Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:26 Der er 46 kommentarer og
9 løsninger

www.startfirma.dk - e-service

I forbindelse med at vi har lavet sitet www.startfirma.dk som er et sted hvor iværksættere m.m kan stille spørgsmål osv, så har vi lavet det vi kalder e-service. Her kan man beskrive sin virksomhed og produkter og få reklame/indtjening den vej.

Det som I her ser er selve admin-systemet og ikke det man ser fra selve Start|Firma. (ikke uploadet)

Hvad synes I om :

Design - Er der pænt at se på ?
Brugervenlighed - Kan man finde ud af det?
Muligheder/funktioner  - hvad mangler der fx. ?

http://www.startfirma.dk/eserv/login.php

Brugernavn: henrik
password henrik

Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:27 #1
Rod endelig bare rundt i skabeloner mv....  det hele bliver slettet alligevel :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 22:29 #2
Jeg synes faktisk, den er ret flot. Jeg kan dog ikke logge på med henik/henrik.

Herfra er der 10 ud af 13 i karakter.
Avatar billede hono Nybegynder
04. marts 2002 - 22:31 #3
HVOR ER DU DUM AT GIVE OS PASSWORD, haahaaa, nej bare for sjov...
Udover det er det VIRKELIGT flot. Nydeligt og professionelt. Ikke fyldt alt muligt pladder, men stilrent og flotte farver. Og så er det meget overskueligt. et 11-tal (13 giver man jo aldrig ;)).

Hono
Avatar billede ahv Nybegynder
04. marts 2002 - 22:32 #4
1) i 800x600 pixels kan jeg scroll'e til siden :o( Det ser ikke godt ud

2) i 800x600 kan jeg ikke se alle menupunkterne !

3) i 800x600 ;o) Kan jeg ikke se hele toppen

4) Ellers synes jeg det er et fint design overskuelige og lige til :o)
Avatar billede jonas- Nybegynder
04. marts 2002 - 22:35 #5
Lidt svært at finde rundt i, men det er kun fordi der er så mange forskellige funktioner, ikke fordi det er uoverskueligt!
Ellers fungerer alt det jeg testede, så ikke noget dér!
Det virker rigtig godt! - Rigtig flot.

Men altså lidt svært at finde rundt i, fordi der er så mange funktioner.
Avatar billede ahv Nybegynder
04. marts 2002 - 22:35 #6
i 800x600 igen, igen kan jeg ikke se hele det popup vindue under menupunktet "preview side".

Måske skulle du have et script der tjekker brugernes skærmopløsnnig, som kan sende en til en given side som vliver viost korrekt :o)
Avatar billede jonas- Nybegynder
04. marts 2002 - 22:36 #7
hono: hehe - Ja, men vi siger det ikke til ham, og vi går ind og ændrer alle hans opysninger om hans firma, ikk?! :o) heh..
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:38 #8
jonas og hono> I ændrer bare det i har lyst til, kun dem på eksperten ser denne side :))

Alle> Mange tak for den positive kritik indtil videre :)
Avatar billede hono Nybegynder
04. marts 2002 - 22:38 #9
jonas- >> Haha, jo det er rigtigt ondt, lad os gøre det!!! ;-)

startfirma >> Hvor lang tid har det taget at lave?

Hono
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:40 #10
hono> Det har taget 10 timer ca. vil jeg tro..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. marts 2002 - 22:40 #11
Nydeligt, stilrent, overskueligt og forholdsvis nemt. Men måske noget mere hjælpetekst, hvis man er newbie i at lave hjemmesider selv på denne måde som du stiller til rådighed. Hjælpen skal naturligvis være nem at komme til at læse.

Dine menuoverskrifter er en lille smule gnidret på min bærbare. Har du brugt for meget glow-effekt?

