Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 14:01 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Link

HVordan får jeg mit Flash til og linke till en anden side når det er Færdig ? en der kan Hjælpe ?
Avatar billede mat Nybegynder
04. marts 2002 - 14:07 #1
hvis det er en htmlside du vil link til bruger du getURL:

getURL ("http://www.minUrl.dk");
Avatar billede mat Nybegynder
04. marts 2002 - 14:08 #2
ups...denne action sætter du så bare i din sidste keyframe af din movie
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 14:33 #3
2 sec
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 14:34 #4
Gider du lige sætte det rigtigt ind  i denne side ?

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#FFFFFF">
<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<!--1% 2% 3% 4% 5% 6% 7% 8% 9% 10% --><OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
WIDTH=550 HEIGHT=400>
<PARAM NAME=movie VALUE="1000.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="1000.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH=550 HEIGHT=400 TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"></EMBED>
</OBJECT>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 14:47 #5
Du kan ikke lave det i html - du SKAL have kildefilen, som er en .fla til din flashfilm... du kan dog sætte filmen til kun at køre igennem 1 gang, men ikke andet...
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 14:48 #6
Ok men Hvordan gør jeg det jeg har Flash 5
Hvad skal jeg gå ind i ?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 14:48 #7
Der er også en løsning med, at du laver en ny .fla, der loader din .swf ind og hele tiden undersøger, om

_level1._currentFrame == _level1._totalFrames...
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 14:48 #8
Du skal åbne din .fla...
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 14:52 #9
Fla ? Fla er det min Flash Fim eller Flash Programet ?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:01 #10
nej.... Det er en film, der hedder minfilm.fla... Der er kildefilen, som man kan rette i...

Har du kun den, der hedder minfilm.swf, så har du kun den kompilerede version, som ikke kan laves om til en .fla, der kan rettes i...

Det svarer til en .exe, som du jo ikke kan rette i... Den er lavet af nogle andre, som har kildefilerne, men dem får du ikke...
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:02 #11
Men skynd dig at lukke dit andet spørgsmål om det samme.. Det er forbudt og ofte årsag til udsmidning fra Eksperten...
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:03 #12
Ok! Men gider du og sige hvad jeg skal gør når jeg er inde i Flash Programet?

Hvad sakl jeg så gå ind i?
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:06 #13
Jeg har hente en Prøve Varsion af Flash ! Kan man så ikke hvis man har det ?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:08 #14
Hey... Når du har åbnet filen, så går du først op i Window->Panels->Scene og dobbeltklikker på den sidste scene...

I denne scroller du i layerpanelet øverst helt hen til den sidste frame.

Her klikker du i det øverste lags sidste frame og trykker F6. Dobbeltklik nu på denne frame. I det åbnede Frame Actions-panel skriver du:

getURL("minside.html");

Og skriver selvfølgelig den side, der skal åbnes...

/Barklund
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:11 #15
Prøver lige
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:20 #16
Når man dobbeltklikker Klikker på den siste Scene Kommer men til og kunne omdøb den er det rigtigt det jeg gør så?
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:22 #17
Men = Man
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:27 #18
nå... så skal du vælge "gå til" eller også bare klikke en enkelt gang... På skærmen skal den sidste scene i hvert fald åbne op...
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:37 #19
Virker det?
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:37 #20
Jamen det gør den også Hvad skal jeg så?
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:37 #21
Jamen Hvad skal jeg når jeg har Gjort det ?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:39 #22
Som jeg skriver... Du scroller hen til sidste frame, i øverste lag vælger du sidste frame og trykker F6... Dobbeltklik og indsæt kode..
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:40 #23
Når jeg trykker F6 Laver den bare et Nyt Billed ! det samme som det siste Skal den det ?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:43 #24
Annuler det, du fik lavet (CTRL+Z) og lav et nyt layer.. Det går du i den modsatte end af dit layerpanel nedenunder dine layernavne... Træk det nye layer op øverst...
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:44 #25
2 sec Prøver lige
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:45 #26
Jeg skal lave en helt nyr Flash Film ike
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:46 #27
NEJ... du skal lave et nyt lag - ligesom det med billedet fra før... Der ligger en masse lag ovenpå hinanden, og du skal nu lave et nyt...

En anden så bør du nok sætte dig ind i et programs basisfunktioner, før du stiller spørgsmål, for det er helt umuligt at forklare de simple ting, hvis du aldrig har set programmet før...
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:46 #28
Ny even
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:47 #29
Nu Får står jeg laver jeg lige
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:48 #30
Sådan nu har jeg Gjort det Hvad skal jeg så?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:49 #31
I sidste frame trykker du F6, dobbeltklikker og der bør poppe et vindue, der hedder "frame actions" op...
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:49 #32
Ja Og hvad skal jeg så?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:51 #33
Sæt cursoren inde i tekstfeltet og tryk Ctrl+E - herefter skriver du:

getURL("dinside.html");
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:53 #34
Så viker det ! Giver dig Point nu Tak For Hjælpen
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:54 #35
Til sidst trykker du Shift+F12 for at publishe dii film, og nu har du en .swf, som du kan sætte ind i din htmlside...
Avatar billede duzer.dk Nybegynder
04. marts 2002 - 15:54 #36
Ved det det viker Du har fået Point
Avatar billede barklund Nybegynder
04. marts 2002 - 15:55 #37
Tarker... :o)