Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 19:52 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Musemåtte og mus

Hvilken mus og musemåtte skal jeg købe.

Jeg har godt 400 kr. at gører godt med.
Musen og måtte skal selvfølgelig fungere sammen.

I må meget gerne komme med link til hvor jeg kan læse mere og musen og måtten. Og fortælle fordele og ulemper

//FD
Avatar billede telac2 Nybegynder
05. marts 2002 - 19:56 #1
Få en mus der ligger dig godt i hånden, det er sådan set alt. Hvis du ikke har et kæmpe behov som f.eks en hurtig spille mus osv, kan du såmænd købe en rimelig microsoft mus (dog med mousewheel (et lille gråt hjul mellem knapperne) til et par hundrede og en billig skummusemåtte .. som sagt er det ikke totalt vigtigt hvad du har medmindre du har et vildt behov.

Jeg bruger selv en microsoft mus med ledning (Intellipoint) og mousewheel er da lækkert når man kigger ned af websider.

Mit råd er at du går i den nærmeste computer forretningen og køber den anden billigste eller osse den nærmest de 400 kr og får en billig musemåtte eller hugger den nærmeste rafle undermåtte på dit lokale stamværtshus ;)

God fornøjelse!
Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 19:58 #2
hvad med en optisk eller trådløs ???
Avatar billede nogetfx Nybegynder
05. marts 2002 - 20:05 #3
Logitech Cordless MouseMan Wheel omkring 400
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767897

Trådløs, dog ikke optisk, men den ligger for lækkert i hånden. Du får tommelfingeren lidt ind under hånden... Har brugt den i 3 år...
Men det kommer an på om du skal bruge den til grfisk arbejde, da nogen mener at trådløs ikke er så godt til det. jeg arbejder dog i Photoshop med min, uden klager..

/Lars
Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 20:10 #4
Hvorfor er trådløse dårlige hvis man arbejder med grafik ??? Er de også dårllige i spil ?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
05. marts 2002 - 20:17 #5
Man siger at de ikke er så præcise..
Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 20:19 #6
hvad med en billig optisk ?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
05. marts 2002 - 20:22 #7
Det ved jeg ikke, har ingen erfaring med optisk.. Men jeg tror at det er det trådløse der gør dem upræcise. Så jeg vil tro at en trådløs optisk er det samme.. Men igen, jeg har ikke klager og har siddet i Photoshop i 3 år, men en trådløs...
Ved ikke hvordan det er i FX shot 'em up...
Avatar billede -simon- Nybegynder
05. marts 2002 - 20:31 #8
optiske-trådløse muse reagere langsommere, er derfor ikke lige så gode som med ledning i spil (hvor det gælder om at være hurtig, som cs)
Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 20:34 #9
hvad for en skal jeg så købe hvis jeg spiller  shot 'em up spil. Helst ikke dyere end 300 kr.
Avatar billede -simon- Nybegynder
05. marts 2002 - 20:35 #10
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp? og en steelpad den bedste mussemåtte der findes samlet pris ca 400 kr ID=1444767900http://www.steelpad.com/#
Avatar billede nogetfx Nybegynder
05. marts 2002 - 20:36 #11
Jeg står af nu, aner ikke noget om spille-mus..
held og lykke med jagten
Avatar billede -simon- Nybegynder
05. marts 2002 - 20:37 #12
Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 20:41 #13
Okay...er der andre der har noget at sige....hvis ikke lukker jeg spget i morgen.....hvis du vil have lidt point nogetfx så lav et svar....
Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 20:43 #14
Avatar billede nogetfx Nybegynder
05. marts 2002 - 20:45 #15
Jeg tror at den er glimrende... Kender en der har den. Men igen, på spil-siden tør jeg ikke at udtale mig. Men jeg kender mange der spiller Shoot'em up uden problemer...

/Lars
Avatar billede -simon- Nybegynder
05. marts 2002 - 20:46 #16
det er selvfølgelig op til dig, den du nævner er ikke optisk plus den er trådlæs.
Avatar billede filipd Nybegynder
05. marts 2002 - 20:56 #17
vil du ikke anbefalde den ???
Avatar billede jefa Nybegynder
05. marts 2002 - 21:22 #18
Avatar billede nogetfx Nybegynder
06. marts 2002 - 19:33 #19
hehe, jeg tror at det er en "mus" man skal prøve før man køber den
Avatar billede sne-mand-en Nybegynder
07. marts 2002 - 01:29 #20
jefa << han søgte en mus, ikke en gifar ;-)
Avatar billede jefa Nybegynder
07. marts 2002 - 12:58 #21
personen er i tvivl om hvad han/hun skal købe og det kræver da alle muligheder bliver remset op.  Det var kun lagt som en kommentar, desuden ved jeg ikke hvad en "gifar" er?
Avatar billede sne-mand-en Nybegynder
07. marts 2002 - 13:12 #22
jefa<< min fejl, er skulle have ståer "Giraf" ;-)