Avatar billede Max Novice
05. marts 2002 - 18:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg finde en Java Editor..?

Hej Alle..
Jeg er ikke helt klar over hvor jeg burde poste dette spørgsmål, men nu kom det altså under Programmering|Java. Anyway, det jeg er ude efter er et program til Linux i stil med f.eks. JCreator (www.jcreator.com), som har en masse spiffy funktioner, såsom Syntax Colouring, etc. Det jeg kan finde er programmer som Kaffe o.a., som indeholder en eller anden form for selvdefineret JVM, som jeg ikke er interesseret i. Jeg har SUN's SDK 2 til Linux og vil gerne have et program som udnytter denne.

Håber I kan hjælpe.
Mvh.
/Mnc
Avatar billede disky Nybegynder
05. marts 2002 - 19:02 #1
Hent Forte fra www.javasoft.com (Sun's hjemmeside)

Tag og hent en nye Java version også.
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
05. marts 2002 - 19:02 #2
Jeg kan varmt anbefale CodeGuide fra OmniCore (http://www.omnicore.com) til Linux. Den har en heftig syntax- og semantik-checking. Bagsiden er, at man kun må bruge den i en måneds tid :-(
Avatar billede disky Nybegynder
05. marts 2002 - 19:05 #3
Forte er helt gratis hele tiden, og findes til mange systemmer.

Har indbygget compiler, debugger osv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. marts 2002 - 19:12 #4
Link til forte og Java sdk (udviklings miljø): http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html
Avatar billede Max Novice
05. marts 2002 - 19:47 #5
Ok, disky var hurtigst, så points går til ham. Jeg kigger på begge programmer. Tak for hjælpen til alle tre.

/Mnc