Men fin, fin. en ren 10'er for det!
Avatar billede hono Nybegynder
04. marts 2002 - 22:41 #12
10 timer!!! Jeg troede sådan noget tog meget mere tid!!
Avatar billede jonas- Nybegynder
04. marts 2002 - 22:45 #13
Ups, nu har jeg fået lavet godt rod i den... Det er en smule uoverskueligt med alle de funktioner. Måske skulle du lave en "Title" over teksten, og lave en kort beskrivelse af hvad de forskellige links indeholder... (tænker her på menuen).
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 22:48 #14
fik en fejl da jeg prøvet at ændre magnen i banner/billede foroven:

You have an error in your SQL syntax near 'type = 'besk' ORDER BY nr' at line 1
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:48 #15
jonas det er helt okay :)

Hvad synes I mulighederne med at justere tekst og billeder..  ved at venstre klikke når man har oprettet en skabelon mv.
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:52 #16
fastwrite> Der er netop lavet en Vejledning som vores pædagogiske tekstforfatter snart kigger på :)
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 22:52 #17
Ellers synes jeg helhedsindtrykket er rigtig godt, en god brugervenlighed, et godt design :)) (he he, du ved hvad jeg mener) og alt i alt en rigtig god admin del. faktisk en af de bedre jeg har set :)

men jeg synes en brugevejledning på siden vil være en rigtig god ting, altså en sådan hjlæp-funktion....
Avatar billede jonas- Nybegynder
04. marts 2002 - 22:52 #18
startfirma: Jaja, jeg ved godt det bare er noget du sletter igen, men det jeg ville frem til, var at siden var en del uoverskuelig med alle de funktioner der er!

Hvad synes du om dette:

"Måske skulle du lave en "Title" over teksten, og lave en kort beskrivelse af hvad de forskellige links indeholder... (tænker her på menuen). "?? En god idé eller hvad?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:53 #19
roedz> Fejl skulle være fikset :)
Avatar billede roedz Nybegynder
04. marts 2002 - 22:53 #20
Cool :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:54 #21
Jonas> Ja det er en god ide. Jeg har lavet en vejledning og måske et hjælpe ikon kunne linke til en forklaring?
Avatar billede nil2 Nybegynder
04. marts 2002 - 22:55 #22
Efter en lidt hurtig gennemgang (skal gerne gøre det mere grundigt i morgen) må jeg sige at det virker meget stilrent, professionelt og jeg fandt ingen bugs...

Jeg vil dog give jonas- ret i at det kan være svært at finde rundt i alle de funktioner du tilbyder... jeg tror du skal gøre meget ud af hjælpetekster og vejledning... evt. en demo.

Jeg har testet med IE6/Win2k... virker de smarte menuer på andre browsere.. tester gerne med diverse (NN4.7, NN6, IE4, Opera) når jeg kommer på arbejde i morgen.

nil.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 22:59 #23
Nil>  Mange tak :) Jeg er dig faktisk være dig svar skyldigt hvilke browsere af dem du nævner vi understøtter, men den skulle meget gerne virke i Opera :)
Avatar billede nil2 Nybegynder
04. marts 2002 - 23:01 #24
startfirma >> Jeg tjekker i morgen i vores testmiljø med de forskellige setups.
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 23:04 #25
Nil> Lyder rigtig godt :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 23:15 #26
Stopper for idag. Indtil videre tak til alle.

sweet dreams

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede sonne Nybegynder
05. marts 2002 - 00:58 #27
Det virker ulogisk at man skal starte nederst i menuen
du ved punkt 1 "vælge "stam data" fra venstre menuen."
og "venstre menuen" ?? er der andre ? Præsiser menuens navn og brug det i henvisningen

når man så har udfyldt skemaet (formen) så forsvinder den bare ??? her ville jeg forvente en forklaring på hvad der er sket.

punkt 2
citat:"tilføje en eller flere skabeloner til din "beskrivelse""
jamen dog - har jeg en "beskrivelse" - hvor kommer den fra ?
hvad gør jeg hvis jeg ikke opgiver her. Trykker jeg på "beskrivelse" eller "tilføje skabelon" ?

her var jeg stået af, men nu er det en test, så jeg ser hvad jeg kan gøre.
jeg gjorde som der stod i punkt 2 "tilføje skabelon"
Så kommer der et vindue - fint, men hvad er det jeg skal vælge i mellem - Der står at jeg skal vælge mellem de ovenstående skabeloner - Ja selvfølgelig - der er jo kun ovenstående skabeloner - ingen ved siden af ingen nedenunder.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad de skabeloner skal bruges til ? Hvis det er skabeloner til skærmbilleder (som jeg tror det er) så burde det illustreres eller skrives. En dæmpet tegning af en computermonitor kunne illustrere hvis det var skabeloner til skærmbilleder.

