Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 02:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tekst oven i hinanden.

Jeg er ved at lave en side med Dreamweaver, og det ser ok ud i min og min venindes browser. Men i en andens ligger teksten oveni hinanden. Han kører med IE 6.0 lige som mig.
Jeg kender ikke en pind til HTML koder, så der kan jeg ikke rette i noget.
Ved i hvad jeg gør galt?
Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 03:08 #1
Hmmm, kunne du smide siden op et sted så vi evt. kunne se på den?
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 03:10 #2
Avatar billede jayf Nybegynder
04. marts 2002 - 03:13 #3
Hmm..ingenting her. Har han forklaret nærmere om hvilken tekst der er tale om?
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 03:14 #4
Jeg er lige ved at lægge et screenprint op. Øjeblik :)
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 03:16 #5
Sådan ser det ud i hans: http://212.242.89.205/designet/screen.html
Avatar billede -benne- Nybegynder
04. marts 2002 - 08:22 #6
Da du bruger layers til dine afsnit, er det sikkert dem der er en fejl med, så de ikke bliver placeret rigtigt i forhold til browserens størrelse...
Jeg har ikke rigtig en løsning på det, uden du skal ind og rette direkte mange steder i dokumentet.
Avatar billede alpapa Nybegynder
04. marts 2002 - 08:30 #7
Tekststørrelsen på din vens browser står på "størst" derfor ser det helt forkert ud.
Løsning: Fastlås tekststørrelsen med CSS (10-12 pixels)
alpapa
Avatar billede ib_capion Nybegynder
04. marts 2002 - 09:17 #8
Da du bruger layers, og højst sansynligt har angivet placeringen i faste mål (pixel) il de blive placeret absolut (altså fast, uanset skærmopsætning). prøv at angive placeringen i %, og se om det ikke hjælper.
Avatar billede ib_capion Nybegynder
04. marts 2002 - 09:18 #9
Der havde lige indsneget sig en fejl, der skal ikke stå 96, men procent.
Avatar billede dacapo Nybegynder
04. marts 2002 - 10:27 #10
du kan prøve at lave layers om til tabeller.
Du går i modify, til convent og vælger layers to table.
Dacapo
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 13:50 #11
alpapa > Jeg er helt ny i Dreamweaver, så hvordan gør jeg det?
Avatar billede alpapa Nybegynder
04. marts 2002 - 14:46 #12
Shift+F11 > nede i højre hjørne er der et lille dokument med et + på.
Gi' den et navn, marker Make Custom Style. Marker Define In (New Style Sheet File, gi' den et Filnavn.
Herefter åbnes Style Definitions, sæt markøren i Size - skriv 10, tryk OK. Nu har du defineret dit Style Sheet.
Marker de celler eller layers som skal have 10 pixels tekststørrelse og tryk på dit Style Sheet, (ligger lige under None).
Skriv igen hvis det ikke giver mening...
alpapa
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 15:02 #13
alpapa > nu har jeg gjort som du beskrev. Det hjalp. Tak! :)
Jeg kan desværre ikke uploade siden, da friserverplads er nede igen.
Men jeg lavde et preview og satte tekkststørrelsen op til "Størst" og der så det fint ud.
Takker for hjælpen og point er på vej :)
Avatar billede alpapa Nybegynder
04. marts 2002 - 15:08 #14
Det var da så lidt - eftersom du har låst tekststørrelsen kan du ikke ændre den i browseren, så nu vil alle dine besøgende se teksten i samme størrelse uanset hvordan de har indstillet deres browser - så kan du jo altid gå ind i dit Style Sheet og lave diverse ændringer ;-)
alpapa
Avatar billede bella-notte Nybegynder
04. marts 2002 - 15:15 #15
Fint! :) Det er vist en vigtig ting at vide :)
Jeg var lige ved at opgive ..hehe!

/bella