Avatar billede ynwa Nybegynder
05. marts 2002 - 08:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ghost af Asus-notebook

Er der nogen der har en forklaring på hvorfor jeg ikke kan tage et ghost af min notebook. Selve image forløber godt nok men når jeg så genstarter er det ligesom min bootsektor mangler. Hvis jeg bruger en floppy med bootfiler starter win2000 op uden problemer. Jeg har aldrig haft problemer med ghost før
Avatar billede karlslund Nybegynder
05. marts 2002 - 12:58 #1
Den skal jeg lige have igen.

Du tager en backup af din notebook med Ghost, og så kan du ikke boote den bagefter?

Det er ikke det restorede image der har problemet??

Hvilken version af Ghost iøvrigt?
Avatar billede ynwa Nybegynder
06. marts 2002 - 09:51 #2
Jeg tager Image af min notebook og lægger på en ny harddisk, Denne harddisk sætter jeg i min notebook og så vil den ikke boote op medmindre jeg har en floppy med mine bootfiler. Jeg har prøvet med nogle gamle Image som virker, men på Notebookén virker de ikke. Det må være boot sektoren der er noget galt med men hvorfor. Jeg har nu lagt 2000 ind fra CD og der er ingen problemer, men det er mit image jeg vil bruge.
Det er GHOST 2001
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. marts 2002 - 11:36 #3
Hmm, har du valgt DISK TO IMAGE eller PARTITION TO IMAGE?

Hvis det er sidstnævnte, bliver MBR ikke taget med, og den er vist anderledes under Win2000 end under Win98/DOS eller whatever du har formatteret den nye disk med.
Avatar billede ynwa Nybegynder
06. marts 2002 - 14:45 #4
der er aldrig problemer med PARTITION TO IMAGE, Så der må MBR jo være´ikk
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. marts 2002 - 23:10 #5
PARTITION TO IMAGE tager kun den valgte partition. DISK TO IMAGE tager hele disken incl. MBR.

Jeg tænkte bare at hvis det var en HELT frisk harddisk at det måske var et MBR-problem.

Hvis du booter på den, hvilken fejl får du så?
Avatar billede ynwa Nybegynder
07. marts 2002 - 08:01 #6
jeg får ingen fejl, den stopper bare med sort skærm. Men jeg har jo ingen problemer hvis det er en ny installation fra en cd
Avatar billede karlslund Nybegynder
11. marts 2002 - 10:17 #7
Prøv følgende når du har restoret ind:

Boot til Recovery Console fra Win2000 skiven, og kør en CHKDSK på harddisken. Nogen fejl?
Avatar billede ynwa Nybegynder
11. marts 2002 - 14:48 #8
det ved jeg ikke for jeg har afleveret den med en ny installation
Avatar billede mcp Nybegynder
15. marts 2002 - 18:50 #9
Jeg har set Ghost gøre dette mange gange??
Kopier boot filerne (Boot.ini, ntldr, ntdetect.com) fra Floppyen ind i roden af c:\ og tilpasse Boot.ini til computeren. så køre den fint.
Lav derefter et ny Image og kryds finger for at Ghost husker alle filer denne gang. Ellers kan DriveImage!

\MCP, MCSE, A+, Network+ ...8-)
Avatar billede ynwa Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:24 #10
lukker