Avatar billede per.s.carlsen Nybegynder
06. marts 2002 - 09:43 Der er 11 kommentarer

Remote forbindelse....

OK , jeg har en windows NT 4.0 +sp6 med en SQL2000
denne maskine kan jeg ringe ind på via en RAS forbindelse. jeg sidder på ip 192.168.1.105, og min fjernmaskine hedder 192.168.4.1 og jeg får tildelt 192.168.4.251.

mit problem er at jeg ikke kan lave forbindelse til min fjern maskine via Entreprise manager.

(jeg har også samme problem lokat ved at vi har et test netværk 192.168.5.xxx , som der er forbindelse til vha. en PC med 2 netkort)

-p.s jeg kan pinge alle mine sql server maskiner
-p.s Jeg kan godt lave forbindelse til en anden sql server inden for samme DOM som jeg sedder på
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. marts 2002 - 09:46 #1
Er port 1433 åben på evt. routere?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. marts 2002 - 09:47 #2
Hvis det ikke er en default instance, hvad så med porte, som øvrige instances arbejder på?
Avatar billede per.s.carlsen Nybegynder
06. marts 2002 - 09:52 #3
Når jeg ringer ind fra min maskine (med 56K modem) direkte til fjernmaskine, har jeg da mulighed for at se om port 1433 er åben/ eller ej ?????
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. marts 2002 - 09:57 #4
Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har en SQL 2000 kørende på en computer bag router, hvor port 1433 ikke er åben. Jeg har ip-adressen på routerens WAN-side (kan ikke huske den lige nu), og jeg kan ikke få fat i SQL Serveren på den ip-adresse.

Hvad med en netværksadministrator?
Avatar billede per.s.carlsen Nybegynder
06. marts 2002 - 09:59 #5
Jeg har haft fat i vores SYS-ADM, og han siger at det skal virke, ellers er det fordi at men ikke kan lave forbindelse til en Server under for ens eget DOM - mennnnnnnn
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. marts 2002 - 10:25 #6
Hvilken IP har SQL Serveren?
Avatar billede per.s.carlsen Nybegynder
06. marts 2002 - 10:37 #7
Serveren er på fjernmaskinen, og har 192.168.4.1, der er også en på vores testnetværk på 192.168.5.150 (gateway 192.168.5.1)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. marts 2002 - 10:41 #8
Jeg må indrømme, at jeg stadig tror, at der er en router, som spærrer for port 1433 (eller hvilken port, SQL Serveren nu er sat til at bruge (port 1433 er standardporten for standard-instancen))
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
07. marts 2002 - 12:02 #9
Jeg har lige prøvet mod min egen SQL Server 2000 Desktop Engine på min maskine hjemme (jeg sidder på arbejdet lige nu.) Jeg har ændret min opsætning derhjemme til, at SQL Serveren lytter på port 80 i stedet for 1433. Port 80 er åben på min router, da det er standard http-port.

Jeg kan uden problemer få kontakt til min SQL Server bag en router på en ip-adresse, som hedder 192.168.1.3. Den ip-adresse, jeg har connected mod, er routerens WAN ip-adresse. Der er filter på routeren, som sender forespørgsler mod port 80 videre til den maskine, som har ip-adressen 192.168.1.3. På den maskine kører min SQL Server (og lytter på port 80).

Prøv at gå routerens konfiguration og filtre igennem.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
07. marts 2002 - 12:02 #10
Og nej, du får ikke oplyst min ip-adresse :-)
Avatar billede claband Nybegynder
01. april 2002 - 20:45 #11
Det kunne være klientmaskinens dns suffix der ikke passer til serveren.