Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
05. marts 2002 - 10:55 Der er 9 kommentarer

Ikke åbne link i 'mit' vindue..

Hejsa,

Jeg har et lille vindue, som jeg selv åbner.

Jeg vil gerne have, at hvis man åbner et link, fra feks. en email, skal den IKKE tage mit vindue til at vise den. Den skal istedet lade være og åbne et nyt vindue med url'en. :)

Ser frem til nogle gode bud.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. marts 2002 - 17:20 #1
<a href='nyside.html' target='_blank'>klikketekst</a>
åbner altid i et helt nyt vindue.

    <a href='nyside.html' target='etnavn'>klikketekst</a>
viser siden i den ramme eller det vindue der hedder 'etnavn' og opretter et vinduet med navnet hvis det ikke allerede findes.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. marts 2002 - 17:21 #2
PS det er da et 15-point spørgsmål. eller har jeg misforstået?
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
06. marts 2002 - 09:26 #3
ja, du har misforstået det.

det vindue jeg har lavet, vil jeg gerne undgå at man kan åbne en url i.
Avatar billede delwin Nybegynder
06. marts 2002 - 12:38 #4
<a href="#" onClick="window.open('densidederskalåbnes.html','','menubar=no,status=no')">linktekst</a>
Avatar billede delwin Nybegynder
06. marts 2002 - 12:41 #5
eller læg det ind i en function..

<script language="Javascript">
<!--

function openwin(url) {
    window.open(url,'','menubar=no,status=no');
}

// -->
</script>

<a href="java script:openwin('http://www.jubii.dk');">linktekst</a>
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
06. marts 2002 - 12:43 #6
jeg skal ikke åbne et vindue, jeg HAR et vindue som jeg vil undgå folk kan åbne et vindue i.
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
06. marts 2002 - 12:43 #7
vindue=url
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. marts 2002 - 13:16 #8
Jeg er bange for det kan blive svært. Dog ser det ud til at hvis du har TO vinduer åbne vil et link fra e-mail altid vælge det vindue der ikke har noget navn.
Men hvis der kun er eet vindue åbnet vil e-mail linket overtage det vindue, selvom også det er navngivet.
Lerg evt selv videre med: http://www.jakoba.dk/eksperten/exp181086.html imens du venter på et ordentligt svar.

Det er vist mere noget der afgøres i styresystemet end i browseren. Så det kan være du skal indstille individuelt i alle de programmer der ku tænkes at vise en webside (email, gemte genveje, ...)

mvh JakobA
Avatar billede kasperh Nybegynder
17. marts 2002 - 11:55 #9
De gør det på live365.com i deres lille afspiller, hvordan det fungerer ved jeg ikke, men er med på en lytter. :)
Evt. kan i bruge Hvalsø WEbradio's link:
http://www.hvalsoewebradio.dk/Ny/Pages/Top.html - det var der jeg fandt det.