Avatar billede rapp Nybegynder
31. maj 2000 - 11:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk fakturanummer

Hej
Hvordan får man Excel til at automatisk
at opdatere til et nyt fakturanummer, når man skal skrive en ny faktura !!
Skal man tildele den en makro og hvis ja hvordan skal den se ud.
Avatar billede gonzoo Nybegynder
31. maj 2000 - 14:26 #1
det kan man godt men det er lidt langhåret, du skal oprette en fil på dit c drev i WordPad som du navngiver faktura nr så opretter du et kontrolelement i dit regneark derefter skal du ind og programere i VBPrivate Sub CommandButton1_Click()

Range("E3").Select
Open "c:\FakNr.txt" For Input As #1
    Line Input #1, a$
Close #1
fak = Val(a$)
fak = fak + 1
Open "c:\FakNr.txt" For Output As #1
    Print #1, Str(fak)
Close #1
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Faktura" + Str(fak)
    Range("B9").Select
End Sub
sådan mvh gonzoo
Avatar billede rapp Nybegynder
31. maj 2000 - 15:41 #2
Sorry, jeg arbejder på Mac...
Har du stadig en løsning..?
Avatar billede gonzoo Nybegynder
01. juni 2000 - 10:20 #3
jeg forstå ikke lige problemet den kode her kan andvendes i excel som en makro du kan indspille en tilfældig makro og slette syntaxen og indsætte den her kodeeg så har du den funktion du eftersøger !
Avatar billede gonzoo Nybegynder
15. juni 2000 - 16:55 #4
JEG TAKKER FOR OPMÆRKSOMHEDEN GONZOO
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. juli 2000 - 09:29 #5
rapp, har du fundet en løsningen?

Jeg kender ikke noget til Mac og Excel sammen, men kunne det ikke være muligt at oprette en fil et eller andet sted go så bare rette de stier som gonzoo skriver? (Alså dem med "c:\")
Avatar billede pr Nybegynder
17. august 2000 - 20:37 #6
Hej rapp

Jeg kan sagtens hjælpe dig, men jeg skal først lige vide, hvilken Office-version, du anvender.

Løsningen går ud på at skrive i initializations filen til Excel.
Avatar billede rapp Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:18 #7
Lukket