Avatar billede macuser Nybegynder
06. marts 2002 - 12:29 Der er 6 kommentarer

MAC OS X kompatibilitet

Hej

Hvilke programmer understøttes af OS X - Specielt alle dtp programmer?

Har lige installeret X på mac, men hvis der ikke er mange programmer der kan køre i X - så er hele ideen vel røget?

Hvordan skal jeg opgradere? Har lige installeret X fra Mac, men skal jeg igennem alle 2-3 stk opgraderinger for at ende med nyeste X system?
Jeg har forresten prøvet software update - virkede ikke...

Avatar billede dorkstar Nybegynder
06. marts 2002 - 12:39 #1
DTP: Illustrator 10 og InDesign 2 er ude, og x-kompatible. Glem Quark, det er fortid. Version 5 er lige på trapperne, men den understøtter kun t.o.m. OS 9.2. Photoshop 7 er annnonceret, kommer indenfor en måneds tid.

Køber du OS X hos en Apple-forhandler, skal du sikre dig, at du du får version x.1.3 - ellers må du opgadere via nettet. Det er ganske smertefrit.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. marts 2002 - 12:55 #2
Find dit 3.part/freeware/shareware her:

http://www.download.com

Macromedia har også lige annonceret "Flash MX"

Der er MASSER af OSX software på markedet efterhånden . . .

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede grinebidder Nybegynder
08. marts 2002 - 10:37 #3
Adobe: Photoshop 7 kommer i 2. kvartal. GoLive 6, Illustrator 10, LiveMotion 2, InDesign 2 er klar.
Macromedia: Freehand 10, Flash MX er klar. Fireworks MX, Dreamweaver MX er i beta.
Microsoft: Office v. X, Internet Explorer er klar.
QuarkXPress 5 kommer, når alle fejlrettelser til Classic-versionen er rettet (dvs. alt fra 1/2-2 år).

Hvis Software Update ikke virker, så kan du downloade en seperat combo-opdatering, der opdaterer fra 10.1.x til 10.1.3. Så slipper du for at opdatere 2-3 gange.

/Lars
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:38 #4
Send mig en mail så skal jeg ganske gratis sende dig en CD med opdateringerne, så slipper du for at downloade dem Jeg har til og med 1.01.4
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:39 #5
Der er da også AppleWorks 6.0 og Corel Graphic Suite 10 og mange flere. der er da tons af programmer
Avatar billede kjv Nybegynder
07. september 2002 - 16:59 #6
Længe siden...Har ikke mulighed for at give point...så giv mig muigheden...Tak for tilbuddet aktivdata...