Avatar billede triumfthye Nybegynder
04. marts 2002 - 08:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjenester - på dansk

Er der nogen der kan henvise til en vejledende liste over hvilke tjenester man med sindsro kan slå fra (eller sætte på manuel) i XP? På dansk altså! Listen er tilgængelig mange steder på engelsk. Men det meste hedder jo noget andet på dansk...
Tak
TT
Avatar billede resten Nybegynder
04. marts 2002 - 09:39 #1
Hvor har du fundet dem på engelsk ?? men ellers er der mange ting man kan gøre men det kommer igen an på hvilket system du bruger pro eller home?
Avatar billede resten Nybegynder
04. marts 2002 - 10:29 #2
1 disable messenger hvis du ikke bruger den.
2 har du pro versionen er der reseveret 20% af din båndbrede til systemadministratoren dette kan du fjerne.
3 og så er der alle de specielle ønsker man nu en gang har og de er jo svære at vide men når du har dem så kom så finde vi ud af det.
Avatar billede triumfthye Nybegynder
05. marts 2002 - 08:47 #3
Jamen der er flere der har udarbejdet lister, eksempelvis her:
http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Nuvel, jeg har Home DK. De der generelle ting som Killing Messenger m.m. har jeg fixet. Jeg har også ordnet alle disse tjenester én gang - men jeg fik punket min maskine så grundigt at min brugerindstilling røg... og dermed også mine indstillinger på tjenesterne. Det er et slavearbejde at gennemgå dem alle. Specielt når udgangspunktet er en engelsk beskrivelse hvor tingene hedder noget andet! Derfor: Jeg ønsker mig en liste/anbefaling lig det du ser på de ovenstående adresser - bare på dansk!
TT
Avatar billede resten Nybegynder
05. marts 2002 - 09:52 #4
Ja det kan jeg godt se men jeg hae desvære ikke stødt på nogen af de stedder for det der er jo altid en masse delte meninger om hvilke ting som man skal bibeholde og hvilke ting skal man fjerne,og som jeg læser det er det er det også ting som ikke er i selve xp men som man kan indstaler fra sin cdrom,Og derudover hvorfor fjerne error reporting som et eks fra det han mener man skal fjerne når man har købt sin windows xp? men ellers er der et stykke værktøj her som er fint til mange af de ting som han forslår http://www.mike-tech.com/download/XPAntiSpy3E.exe men så snart jeg finder sider som denne på DK så skal jeg nok lægge den op til dig.
Avatar billede triumfthye Nybegynder
13. maj 2003 - 11:24 #5
Fandt en person der havde rutinen!
Avatar billede henninga Novice
27. maj 2003 - 00:13 #6