Avatar billede kego Nybegynder
04. marts 2002 - 19:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytte funktion fra een tast til en anden

Jeg har et problem med smerter min hånd, som gør at backspace sidder et rigtig dumt sted ... derfor vil jeg meget gerne kunne flytte dens funktion til en anden tast (eks. ½) ... jeg aner ikke hvordan dette skulle kunne lade sig gøre, men nu vover jeg pelsen og lufter det for jer - nogen ideer ?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
04. marts 2002 - 19:08 #1
Hvis problemet er i tekstbehandling, kan du alternativt benytte CTRL + Z (samme som fortryd). Men det fungerer desværre lidt forskelligt fra prog til prog, så det har evt. ikke altid den ønskede effekt.
Prøv det og se om det er noget du kan bruge.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 00:04 #2
Det kan klares med en Scancode Mapning.

Kopier teksten mellem de to stiblede linier, og sæt den ind i notepad, gem filen som scankode.reg (husk at sætte filtypen til alle filer i stedet for *.txt).
Dobbeltklik på filen, svar ja til at tilføje informationen til registry.
Genstart maskinen.
Nu er der byttet om på Backspace og ½ tasten. Dette gælder for alle brugere, på den aktuelle maskine.
---------------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,0e,00,29,00,29,00,0e,00,00,00,00,00
---------------------------------------------------------------------------
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2002 - 06:37 #3
kego> Bruger du sådan et "Natrual keyboard" - alså sådan et, som er "knækket", således at hænderne er i en mere behaglig position?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2002 - 17:13 #4
Hej!
Kunne du bruge mit svar?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 22:46 #5
Jeg har brugt tid på at lave en Scancode Mapning til dig, og så gider du ikke en gang svare.
:-(
Avatar billede vesterby Nybegynder
03. juli 2003 - 08:14 #6
hej
tpo: surt at du ikke får svar, men jeg har læst ? med stor interesse
kan du lave en scancode som får f12 til at virke som mellemrumstast ??
altså så man egentligt har to stk mellemrumstaster ????
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2003 - 09:01 #7
>vesterby
Ja, opret et spørgsmål.
:-)
Avatar billede vesterby Nybegynder
03. juli 2003 - 10:05 #8
Avatar billede kego Nybegynder
09. august 2004 - 12:53 #9
Tak - og undskyld fraværet i de sidste 2 år ;)