Avatar billede juste Nybegynder
14. juni 1999 - 21:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

placering tmp-filer fra word.

Når et dokument opstartes i word, så placeres den midlertidige tmp-fil på mit skrivebord. Hvordan ændres dette så den lægges i C:\windows\temp ??
Avatar billede thoeger Nybegynder
14. juni 1999 - 21:42 #1
hvad det kan lad sig gøre, sidder med en 2000 så er ikke sikker men gå ind under Tools -- options -- file locations, du må lige selv oversætte det til dansk. Men hvis man kan ændre det er der er en post med dit ønske, os så ændre du bare den.
Avatar billede yggdrasil Nybegynder
14. juni 1999 - 22:24 #2
Brug Filplaceringer under Indstillinger i menuen Funktioner. Her kan både angives standardbibliotek til at gemme almindelige dokumenter og bibliotek til midlertidigt gemte filer.
Avatar billede stcl Nybegynder
16. juni 1999 - 09:34 #3
yggdrasil har ret.
Men der er en der har ændret det for standarten er at tmp-filer ligger i C:\dokumenter
Avatar billede juste Nybegynder
16. juni 1999 - 16:24 #4
Løser ikke problemet. Hvis man går ind i funktioner-indstilling-filplacering er der mulighed for at sætte filtyperne 'automatisk gemte filer' og 'brugerindindstillinger' som jeg mener kan have relevans i denne sammenhæng. Men det har ikke indvirkning på tmp-filerne.
Avatar billede juste Nybegynder
16. juni 1999 - 16:26 #5
Til orientering: Jeg har vis glemt at fortælle at det drejer som om version 7.0 i word og kører på win95. Så vidt jeg ved er standard for placering af tmp-filer i word C:\windows\temp.
Avatar billede stcl Nybegynder
17. juni 1999 - 08:17 #6
Det er punktet 'automatisk gemte filer' i funktioner-indstilling-filplacering som du skal makere og klik på knappen "Rediger" og så skal du vælge det sted på din HD hvor du vil plaser dine tmp-filer
Avatar billede juste Nybegynder
18. juni 1999 - 10:02 #7
Svar til 'stcl': Selv om du f.eks. ændre 'automatisk gemte filer' til f.eks. c.\dokumenter, så ændre det ikke placering af tmp-filerne.
Avatar billede yggdrasil Nybegynder
19. juni 1999 - 11:48 #8
Da jeg startede Word 97 op første gang efter installering, var indstillingen for placering af automatisk gemte filer C:\Windows\Skrivebord, men efter redigering af denne indstilling i Word bliver de nu lagt i en anden mappe.
Til gengæld dukker der *.tmp filer op i biblioteket C:\Windows\Temp undervejs, og den placering har jeg i hvert fald ikke ændret ved selv... ;-)
Avatar billede briann Nybegynder
30. juni 1999 - 20:52 #9
Hvis det er en Word 7.0, så er den da vist så gammel, at den kører på en ini-fil. Find ini-en og ret det i denne.

Ellers må du ind i registreringsdatabasen og lege med de farer det medfører.
Avatar billede smolf Nybegynder
22. august 1999 - 11:54 #10
Word har vist den funktion at den placere tmp filen der hvor filen ligger med mindre den ligger i My Dokuments(95/98) eller Personal(NT)
:O))) er ikke sikker - derfor kun som kommentar
SM0LF
Avatar billede anke Nybegynder
30. august 1999 - 21:05 #11
Det var rigtigt hvad stcl svarede. Her er Word's egen forklaring:

Angive en placering til automatisk gendannede filer
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Filplaceringer.

Klik på Filer til automatisk gendannelse i boksen Filtyper.

Klik på Rediger.

Hvis du vil gemme automatisk gendannede filer i en anden mappe, skal du finde mappen og åbne den.
Bemærk!  Hvis du bruger Microsoft Word på en computer med Microsoft Windows 95 eller Windows 98, gemmes automatisk gendannede filer som standard i mappen Windows\Application Data\Microsoft\Word. Hvis du bruger Microsoft Windows NT version 4.0 eller nyere, eller hvis du bruger en computer, hvor der er flere aktive brugerprofiler, gemmes automatisk gendannede filer i mappen Windows\Profiles\username\Application Data\Microsoft\Word.

Avatar billede freeky001 Nybegynder
13. september 1999 - 11:42 #12
Den gemmer den vist i samme bibliotek, som den fil man arbejder med er.
Avatar billede Kaj Nybegynder
12. november 1999 - 14:37 #13
I autoexec.bat laver du to nye linie:
set tmp=c:\temp
set temp=c:\temp
eller:
set tmp=c:\windows\temp
set temp=c:\windows\temp
eller hvor du nu har dit temp bibliotek!
Avatar billede juste Nybegynder
28. februar 2000 - 15:31 #14
Tak for dit svar MAKS det var løsningen.