Avatar billede carls2002 Nybegynder
06. marts 2002 - 13:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PrintServer hvordan ?

Hej

Jeg er blevet forærret en printserver så jeg kan kører min printer på netværket.
Det store spørgsmål er hvordan jeg får kontakt til den, jeg skal ved finde IP adressen på den...
Jeg fik ingen driver / manualer til den, så jeg er lidt på herrens mark...
Modellen er en Xerox 3400x, jeg er ikke sikker på at det oprindelig er en Xerox, da der også er andre mærker af typen 3400x....
Nogen der kan hjælpe med en driver ? eller guide ?

/Cls
Avatar billede jakeman Nybegynder
06. marts 2002 - 13:54 #1
Der må stå en MAC adresse på bagsiden af din printserver så du derved kan finde den på netværket ved hjælp af arp request!
Avatar billede carls2002 Nybegynder
06. marts 2002 - 14:05 #2
jeg har prøvet at køre kommandoen arp -s (mac) 192.168.1.20 .. skulle man så ikke kunne ping den på IP adressen ? Den skriver bare time out....
Avatar billede carls2002 Nybegynder
06. marts 2002 - 14:11 #3
Skrivefejl... det jeg prøvede var self. arp -s 192.168.1.20 (mac-adressen)