Jeg kom så ind på et nyt skærmbillede med nogle rammer - overskriften til siden er BESKRIVELSE
( jeg har valgt "tilføj skabeloner" i menuen og nu er jeg på en side hvor der står beskrivelse - det gør mig lidt utryk.

Den øverste ramme: her har du skret tekst i en skarp parentes til vesntre - det er et link der sletter rammen - OK - men i højre side kan man gøre den anden ting man kan med den ramme, nemli flytte den ned - her har du brugt en icon (trekanten) Jeg villle nok have brugt to iconer - nemlig dem som MS bruger på alle deres vinduer til LUK og MINIMER - eller på en eller anden måde valgt en konsekvent symbolik.

i næste linje - den grå kasse med et lille stykke gulvtæppe i midten - der er den gal med sproget -når man kliklker- dú blander dansk og engelsk. og hvad er nu det ? MENU står der ? er det en menu jeg kan redigere (editere) - eller er MENU bare overskriften (så burde der have ståpet menu der hvor jeg klikker.
det første punkt "EDIT FELTINDHOLD" hvorfor står der ikke at man kan skifte baggrundsbillede ?
og næste felt "EDIT MARGIN" - nu har jeg ikke helt tjek på  ordet margin - er det en flertalsbøjning af mergen - gor så skal du rette i det vindue der popper op, for der har du skrevet "TOP MARGIN"

nu er det sengetid.

Din stil er flot og jeg kan ikke finde nogle funktionelle fejl, men bruger venligheden er på polsk i mit univers. Jeg vil foreslå dig at gøre brug af nogle sproglige og pædagogiske kompetancer - erller i et mere jordnært sprog - få en dansklærer og en pædagog til at vejlede.*)

Uha - det blev til meget kritik, måske var jeg lidt grov,  - det var ikke meningen - det er jo et flot stykke arbejde du har lavet, og jeg håber at du kan forstå mine forslag.

*) undskyld - det har du jo selv skrevet længere oppe. (men en vejledning er ikke nok, er jeg bange for.)
Avatar billede sonne Nybegynder
05. marts 2002 - 01:03 #28
jeg skulle sikkert også bruge en dansklærer - eller en stavekontrol ;-) go'nat
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 07:04 #29
Sonne> Mange tak for din særdeles konstruktive kritik :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. marts 2002 - 10:52 #30
Jeg synes at det er en ualmindelig flot side. Det er nogle rigtig gode farver du har brugt og jeg synes at du giver en rigtig god forklaring til hvordan man opretter en skabalon. Og menuen er også rigtig flot, med de små ikoner. I det store hele synes jeg virkelig at det er en flot side, som virker utrolig gennemtænkt. Det er noget flot grafik osv.

Som jeg har skrevet mange gange før, er det rart at vide hvad en side handler om, det kan man nogenlunde godt se i dette tilfælde, men hvad kan man med sådan en skabalon? Kan du ikke lave en lille forklaring?
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 10:57 #31
Jakocclausen>

Mange tak

Den røde tråd igennem alle de her indlæg må være at vi skal have meget mere hjælpetekst samt forklarende tekst.

Tænker du på hvorfor en bruger skal oprette sig i e-service?
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 11:02 #32
enig....det er sku en meget flot side, meget stilrent.. Det er jo også meget overskueligt, og som jakob siger, meget gode farver....

