Avatar billede slodk Nybegynder
07. marts 2002 - 09:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Virus ????

Jeg tror at jeg har fået en virus....

I går modtog jeg denne mail:
Velkommen til Peter Nyhed!!!!

Du er nu tilmeldt hans nyhedsbrev!!!!!

HVIS DU IKKE HAR BEDT OM DETTE BEDES DU KLIKKE HER www.peterhansen40.subnet.dk FOR AT AFMELDE!!!!!!!!!!!!!

M.V.H
Peter Hansen

.
Meddelelseskilde:
Return-Path: <peterhansen40@hotmail.com>
Received: from smtp.lavasoft.dk ([194.239.173.49]) by fepC.post.tele.dk
          (InterMail vM.4.01.03.23 201-229-121-123-20010418) with ESMTP
          id <20020306084100.MPOJ17715.fepC.post.tele.dk@smtp.lavasoft.dk>
          for <a-design.susanne@mail.dk>; Wed, 6 Mar 2002 09:41:00 +0100
Subject: Fra Peter
To: "Peter Nyhed40"<a-design.susanne@mail.dk>
Reply-To: peterhansen40@hotmail.com
From: peterhansen40@hotmail.com
Message-ID: <OFF6A1F7BF.D0D96BB5-ONC1256B74.002F932A@lavasoft.dk>
Date: Wed, 6 Mar 2002 09:43:55 +0100
X-MIMETrack: Serialize by Router on smtp/Lava IT(Release 5.0.6 |December 14, 2000) at 03/06/2002
09:43:55 AM
MIME-Version: 1.0
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-transfer-encoding: quoted-printable

Nu kan jeg ikke modtage andre mails, hver gang at jeg henter post kommer kun denne samme mail, som jeg selvfølgelig sletter med det samme.
Jeg har kørt virus programmet "eScorcher" som også
har fjernet inficerede filer, men jeg kan stadig ikke modtage mails - jeg har dog en anden maskine som jeg nu henter mails fra, hvad gør jeg ???
Avatar billede thesaint Nybegynder
07. marts 2002 - 09:35 #1
Det er højst sandsynligt en variant af Klez-ormen du har fået. Enten E eller G-udgaven.

Scan via Housecall hos Trend Micro
Avatar billede janny Nybegynder
07. marts 2002 - 09:37 #2
har du antivirus på din PC? - du kan gratis hente en trial-version af McAffe på www.mcaffe.dk  den kan se om det er en virus.

Jan
Avatar billede thesaint Nybegynder
07. marts 2002 - 09:38 #3
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 09:38 #4
Prøv at slette din konto på pågældende pc, og oprette den igen! -Husk at eksportere dine oplysninger, mails og adresser først!
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 09:39 #5
Hvis du skal bruge et AV prog. som du jo allerede har gjort kan jeg se, så brug Norton AV istedet for de andre mere/mindre pålidelige programmer!
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 09:40 #6
-Og slet den pågældende mail fra Peter Sicko inden du eksporterer! :-)
Avatar billede slodk Nybegynder
07. marts 2002 - 09:45 #7
Tak for rådet Jakeman, du for 150 p. og så for vi jo se om det hjælper.
Jeg kan godt se at der var andre der var hurtigere med svar, men det var jo ikke et link til en virusscanner jeg havde brug for i første omgang, men et råd om hvordan jeg kom videre...
Avatar billede thesaint Nybegynder
07. marts 2002 - 09:46 #8
Husk også at checke følgende:
HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run/

;-)
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 09:54 #9
Ok, takker for point! En anden gang behøver du da ikke gi' dem før du har løst dit problem helt! ;-)
Avatar billede summer Mester
07. marts 2002 - 10:04 #10
jakeman>>> Jeg har ikke megen fidus til Norton. De er alt for lang tid om at opdatere. De kan f.eks. ikke konkurrere med freeware-programmet AntiVir. Nå, men spm. er jo lukket nu, så du overtager evt. opfølgning ':-)
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 10:08 #11
Som sagt er det ikke et prog. han/hun søger, og jeg har kun haft gode oplevelser med NAV som også har en del features som skal tages hensyn til når man anvender det! -Det er måske dig der lige skulle kigge en ekstra gang på installations- og brugervejledningerne inden du sætter den til at kører realtime protection og andre processorbetonede ting. :-)
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 10:09 #12
Den var rettet til summer BTW... :-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
07. marts 2002 - 10:18 #13
jakeman>Er du ikke lidt hurtig ude med at nedvurdere andre programmer end Norton. Det gratis Antivir er et fremragende program. Og du bruger ikke realtime protection? Nå! siger jer bare.
slodk>Kunne det ikke være du var lidt for hurtig med at uddele points, og 150 er vel lige i overkanten for det spørgsmål ik' sandt?
Avatar billede summer Mester
07. marts 2002 - 10:23 #14
jakeman>>> Vores søn har haft et proff-firma til at connecte Norton 2002, og han har haft mange vira siden. Firmaet siger det er korrekt opsat og at det er opdateringshastigheden der er for langsom. Det er ikke mig der er ekspert på AV-området, jeg konstaterer bare faktiske forhold. Der er jo nu nok ingen AV-prog. der er 100% ,:-))