Avatar billede mhoffmann Nybegynder
05. marts 2002 - 16:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Samtale over messenger

Hej.

Jeg har prøvet at lave en samtale over messenger, men det virker ikke. På den computer som jeg prøver at tale med siger den at netværket hos mig ikke virker.

Mit internet virker fint. Jeg har ADSL som kører igennem en D-Link router fra TDC. Jeg har på fornemmelsen at det er routeren der gør at jeg ikke kan oprette en samtal.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre og eventuelt om jeg skal åbne nogen specifik port på min router? I øjeblikket er port 80 (web) åben, ikke andet.
Avatar billede jensb Nybegynder
05. marts 2002 - 17:03 #1
Det nemmeste er at skifte til Yahoo Messenger istedet, den virker sammen med routere uden problemer.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
05. marts 2002 - 17:19 #2
Tak for kommentaren, men jeg vil hellere bruge msmessenger og søger derfor en løsning til det.
Avatar billede jensb Nybegynder
05. marts 2002 - 17:27 #3
Tag et kig her... http://www.eksperten.dk/spm/180747

Det lader til at det ikke kan lade sig gøre med MSN
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
05. marts 2002 - 17:29 #4
Godt nok er min router ikke den samme, men måske har du ret.
Avatar billede jensb Nybegynder
05. marts 2002 - 17:32 #5
Tja, jeg har selv pro@ccess med en Speedstream 5711, og det irritere også mig grænseløst at jeg ikke kan bruge Netmeeting til videochat og til at dele programmer, for det er skidesmart.

Men indtil videre har jeg måtte skifte til Yahoo Messenger så jeg i det mindste kan bruge voice og videochat. Håber dog at jeg (eller Microsoft) finder en løsning en dag.
Avatar billede Noone Nybegynder
05. marts 2002 - 17:39 #6
Tja, jeg er begyndt at bruge min webserver til filer, jeg har ingen mic eller webcam, så voice og video er jeg ligeglad med. Ellers ser det ud til ICQ også virker korrekt.. (I hvertfald 2000b)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
05. marts 2002 - 17:53 #7
-> chanoa: kan man tale over mirc??
Avatar billede Noone Nybegynder
10. marts 2002 - 13:48 #8
Tekst ja, ikke voice.......

Jeg har hørt, at Roger Wilco virker med nat... Jeg ved dog ikke om det passer, da jeg ikke har prøvet det selv.
Avatar billede woolbox Nybegynder
28. marts 2002 - 01:51 #9
Som andre også har skrevet i tidligere indlæg kan filetransfer og samtale ikke lade sig gi' sig over Messenger/Netmeeting hvis man sidder bag en router ... ufatteligt at MS ikke har lave om på denne graverende dysfunktionalitet, især taget i betragtning af at ca. 99% af alle virksomheder og flere og flere private sidder bag forskellige former for router.

Jeg fandt engang ud af man burde kunne løse problemet med at ha' en proxy på routeren, men det kan selvsagt kun lade sig gøre hvis det drejer sig om en software-router - desuden er det ikke lykkedes mig at få det til at fungere! :o( ... Fuck MS ...
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
13. april 2002 - 12:28 #10
Da mit spørgsmål ikke er blevet besvaret inden for rimelig tid, tager jeg selv pointene. Tak for alle indlæggene.

Mvh. Martin
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. april 2002 - 17:33 #11
mhoffmann>> en ikke i indlægget nævnt tidsfrist kan ikke begrunde en tilbagetrækning af points.

opret venligst et spørgsmål og overfør pts. til de bruger der efter din mening har besvaret dit spørgsmål.

Mvh
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede woolbox Nybegynder
13. april 2002 - 17:41 #12
Whaat?? - Du har fået både en forklaring på hvorfor det ikke virker og og en mulig hjælp på problemet, så kan du sgu da ikke selv tage pointene!! ... Det er direkte modstrid med Eksperten.dk's regler...
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
14. april 2002 - 00:15 #13
Jeg spurgte hvordan jeg kunne føre en samtale via messenger, dette spørgsmål er ikke blevet besvaret! Derfor tager jeg selv pointene. Hvis der er nogen der kan svare mig, skal de nok få pointene.
Avatar billede woolbox Nybegynder
14. april 2002 - 11:33 #14
Du har fået en rimelig detaljeret forklaring på hvorfor det ikke kan lade sig gøre ...
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
14. april 2002 - 14:29 #15
>> Jelzin101: Jeg ville meget gerne overføre points til dem som har besvaret mit spørgsmål. Problemet er bare at der er ingen der har kunne besvare mit spørgsmål. De har givet mig forklaringer og alternativer så som ICQ, Yahoo messenger osv. Men mit spørgsmål var hvordan jeg kom til at føre en samtale over MS messenger - dette problem er ikke blevet løst/besvaret.

>>woolbox: Nej, det synes jeg ikke. Det nærmeste vi er kommet en forklaring er at MS ikke kan få messenger til at køre igennem en router med NAT. Men selv om jeg så havde fået en 100% klar forklaring på hvorfor det ikke kunne lade sig gøre, ville det alligevel ikke have løst mit problem. Mit spørgsmål gik på, hvad jeg skulle gøre for at få det til at virke, ikke om det kunne lade sig gøre, eller hvorfor det ikke kan lade sig gøre.

/Martin
Avatar billede jelzin101 Praktikant
14. april 2002 - 14:33 #16
mhoffmann>> helt ok :)

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede jensb Nybegynder
14. april 2002 - 14:50 #17
Så må svaret jo være at du skal droppe din router og få en forbindelse uden router. Det kan godt være at det ikke er det svar du håbede på, men det må jo så være det rigtige svar, uanset om du så kan lide det eller ej... svaret er altså, drop din router.
Avatar billede oled1 Nybegynder
09. december 2002 - 12:26 #18
du skal bruge messenger hjælp de henviser til xp opsætning og ander relevante styresystemer med bla. portnr. som skal konfig. irouter men router skal helst være upnp for at det virker men der er også anden løsning der
mvh oled1