Det eneste jeg kan blive i tvivl om, er hvordan det kommer til at se ud, når man er færdig og klar til at publicere....bliver det i det samme "miljø" som nu, og lige så stort/småt?

men nydeligt
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 11:07 #33
Hej Jan9530>

Selve det endelige resultat bliver hentet ind på hovedsiden i www.startfirma.dk således det matscer i designet derinde. Alt grafik på e-service bliver kun set af dem der vil oprette sig. Vi har valgt at gøre det sådan at man med justering osv, selv har ansvaret for om resusltatet er pænt. Dvs man kan lave ret individuelle præsentationer. I preview kan man så se hvordan det ser ud når man henter det ind.

Mange tak for kritikken :)
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 11:09 #34
ok...men jeg var slet ikke i tvivl om, at man som firma godt kunne få det pænt, hvis man ville...
Avatar billede jan9530 Nybegynder
05. marts 2002 - 11:12 #35
i øvrigt har jeg tænkt mig at lave noget java popup som menu i venstre side at min site, og så fjerne de vand- og lodrette links jeg har nu....ville det være klogt?
Avatar billede nil2 Nybegynder
05. marts 2002 - 11:12 #36
Jeg har nu testet i IE 5.5, IE 6.0, NN6, NN4.7, Opera og Mozilla 0.9.8

Det virker i IE-browserne og i Opera, men ved alle andre browsere får jeg følgende besked:

"Only IE4.5+ on Windows OS is supported"

Det ser ud til at din programmør har gjort et rigtig godt stykke arbejde, omend du afskærer alle ikke IE-brugere I at bruge systemet.

nil.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 11:16 #37
Nil2>

Ja vi har et generalt problem med Netscape. Hele Start|Firma har et netscape problem, og det må vi have kigget på. Den ligger og lurer i vores 'to do' - kasse, men vi har ikke rigtig haft lyst til at tage fat på den endnu :) Men det skal nok komme - engang.

Mange mange tak for din browsertest :)
Avatar billede dr_death Nybegynder
05. marts 2002 - 11:17 #38
sonne> og andre !!!!

Tak for den positive kritik !!!!

- Jeg vil lige kort erklære mig skyldig i
at blande dansk og engelsk - samt være fór lidt fokuseret på bruger-feedback.

Senere idag vil jeg samle op på jeres feedback og lave de nødvendige ændringer - Så hvis nogle af Jer vil ulejlige Jer med checke igen senere !?

(PS: ... det er mig der har lavet e-Service til www.startfirma.dk)
Avatar billede dr_death Nybegynder
05. marts 2002 - 11:20 #39
Men senere idag mente jeg - iaften mellem 21-22 (!)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. marts 2002 - 11:23 #40
Det ser jo rigtig nydeligt ud. Designet er det svært at udsætte noget på :o)

- Man kan altide tage den uendelige diskussion om det er hensigtsmæssigt at benytte frames.
Det syntes jeg ikke vi skal, jeg vil blot sige at jeg havde meget svært ved at for min e-shop medtaget i diverse søgemaskiner netop fordi den var opbygget med frames.

- Jeg syntes ikke menuen til venstre er særlig intuitiv (flot ord). Den virker forvirrende og jeg er ikke sikker på at de mange ikoner er med til at fremme forståelsen.

- Grafisk ligger den meget langt fra hovedsiden (www.startfirma.dk). Kommer der en update på hovedsiden også? Ellers syntes jeg der mangler en rød tråd i det samlede site.
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 11:29 #41
Microtec>

Godt har Dr. Death oprettet en profil, men han er næppe særligt aktiv herinde :)

Designet ligger langt fra hinanden. E-servicen som I ser her har sit eget design, og dette design er kun lavet på e-service og dette design vil ikke skinne igennem på www.startfirma.dk. E-servicen har et design som vi mener er bedre som admin-system da det udnytter hele pladsen (har ikke en stor flyer).

