Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
31. maj 2000 - 10:26 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

top af søgemaskine

hej

jeg har hørt (muligvis en and) at det er muligt at lave lidt i sin html kode, som gør, at man bliver placeret i toppen af et søgeresultat når der søges i f.eks jubii, istedet for at ligge som nr. 231 (som ingen gidder at bladre sig frem til)
kender nogen til dette?

Avatar billede limemedia Nybegynder
31. maj 2000 - 10:46 #1
der er forskellige tricks ja... nogle får dig bandlyst, andre ikke.
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. maj 2000 - 10:47 #2
Lige netop jubii tager ikke hensyn til din html-kode, men søgemaskiner som kvasir, altavista, excite med flere gør.

Prøv at kigge på http://www.metamaten.dk og http://www.joyzone.dk
Avatar billede svindler Nybegynder
31. maj 2000 - 11:00 #3
Brug meta-tags i din html <head>-sektion. Eksempelvis:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Kaj og Andres fan-site </TITLE>
<META NAME="description" CONTENT="En hyldest til Kaj og Andrea">
<META NAME="keywords" CONTENT="kaj, andrea, poul, keld, frø, papegøje">
</HEAD>

De fleste søgemaskiner prioriterer de hits op, som indeholder søge-ordene i keywords over de hits, der kun indeholder søge-ordene i selve teksten.
Avatar billede scandycom Nybegynder
31. maj 2000 - 19:31 #4
Lav dine egne meta tags på:
www.scandy.com/metatags.htm
Avatar billede limemedia Nybegynder
31. maj 2000 - 19:52 #5
metatags er ikke alt... Du kan også snyde med metatags ved at gentage samme ord flere gange
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. maj 2000 - 19:55 #6
Hvis det er noget, du har tænk dig at gøre meget ud af, kan jeg anbefale hæftet "Søgemaskiner for webdesignere" af Mikkel deMib Svendsen, IDG, 69,-
Skrevet af forfatteren til http://www.joyzone.dk
Avatar billede hviid Nybegynder
03. juni 2000 - 19:23 #7
Nu er jubii slet ikke en robotsøgemaskine (d.v.s. et program) men et katalog, d.v.s. det er mennesker, som samler og vurderer søgeresultaterne. Robotsøgemaskiner (f.eks. altavista) har superhemmelige algoritmer til beregning af rating, men det er rigtigt at metatags og de rigtige keywords kan gøre meget. Vil du vide mere om søgemaskiner, -kataloger, metasøgere, søgeagenter (programmer som du indstallerer og som søger for dig, f.eks. copernic2000 og webferret) kan du lære meget på www.searchenginewatch.com.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
15. februar 2001 - 18:00 #8
Hvis du skal igang med at generere metatags eller blot læse om dem, så brug www.metamaten.dk.
Avatar billede hviid Nybegynder
15. februar 2001 - 23:52 #9
den der metamaten.dk.....den er for fed :-)