Avatar billede nitrix Nybegynder
05. marts 2002 - 12:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

BOOTE FRA CD'en, NIKS!!

Før jeg fik en ny harddisk i kunne jeg jeg bare sige format C: og installere xp fra cd'rommen. Nu hvor jeg har en ny harddisk i og jeg formaterer kan jeg ikke installere fra cdrommen mere. Når jeg booter på cdrommen og skal til at køre setup siger den "This program cannot be runned in ms-dos mode".

Hvad skal jeg så gøre hvis jeg ikke vil opgradere?????
Avatar billede nonick Nybegynder
05. marts 2002 - 12:44 #1
lyder sært
Avatar billede nonick Nybegynder
05. marts 2002 - 12:45 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2002 - 12:46 #3
Hvis du booter på cd-rommen starter setup automatisk - hvad mener du med at du skal starte setup? starter du setup selv?
Avatar billede kapla Nybegynder
05. marts 2002 - 12:47 #4
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 12:48 #5
nitrix > luk dine spørgsmål tak
http://www.eksperten.dk/spm/180597
http://www.eksperten.dk/spm/180564 (btw..så må du kun oprette spørgsmål ENGANG!)
http://www.eksperten.dk/spm/178472
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 12:51 #6
nitrix > du har oprettet 19 (nitten!) spørgsmål..og lukket to af dem..

giver det folk lyst til at hjælpe dig? nej..
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. marts 2002 - 12:52 #7
Det er lettere at se her, hvor stor usandsynligheden er for at Nitrix giver point...
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=nitrix&option=22

/J

PS.: det er under 10%...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2002 - 12:52 #8
nitrix> du kan se dine spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=nitrix&option=22
Avatar billede nitrix Nybegynder
05. marts 2002 - 12:53 #9
De svar man får er så amtør-agtige så en ½ kunne være nok!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 12:53 #10
så lad vær med at oprette spørgsmål herinde..hvis du er så utilfreds
Avatar billede nitrix Nybegynder
05. marts 2002 - 12:54 #11
D U K S E D R EN G E ! ! ! ! ! ! ! ! !
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 12:55 #12
kan du stave til det?? flot!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2002 - 12:56 #13
nitrix> hvis du vil have hjælp her skal der ligesom være en tovejskommunikation - svar lige på vores spørgsmål:

Kommentar fra john_stigers
05/03-2002 12:46:26    Hvis du booter på cd-rommen starter setup automatisk - hvad mener du med at du skal starte setup? starter du setup selv?
Avatar billede nitrix Nybegynder
05. marts 2002 - 12:57 #14
OKAY:::::::::::::::::SÅ KAN JEG ÅBENBART IKKE BOOTE PÅ CD'ROMMEN!!!!!!!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. marts 2002 - 12:57 #15
john_stigers > held og lykke ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2002 - 13:34 #16
nitrix> det der er jo ikke et svar - hvis du får at vide at du skal trykke på en tast for at boote på cd-rommen, så kan du boote på den. Men hvorfor skal du starte installationen manuelt???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2002 - 13:39 #17
Du skal gå ind i bios og ændre opstartssekvensen, så den prøver at boote på cd'en først.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2002 - 13:47 #18
tonnybrandt> "Når jeg booter på cdrommen og skal til at køre setup siger den "This program cannot be runned in ms-dos mode"." - han kan boote på cdrom :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2002 - 13:57 #19
john_stigers>> Ja jeg så den godt, men blev enig med mig selv om at det kunne altså ikke passe. Han må have udtrykt sig forkert, netop fordi han skriver "og skal til at køre setup".

nitrix >> Gider du prøve at beskrive hele den procedure der bevirker at du får fejlen "This program cannot be run in msdos mode" ?.
Avatar billede zatz Nybegynder
05. marts 2002 - 21:13 #20
Start med en diskette og vælg: start computeren med cd-rom support.
så går du ind under mappen: i386    og skriver winnt
så skulle installationen gerne starte :)