Der kommer ikke foreløbig en design-update til Startfirma. Startfirma's design i modsætning til e-service appellere mere bredt. E-service ville nok være for business - agtigt i den henseende :)
Avatar billede simonia Nybegynder
05. marts 2002 - 11:40 #42
Startfirma:
1. Hvad sker der med rammen om toplinien. Det ser ud til, den ikke fortsætter på det sidste stykke(fra 2000 til slut).
2. På en eller anden måde synes jeg det bliver for langt og designløst i dit tekstområde. Jeg synes personligt ikke, man skal scrolle på en forside, men det er jo en smagssag.
3. Hele din forside skulle du måske flytte ind over en anden kategori i din menu. Foreksempel en; "Hvad gør jeg" , "Hvem er vi" , "Hvordan" , "Ny Bruger".....eller andet.
Simonia
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 11:44 #43
Simonia>

Har du anmeldt www.startfirma.dk fremfor http://www.startfirma.dk/eserv/login.php ?

Eller er det bare mig?  :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. marts 2002 - 11:47 #44
startfirma > Ja jeg tror at du har fat i den rigtig ende.

Jeg synes at det er fint at man kan oprette en skabalon, men hvad skal man bruge det til? Hvad kan man med sådan en skabalon osv.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. marts 2002 - 11:55 #45
startfirma >> Jeg syntes I skal overveje det en ekstra gang.

Efter min mening er det uheldigt at admin-system har en helt anderledes stil og farvevalg end hoved-sitet. Det virker som om man træder ind på et helt andet site. Det er vel ikke meningen?

Jeg har altid lært at man skal kunne genkende farver, stil og grafik fra side til side på hele sitet.
Nu virker det lidt som at have forskellig logo på brevpapir og kuvert (håber du forstår hvad jeg mener).
Avatar billede simonia Nybegynder
05. marts 2002 - 11:57 #46
Nej jeg loggede ind som Henrik:)
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 12:15 #47
microtec>

Admin-systemet benytter ikke vores branding, og det skal kun fungere som et admin-system. Som funktion er vores interface kun oprettet til at oprette/redigere firmainfo, og designet er bygget helt efter dette formål. Det visuelle for brugerne vil svare overens med startfirma, men startfirmas design synes vi ikke var hensigtsmæssigt at benytte som interface. man kan dog diskuterer om vi burde have ladet farverne gå igen. Men vi finder det uden betydning for e-service-admin-system :)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 13:25 #48
stam data = stamdata
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 13:31 #49
El barto> Tak :) Vi får lige vores tekstforfatter til at glo den igennem når alt tekst er skrevet :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 13:44 #50
JakobClausen>

Jeg kan godt se din pointe. Men det her er et adminsystem. Inde på startfirma vil der blive redegjort for fordele ved at bruge E-service. Når du kommer ind på denne admin-side så er du oprettet og klar til at lave en præsentation af dit firma. Derfor skal vi allerede på www.startfirma.dk i et menupunkt der hedder 'e-service' (ikke oprettet endnu) forklarer hvorfor man bør benytte E-service :) men hvordan det hele hang sammen kunne du af gode grunde ikke vide :)

Mange tak for din feedback :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. marts 2002 - 14:29 #51
Startfirma> Ok, det lyder som om du har tjek på det hele så det er jo bare fint.

Nope problem
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. marts 2002 - 17:57 #52
Tak for hjælpen alle sammen.

Jeg kommer med et nyt spørgsmål når vi har lavet en forbedret udgave med jeres kommentarer implementeret.

Mange tak

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. marts 2002 - 17:56 #53
No problem, jeg takker for point'ene

Du er faktisk ikke helt ringe til det med webdesign!
Avatar billede mugs Novice
15. marts 2002 - 15:42 #54
Pas på stavefejl. I pkt 1 staver du "stam data" i pkt 2 2. linie "stamdata".  I boksen i højre side "Åshus".Det er småting, men virker irriterende. Prøv desuden at læse teksterne. Der mangler lidt tegnsætning i form af kommaer. Det vil gøre teksten mere læsevenlig.
Avatar billede startfirma Nybegynder
15. marts 2002 - 15:44 #55
Mugs>

Vores tekstforfatter kommer fordi hele tekstdelen inden launch, alt tekst er skrevet _meget_ hurtigt :)

Tak for tilbage meldingen :)

Mvh www.startfirma.dk