Avatar billede max.nielsen Nybegynder
14. juni 1999 - 18:57 Der er 14 kommentarer

Dobbelt domæne

Kan man være koblet på et domæne samtidig med at outlook alene er koblet op på et andet, således man er fri for at indtaste login hvergang? I bekræftende fald hvorledes.
Avatar billede brianc Nybegynder
14. juni 1999 - 19:23 #1
øhh hvad er det lige du mener
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 19:23 #2
? prøv igen!
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 19:26 #3
jeg tror der er noget du har misforstået!
Avatar billede max.nielsen Nybegynder
14. juni 1999 - 19:35 #4
Jeg skal forsøge. Altså du er logget på et domæne ADMIN, og vil koble på en postserver på et andet domæne ADMIN2 på samme netstreng uden at indtaste login til outlook på ADMIN2 hvergang. Hjalp det? eller er det for svært?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 19:41 #5
jeg tror ikke du mener domæne...
Avatar billede klas Juniormester
14. juni 1999 - 20:14 #6
mener du ikke bare post server?
Avatar billede thoeger Nybegynder
14. juni 1999 - 21:38 #7
Du mener et NT domæne ikke???
Avatar billede pela Nybegynder
14. juni 1999 - 23:53 #8
Hvis der er snak om NT domainer og du vil have at en autheticated bruger fra et NT domaine skal kunne logge på en exchange server på et andet NT domaine uden at angive bruger id og password, vil jeg lave et trust mellem NT domainerne.
Avatar billede max.nielsen Nybegynder
15. juni 1999 - 22:12 #9
Tja det kunne muligvis være løsningen, det kræver at jeg lige installerer Tcp/Ip på en gammel NT3.1 først. Dertil mangler CD-rom + drev
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 1999 - 22:13 #10
Du kan godt have e-mail adresse på en anden server end din pærimære Server. Sæt mærke i Husk adgangskode ved oprettelse af kontoen.
Avatar billede max.nielsen Nybegynder
15. juni 1999 - 22:27 #11
Jatak, men hvis man periodisk bruger webclienten duer det ikke.
Avatar billede cybermike Nybegynder
02. juli 1999 - 00:37 #12
Jeg vil væde med et Windows NT har indbygget TCP/IP, og hvis ikke kan du garanteret finde den på nettet!
Avatar billede svindler Nybegynder
17. august 1999 - 10:17 #13
Jeg går ud fra, at grunden til at du ikke kan etablere trust er, at dit login-domain er på den gamle NT3.1 uden tcp/ip og Exchange er på en ren tcp/ip-baseret server.
Istedet for at installere tcp/ip på den gamle kan du jo installere ipx, netbeui eller hvad du nu bruger til at snakke med din gamle server, på den NYE server.
Hvis du skulle støve en NT3.1 CD op, kan du også installere tcp/ip ved at kopiere i386-biblioteket over på serveren fra en arbejdsstation med cd-drev.
Avatar billede max.nielsen Nybegynder
17. august 1999 - 11:37 #14
Ja jeg skal bare finde en NT3.1 CD først, så jeg kan prøve.