Avatar billede geko Nybegynder
05. marts 2002 - 18:54 Der er 6 kommentarer

læs og skriv via applet, mangler rights, mulig at bryde?

hejsa alle!

jeg lavede lige en lille smart dims til at hente filer over nettet, en smart lille KONSOL dims. problemet er at jeg skal bruge noget tilsvarende til nettet, dvs en applet der kan hente filer ned og gemme dem på brugerens hd. jeg har skrevet en fuld kode, men jeg havde ikke taget højde for at den i en applet ville nægte mig adgang til at kopiere en fil ned på comperen fra en applet. jeg kan godt forstå at det selvf ville være en stor security bug hvis alle appletter bare kunne skrive filer til brugernes hd, bare fordi de surfede ind, men findes der ikke en måde hvorpå man kan få fuld læse/skrive adgang, i det mindste hvis appletten køre fra lokale filer (i ie)
Avatar billede disky Nybegynder
05. marts 2002 - 19:01 #1
Jo du skal have et sikkerhedscertifikat.

Ellers ikke (gudskelov, det drejer sig jo om sikkerhed)
Avatar billede geko Nybegynder
05. marts 2002 - 19:38 #2
øhhh husker at edc-mæglerne havde et proggy der gemte filer, det kørte fra cd, men jeg husker intetom certifikat (det har nok været der alligevel). hvordan laver jeg et sådant (læs, kan det betale sig)
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2002 - 09:43 #3
Certifikatet koster et sted mellem 2.000 og 10.000 kroner. dvs at det reelt kun er aktuelt for firmaer.

Et program (også browser) der startes fra en CD du selv har skubbet ind i maskinen har langt højere rettigheder.

mvh JakobA
Avatar billede geko Nybegynder
06. marts 2002 - 22:40 #4
øhhh bøøhhh, men mit program køres direkte fra hd, burde det så ikke have de rettigheder?
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2002 - 22:45 #5
på din egen maskine? Jo så skulle det ikke være så svært. Og det er heller ikke et sikkerhedscertifikat du har brug for, men nogen indstillinger i Windows (som jeg desværre ikke ved hvor er).

mvh JakobA
Avatar billede geko Nybegynder
07. marts 2002 - 12:04 #6
det er netop den indstilling jeg gerne vil have :)