Avatar billede sonne Nybegynder
04. marts 2002 - 18:56 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

vurder design og brugervenlighed

http://www.meetingplacebornholm.dk

Ris og Ros
jeg er li'glad med karaktere a la 8 @ 13 med vil gerne have konstruktiv kritik og måske en bemærkning med baggrunden for kritikken, posetiv som negativ.

Kan man finde ud af hvem den er til ? hvad den skal bruges til og hvem den er fra ?
Avatar billede ducks Nybegynder
04. marts 2002 - 18:57 #1
Så tag lige at lukke det andet sp.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
04. marts 2002 - 18:57 #2
Luk det ene
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 18:58 #3
11@13 for designet - superflot.
8@13 for brugervenligheden.
Avatar billede hojben Novice
04. marts 2002 - 18:59 #4
http://exp.dk/spm/180828

luk en af dem tak
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 18:59 #5
Men der går lidt for længe inden man egentlig kommer igang med siden og finder ud af hvad det er for noget
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 19:00 #6
Hvorfor er der nu 3 skal minde sonne på at han har oprettet 2 spørgsmål? er det ikke ligemeget
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 19:00 #7
Siden er rigtig flot...

Det som flashfolket bare ikke forstår..  vi gider ikke sidde og glo på flash fordi vi skal leje et værelse på bornholm...

:)

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nonick Nybegynder
04. marts 2002 - 19:02 #8
Jeg synes fandme det er najs, men det er fandme træls at der ikke er nogen ordentlig "tilbage knap". Når du trykker tilbage skal man til at se introen igen. Det kan godt være at der er en tilbage knap et sted, men så er den så lille at jeg ikke kan se den.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 19:03 #9
nonick -> tryk F5 :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 19:03 #10
designet snakker jo for sig selv, det er elegant og stilrent. men det er ikke det jeg har mest forstand på &:-D
10@13

brugervenligheden er under al kritik, først støder man ind i et logo, hvor der står noget utydeligt tekst, som man så skal klikke på, man finder så langt om længe ud af at det er valg af sprog, og kommer igennem det første problem.

så når man til siden. andet problem, der skal man igen lave et valg ud fra noget tekst der ikke står klart frem, dog bedre en før.

så er man der, og igen må jeg sige, du har ikke tænkt på brugervenlighed ved at lade dine links fade væk, nå man holder musen over.
6@13

mvh.
questis.dk
Avatar billede tsunami Nybegynder
04. marts 2002 - 19:10 #11
9@13 for designet
5@13 for brugervenligheden.

Som der blev sagt lidt længere oppe... gidder ikke at sidde og glo på flash når man kun skal have et værelse så hurtigt som det er muligt...

og man ved heller ikke rigtig at det er en flash intro når man har trykket på sproget... jeg gik da hurtigt væk fra den fordi jeg troede den var gået i en uendelig lykke

mvh
tSuNaMi (AkA Ino)
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 19:12 #12
Problemet som jeg ser det..

For at tage et eksempel i min branche, så er der et website der hedder www.selvstarter.dk og det er ligesom din, mere en flash-demonstration end en side der hjælper iværksættere.

Personligt, og for mange andres vedkommende, så bliver flash stort set altid overdrevet når de bliver brugt som intro'er mv. Meningen er ikke at flash skal ødelægge brugervenlighed og overskuelighed, men derimod pifte et par detaljer lidt op... ihvertfald når vi snakker om service-sider.

Ja det ser fedt ud.. rigtigt fedt.. og især når man selv har lavet det. Men for at tage udgangspunkt i dine egne spørgsmål..  hvad er det du vil formidle osv..  Flash eller bornholm?

Det er sagt i en god mening hvis man skulle tro andet :))

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 19:24 #13
Jump knappen er en fin ide, men den er ALT for svær at se
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 19:26 #14
enig med gizmo!
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. marts 2002 - 19:47 #15
Jeg havde skrevet en halvlang smøre, men eksperten.dk mente at den ikke ville modtage min tekst, hvorfor....no clue. Vi tager det i en forkortet udgave. Uddybning kan udbedes hvis nødvendig.

- Ud med den intro. Den er dræbende kedelig ogtjener intet formål ud over at forvirre brugere væk.

- Frames og flash gør det umuligt at linke til undersider. Søgermaskiner får problemer med at indexere sitet, hvilket er ris til egen røv.

- Kontakt og søgefeltet er næsten ikke eksisterende (usynligt)

- Der er ikke konsekvens i brugen af menuer i de firkanter der popper op i de forskelige sektioner. De fleste gange brugede bare til lidt billedlir, men lige pludselig befinder der sigen menu i dem også.

- Sidst men absolut ikke mindst så trænger du til at lære HTML eller XHTML i stedet for at benytte dit eget selvopfundne Mark-up sprog ;-)

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 19:50 #16
osaka_san -> nu må du altså uddybe den sidste line. Nu har jeg læst tre indlæg hvor du siger det med mark-up sprog. Forklar forklar :-)))
Avatar billede sonne Nybegynder
04. marts 2002 - 20:21 #17
undsdkyld det med at der kom to - det var ikke meningen - de vakse af jer har sikkert regnet ud at jeg stoppede - fordi jeg havde glemt linket, men eksperten havde modtaget og numereret. Derfor kom der to - tror jeg.
en anden hjemmeside i samme kategorien: se-hvad-jeg-kan
http://www.lejrskole-bornholm.dk/  ( find lige en gåtut i Hasle )
og et eks. på en enkel hjemmeside: http://www.casper.subnet.dk/sommerhus_dansk.html

Hvad skal være "rettesnor" for en god hjemmeside ?
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 20:27 #18
Rettesnor:

Hurtigst mulig adgang til relevant info..

