Avatar billede mick Nybegynder
06. marts 2002 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Videresending ud fra URL?

OK en elendig overskrift, men jeg kunne ikke komme på noget bedre.

Hvordan laver jeg en funktion som videresender f.eks. www.site.dk/234 til www.site.dk/fil.asp?id=234

234 er ikke en mappe eller fil, men en "parameter" jeg ønsker at få sendt til fil.asp. Lidt på samme måde som her på E, hvor man kan hente et spørgsmål med www.eksperten.dk/spm/1234

Kan det laves i ASP?
Avatar billede coltau Juniormester
06. marts 2002 - 16:15 #1
Hvad hedder den ASP-kode som skal videresende og hvilke parametre kaldes den med. ?
Avatar billede polarelefant Nybegynder
06. marts 2002 - 16:19 #2
Mener du:

Response.Redirect([Den URL du skal sendes til])
Avatar billede mick Nybegynder
06. marts 2002 - 16:20 #3
coltau> Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener.

polarelefant>Et konkret eksempel på det jeg ønsker :
En web-shop har en masse varer, alle med et varenummer. For at gøre det enkelt for kunden at finde information om en givet vare, laves en funktion som gør at kunden taster www.butik.dk/1234 (hvor 1234 er et varenr). Herefter kaldes automatisk en side, f.eks. visvareinfo.asp, som henter information om varenr 1234.
Avatar billede coltau Juniormester
06. marts 2002 - 16:22 #4
Jeg skulle bare vide: www.butik.dk/1234 :-)
Avatar billede coltau Juniormester
06. marts 2002 - 16:33 #5
Umiddelbart kan du ikke anvende denne måde.
www.butik.dk/1234
fordi denne url vil kalde en default.asp i undermappen: 1234. det dur ikke.

Bevares alt kan lade sig gøre - men ville det ikke være nemmere at anvende:
www.butik.dk/?v=1234

Doh - Jeg ved godt hvad du svarer. :-)
Avatar billede mick Nybegynder
06. marts 2002 - 17:04 #6
coltau> Som du selv antyder, er det ikke en løsning jeg kan bruge :-).

Hvad om man laver en subfolder, f.eks. www.butik.dk/vare/1234. Det må da så være muligt at have en default.asp i /vare/, som tar URLen, finder varenr og parser dette til etscript. Eller?
Avatar billede coltau Juniormester
06. marts 2002 - 17:15 #7
Problemet er at hvis du bruger denne url: www.butik.dk/vare/1234 så bliver der ledt efter denne: www.butik.dk/vare/1234/default.asp og man får straks denne: The page cannot be found osv ...

Desværre.
Avatar billede mick Nybegynder
06. marts 2002 - 17:18 #8
Hvad hvis man laver en egen 404 fejlmeldingsside, som tjekker URLen. Hvis denne er www.butik.dk/vare/xxxxx så redirectes det til www.butik.dk/visvareinfo.asp?id=xxxx

Ville dette være muligt, eller kan man ikke redirecte fra "fejlmeldingssider"?
Avatar billede coltau Juniormester
06. marts 2002 - 17:22 #9
Jeg mener godt du kan redirecte fra en fejl side. Prøv at skrive www.microsoft/asp/manual

så fremkommer en flot fejlside.
Avatar billede coltau Juniormester
06. marts 2002 - 17:22 #10