Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
05. marts 2002 - 10:54 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Prombt ved luk af vindue

Hejsa,

Jeg har et lille vindue, som jeg selv åbner.

Jeg vil gerne kunne sende en prombt, hvis man forsøger at lukke vinduet, hvor man får tilbudt at lukke vinduet eller ej.

Ser frem til nogle gode bud.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. marts 2002 - 11:00 #1
hvad med noget onunload?
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. marts 2002 - 11:07 #2
du gør sådan her:

<body onunload="window.open('confirm.html','','width=300,height=200')"

Så laver du dokumentet 'confirm.html' hvorfra der spørges om vedkommende virkelig vil lukke. Hvis der trykkes ja, åbnes siden igen, og hvis der trykkes nej lukkes confirm.html...

/lerchedahl
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. marts 2002 - 11:16 #3
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
05. marts 2002 - 12:35 #4
siden må ikke refreshes, da der er nogle informationer i en form jeg ikke vil miste.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. marts 2002 - 15:01 #5
hmm, det er fair nok, men gør det en del mere kompliceret... Jeg forsøger at pusle med det :o)
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. marts 2002 - 15:07 #6
hmm, grunden til at den ikke prompter dig når du lukker vinduet, er jo at du selv har genereret det med window.open(), ikke?

Kan du ikke bare bruge <a href="" target="_blank"> i stedet. Du kan jo sagtens ændre størrelsen på vinduet med javascript efter vinduet er åbnet med resizeTo() attributten...

Et vindue genereret af et anchor tag med target="_blank" vil ikke blive lukket uden en prompt...

/lerchedahl
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
05. marts 2002 - 15:29 #7
Der må ikke være alle de normale explorer knapper og menuer, så det kan jeg nok ikke bruge :/
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. marts 2002 - 15:33 #8
ok, hvad så med at fjerne det olrdinære kryds oppe i højre hjørne, og så lave din egen 'lukknap'. Så har du da i hvert fald frit spil...
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. marts 2002 - 15:39 #9
...faktisk er det det eneste du rigtig kan gøre, da du ikke har mulighed for at bestemme hvad der skal ske efter der er trykket på krydset. Der eksisterer jo ikke nogen onAboutToClose() attribut ;-)

Du kan fjerne systembjælken i toppen med fullscreen, og så lave din egen menubjælke, evt. med frames...
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
05. marts 2002 - 15:52 #10
Jeg har droppet det, du får dog lige 100 point :)
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
06. marts 2002 - 09:24 #11
wow, tak skal du have. Men det var da ærgeligt du gav op, det var lige ved at blive spændende :o)