Derfor kan man godt pynte siden med flash osv, men det skal jo ikke forsinke eller vanskeliggøre det primære :)

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. marts 2002 - 20:27 #19
Gizmo> Det har jeg nu gjort flere gange herinde tidligere, men jeg gør det da gerne igen :)

Det drejer sig om at så længe at ens kode ikke følger HTML eller XHTML specifikationen som er skabt af w3c.org, så er det teoretisk set ikke HTML eller XHTML. Når koden ikke følger en specifikation, må det jo højst sandsynlig være en selvopfundet specifikation, da jeg ikke kan se nogen anden form for specifikation eller officiel dokument dekleration.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 20:29 #20
Det er fordi InternetExplore viser alt ens slamkode, så er det ligetmeget om det er 100 km. væk fra alle standarder, right?
Avatar billede sonne Nybegynder
04. marts 2002 - 20:37 #21
startfirma kl 19:00:47
må det ikke godt være en oplevelse at finde et værelse på bornhom ?

nonick
mener du design godt, men brugervenlig i bund ?

questis
Det er din slags kommentarer jeg syns er brugbare - der skal nok komme point til dig.
har du luret afsender, modtager og budskab ?

tSuNaMi
Din sidste sætning i kommentaren kl 19:10 - er point værd, når jeg deler ud.

startfirma kl 19:12
jeg kan også se probelmatikken ( ikke mindst når du beskriver den) derfor mit sp i kommentaren kl 20:21 Hvad skal være "rettesnor" for en god hjemmeside ?

Oscar Eg Gensmann
ud over det sp som gizmo-gizmo stiller, så er dinne kommentare også point vær, - så kom med et svar.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. marts 2002 - 20:42 #22
Sonne -> Jo, det må godt være en god oplevelse. Se denne tråd:
http://www.newz.dk/forum_item.php?id=20836

Der er diskuteret det samme som vi sidder og gør nu.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. marts 2002 - 20:49 #23
sonne> Tak for tilbudet, men jeg tillader mig at takke nej tak. Grundet min holdning til det point ræs der foregår på eksperten.dk har jeg bevist valgt at undlade at svare, men kun at kommentere.

Jeg mener ikke at man kan vurdere et videns-spørgsmåls værdi med noget så sløret som et pointantal. Endnu mindre et svar.

Så du skal være velkommen til at glæde en anden med mine point eller beholde dem selv :)

Mvh.
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede spacy85 Nybegynder
05. marts 2002 - 16:55 #24
Jeg vil sige at introen hvor siden loader er lidt for lang...
Dette er meget synd da de besøgendes opmærksomhed skal fanges i løbet af kort tid.
Ellers er farverne meget gode.....
Du kunne måske få små mpg-film ind på siden, hvor man kan se de forskellige aktiviteter.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. marts 2002 - 17:00 #25
en anden lille ting, jeg sidder på min arbejdsplads, og kan ikke installere (har ikke rettigheder, da det kun er "superbrugere")Flash, så jeg kan ikke leje værelser på Bornholm via din side, medmindre du har tænkt at lave en version der ikke anvender Flash, som kan være alternativ for sådan nogen som mig :-)
Avatar billede andreasng Nybegynder
06. marts 2002 - 15:06 #26
nice flash!!!
Avatar billede sofienberg Nybegynder
06. marts 2002 - 21:04 #27
Hmmmm. Pas nu på at du ikke blot bliver fascineret af at bruge Flash som showoff. Sidder selv som brugvenlighedsekspert i et firma der arbjder hovedsageligt i FLash og ved godt det er svært. Flash er godt til at give dynamik til siden, få den til at skille sig ud fra mængden.
Men din side er en typisk serviceside og skal ikke være en oplevelsestur. Ikke at den ikke må præsentere tingende lækkert og indbydende. Og det gør den da.
Men personligt syndes jeg at det er MEGET upassende med billederne der looper i skift hele tiden. Rent praktisk fjerner det min opmærksomhed fra indholdet og informationerne på siden og det synes jeg er pisse irreterende. Ikke at billederene ikke må skifte, men det er for markant med firkanterne der suser hen over skærmen.
En anden ting. Tænk også på eyecatchere og gør op med dig selv hvad der er det essentielle på siden. Som den ser ud nu er det billederne i toppen, fordi de fylder meget og de bevæger sig.
Jeg er sku mest interesseret i at se værleserne og hvad du tilbyder...lige nu virker det på mig som om du forsøger at sælge hele Bornholm i en pakke.
Men også ros, god sans for æstetik og design. Men tænk lige over funktionaliteten.

Mvh. Thomas
www.Quasi.dk

p.s min side er selv under usabilitytesting og er ikke helt færdig endnu.