvinde.
Avatar billede zycho Nybegynder
02. juni 2000 - 14:01 #5
freakz>> Jeg har også et bundkort med VIA chip, og SB Live Player 1024, og det kører bare derud af.

VIA = Problemer??? >> OG DOG!!!!
Avatar billede swasper Nybegynder
02. juni 2000 - 14:05 #6
freakz>> Hvad for et slot sidder dit grafikkort i og hvilket slot sidder dit lydkort i.
Avatar billede freakz Nybegynder
02. juni 2000 - 18:06 #7
Grafikkortet sidder i AGP porten og jeg mener SB live dimsen sidder i den nederst pci port...
skraslen er dog næsten væk nu efter at jeg fik slaået DMA fra på mine Hd'er...
ikke alt for fedt =(
Avatar billede monzter Nybegynder
04. juni 2000 - 16:32 #8
Hmm, du kunne også prøve andre PCi porte...
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
05. juni 2000 - 00:28 #9
Gå ind og download denne file 4in1420.exe så skulle den rette de problemer der er med dit lydkort/bundkort det er din IRQ Routing der er fejl på og der rettet denne lille file
http://www.aopen.nl/scripts/ftplist.asp?pub/driver/mb/via/4in1420.exe

-Grenaa
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
05. juni 2000 - 00:30 #10
Det er en af de fejl der er på via chipset.

-Grenaa
Avatar billede swasper Nybegynder
05. juni 2000 - 09:11 #11
Der kan tit og ofte opstå problemer hvis du har et soundblaster live lydkort til at sidde i den første pci-port hvis du altså har et agp-grafikkort. prøv at flytte lydkortet til en anden slot, det kan hjælpe lidt på problemet.
Avatar billede freakz Nybegynder
05. juni 2000 - 17:18 #12
jeg har installeret den update til bundkortet, flyttet kortet ned til den nederste pci slot og slået DMA fra alle mine enheder.. indtil videre ser det ud til at virke (8=)