Avatar billede zahi Nybegynder
07. marts 2002 - 12:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Navision AdgangsKode 1

Når jeg åbner min Navision med BrugerID og Adgangskode har jeg mulighed for at vælge i alt 3 regnskaber. Det skal være muligt for alle at åbne de 2 første regnskaber, mens den tredje er en privat regnskab, og er kun for en bruger. Er det muligt at tilføje endnu en adgangskode for den tredje regnskab, så kun den en bruger kan åbne den.

Hvis det er ikke muligt har I så en forslag til dette problem.
Avatar billede janw Nybegynder
11. marts 2002 - 02:06 #1
Hej zahi,

log dig ind som: supervisor (brugerID)
og spring over feltet med Adgangskoden.

Du har så adgang.

Har du en version med alle koder?.

Jan
Avatar billede zahi Nybegynder
11. marts 2002 - 08:18 #2
Hvad mener du med alle koder?
Jeg har adgang som Superbruger.
Avatar billede jasman Nybegynder
13. marts 2002 - 20:13 #3
Nu er Navision jo mange ting, men er det en Navision C5 eller XAL vi taler om, så kan du i hovedmenupunktet GENERELT / KARTOTEK / FIRMAKARTOTEK sætte password på et regnskab.

I skærmbilledet med firmakartoteket vælger du lokalmenu (F10 i dos og ALT+L i windows), og vælger lokalmenupunktet Password.

Du bliver nu bedt om passwordet, og verifikation af samme (passwordet en gang til).

Derefter vil enhver bruger ud over sit brugerpassword, blive afkrævet det password der er sat på regnskabet når han/hun forsøger at åbne det.

Hvis vi ikke taler om Navision C5 eller Navision XAL, så undskylder jeg mange gange for forstyrrelsen ;-).

Mvh

Jasman
Avatar billede zahi Nybegynder
14. marts 2002 - 09:04 #4
Hej!

Det er Navision 3.56 (DOS version)
Avatar billede janw Nybegynder
27. marts 2002 - 00:55 #5
Hej zahi!

Er din version med alle brugerrettigheder?
Avatar billede zahi Nybegynder
02. april 2002 - 07:33 #6
Ja det er den, og jeg har rettigheder som Superbruger.
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
15. maj 2002 - 21:21 #7
Du kan ikke forhindre superbruger i at få adgang til alle 3 regnskaber.
De brugere som ikke er superbrugere kan forhindres adgang til et eller flere regnskaber ved at du IKKE giver adgang til disse regnskaber.

Opret brugerne.
Vælg regnskaber.
Placer cursoren på det regnskab dr skal gives adgang til.
Tast Alt+A.
Tast brugerens ID som skal have rettighed til dette regnskab.
Giv rettigheder...

Frank