Avatar billede seamus Nybegynder
06. marts 2002 - 20:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder OEM

Jeg skal til at opgradere til WinXP, og man kan vælge mellem to versioner - en almindelig og en OEM version. Forskellen er ca. 2.000 kr. Så hvad går man glip af, hvis man investerer i OEM versionen, og hvad betyder OEM
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. marts 2002 - 20:17 #1
En version uden manual og det andet lir =)
Avatar billede seamus Nybegynder
06. marts 2002 - 20:19 #2
det vil sige at det ikke er en begrænset version i forhold til den "normale"?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2002 - 20:19 #3
Det er nøjagtig samme styresystem - OEM er bare uden maual og fancy indpakning :)
Avatar billede jes.kristensen Nybegynder
06. marts 2002 - 20:19 #4
OEM betyder Original Equpment Manufactory. OEM versioner kan kun leveres sammen med en ny computer. Der ydes ingen support fra Microsoft på OEM software.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2002 - 20:20 #5
nej ikke begrænset - Det er nøjagtig samme styresystem :)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. marts 2002 - 20:21 #6
En OEM-version er skam ligeså god - men hvis du vil have lir'et med skal du hoste op med kontantos :o)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. marts 2002 - 20:21 #7
Tak for point =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2002 - 20:22 #8
Avatar billede marvel Praktikant
07. marts 2002 - 04:08 #9
OEM betyder ikke nødvensigvis at programmet udelukkende sælges sammen med en ny computer - det eneste Microsoft kræver er, at OEM versioner sælges sammen med hardware. Dette kan, afhængigt af hvor krakilsk din forhandler er, godt være en mus!