Avatar billede jesper45123 Nybegynder
05. marts 2002 - 00:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bedre notepad

Hejsa.

Jeg står og mangler et lille program ala notepad, men som gemmer filerne i ASCII format. (Det ville være fint vis det også har linienumre)

Helst freeware
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. marts 2002 - 00:52 #1
Du har jo EDIT fra din dos-prompt... har du prøvet den?
Avatar billede jesper45123 Nybegynder
05. marts 2002 - 00:54 #2
Ja, men jeg leder efter et program til windows, som notepad.
Avatar billede simonia Nybegynder
05. marts 2002 - 00:54 #3
Startmappepanel, så du har hurtig adgang til mapper, du ofte åbner filer i.
Syntaksfarvning af HTML, Java, Pascal og C++.
Bogmærker, så du hurtigt kan finde bestemte steder i dokumentet.
Åbning af indlæst fil i associeret program (fx en .htm-fil i Internet Explorer eller en .pas-fil i Delphi).
Lav backupfil - automatisk eller når du har brug for det.
Skrivebeskyt en fil med et klik, hvis du vil være sikker på ikke at komme til at ændre i den.
Konverter æ, ø og å til ae, oe og aa i markeret tekst.
Konvertering af markeret tekst til store (majuskler) og små (minuskler) bogstaver.
Indsætning af mellemrum i markeret tekst.
Visning af ANSI-værdier.
Ubegrænset dokumentlængde - ubegrænset antal dokumenter.
100 niveauer fortryd og annuller fortryd.
Lille og hurtig.

Hvis det lyder fornuftigt, er den her:
http://www.stoneware.dk/texttool/default.htm
Avatar billede jesper45123 Nybegynder
05. marts 2002 - 00:55 #4
Jeg ved der findes en del af disse små programmer, men jeg kan bare ikke finde dem på nettet. Måske er der nogen her inde der kan.
Avatar billede jesper45123 Nybegynder
05. marts 2002 - 00:57 #5
Jeg kikker lige på den.
Avatar billede jesper45123 Nybegynder
05. marts 2002 - 00:59 #6
Den er jo faktisk perfekt. Mange tak.
Avatar billede simonia Nybegynder
05. marts 2002 - 01:01 #7
Velbekomme:)
Kig lige her også, der er en række små nyttige programmer af samme forfatter...gratis.
http://www.stoneware.dk/