Avatar billede delwin Nybegynder
31. maj 2000 - 08:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Autogenerate Thumbnails .jpg

Okay.. 300p til den der kan hjælpe mig her.. Min kunde vil have en løsning der a uforklarlige grunde skal køre PHP på en winblows 2000 server..

Mit problem er så at jeg ikke har adgang til at bruge GIMP til at lave thumbnails med.. Så den der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave et script til windows, der går ind i en mappe og laver thumbnails af alle JPG filerne + laver dem til lidt lavere kvalitet, så de ikke fylder særlig meget, vil ikke bare modtage pointene, men også al ære og respekt..

Kan GD i de nyere versioner ikke gå ind og lave thumbs af jpg billeder..?

oki.. Det skulle være det..
Hvis der er nogen spørgsmål, kan jeg kontaktes på morten@integer.dk
Avatar billede colde Nybegynder
31. maj 2000 - 09:59 #1
GD, kan ihvertfald håntere JPG!!!
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. maj 2000 - 11:01 #2
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. maj 2000 - 11:09 #3
Thumbnails bliver iøvrigt diskuteret rimelig tit på php-mailinglisten.
Du kan søge i arkivet på http://www.tryc.on.ca/Excite/AT-php3query.html
Avatar billede delwin Nybegynder
31. maj 2000 - 13:10 #4
doeleman

Kan ImageCopyResized ændre på kvaliten af billedet..?

De fleste af de steder thumbs bliver diskuteret er det på *nix servere.. Det ville jeg også foretrække at bruge, men denne kunde kræver en 2000 server..
Avatar billede delwin Nybegynder
31. maj 2000 - 13:13 #5
Ohh.. og kan jeg ikke overtale en af jer til at sende mig en prækompileret udgave af GD-1.8 eller senere..
Jeg har kun en 1.6'er

bare send til morten@integer.dk
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. maj 2000 - 14:36 #6
I funktionen ImageJPEG kan du sætte en kvalitets-parameter:
http://dk.php.net/manual/function.imagejpeg.php

Du kan hente den nyeste version (1.8.2) på
http://www.boutell.com/gd/#getgd

Christian
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. maj 2000 - 14:39 #7
Iøvrigt findes GIMP også til windows, jeg ved bare ikke, om du kan bruge den til det, du skal.
http://www.gimp.org/win32/
Avatar billede delwin Nybegynder
31. maj 2000 - 15:25 #8
doeleman..

Det ser faktisk ud til at de nyere GD versioner kan det jeg vil, men det link du har givet mig til boutell, giver mig bare sourcen til GD..

Gider du ikke at sende mig en prækompileret version.. be' om..

Det ville ligesom sætte prikken over i'et og sikre dig *300* (tada) point..
Avatar billede delwin Nybegynder
31. maj 2000 - 15:26 #9
Gimp til windoze er ikke værd at lege med.. Og funktionerne kan ikke bruges externt..
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. maj 2000 - 16:39 #10
Jeg har kun en 1.3, hvis du finder 1.8, må du _meget_ gerne poste et link.
Avatar billede delwin Nybegynder
31. maj 2000 - 17:30 #11
Link til forskellige PHP4 moduler.. incl. GD Lib

http://download.swwwing.com/php4/modules/