Avatar billede tody Nybegynder
07. marts 2002 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne en tidligere installation

Når jeg prøver at installere: rpm -ivh openssh-3.0.2p1-1.i386.rpm
Får jeg at vide at der er konflikt med en tidligere version, hvordan fjerner
jeg den gamle installation?
På forhånd tak
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 11:02 #1
istedet for -ivh, må der være en kommando som hedder noget med -uvh eller noget i den stil! i'et står, som du sikkert ved, for "install". Tag er man på rpm...
Avatar billede tody Nybegynder
07. marts 2002 - 11:07 #2
Nej jeg ved ikke ret meget *lol* udover at jeg støtter mig til "friheden til at vælge" og "Gnuskole" som ikke altid skære alting ud i pap til os nybegyndere!

Ps. -uvh: unknown option
Avatar billede juggalo Nybegynder
07. marts 2002 - 11:07 #3
hedder den ikke bare rpm -e .... ?
Avatar billede tody Nybegynder
07. marts 2002 - 11:09 #4
Skal jeg skrive -e og så den nye eller gamle version nummer?
Avatar billede tody Nybegynder
07. marts 2002 - 11:27 #5
Er jeg virkelig den første der prøver at opgradere en gammel version? Det er okay hvis jeg bare kan komme til at overskrive den gamle!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. marts 2002 - 15:44 #6
for at fjerne skriver du ganske rigtigt

rpm -e openssh

for bare at opgradere skriver du:

rpm -Uhv openssh-3.0.2p1-1.i386.rpm

det er ikke så svært... bemærk det STORE U...

se i øvrigt:

man rpm

det skulle gerne give lidt uddybende information...