Avatar billede tortuga Nybegynder
29. maj 2000 - 20:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Pioneer DVD-303 R

Jeg har haft mit Pioneer DVD-drev i et stykke tid nu, men vil gerne have at det kan afspille flere regions koder. Har kun et "skift" tilbage. Drevet er et Pioneer DVD-303 R, altså et scsi drev. Heri ligger problemet. Jeg fandt for lang tid siden en firmware update, som skulle kunne gøre det. Jeg skulle bare bruge en parameter som jeg skulle finde i min manual til min scsi-kontroler. Denne har jeg gjort væk. Kontrolleren er en Tekram DC 390F/U. Hvis nogle skulle kunne finde ud af noget som helst der fåe mit drev til at blive regionsfrit vil jeg blive meget glad samt belønne med en sjat points.

På forhånd mange tak.

      Mads Rohde
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 20:14 #1
Se på www.dvdutils.com ... der MÅ være noget til dit drev!
Avatar billede tortuga Nybegynder
29. maj 2000 - 20:20 #2
> phylox2

prob. er bare at den side har skiftet navn til 7th zone - The dvd portal. Når jeg prøver at gå ind på den side går explorer ned :(
har siddet og søgt på andre sider i lang tid, både i forums og på hjemmesider.

Mads R
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. maj 2000 - 20:22 #3
Okay ... det er nu ikke noget jeg selv bruger, men jeg så lige den url på et banner, så jeg tænkte, at det var noget derinde ... hvad ved jeg ... :)
Avatar billede burningice Nybegynder
01. juni 2000 - 02:39 #4
er godt i gang... :)
Avatar billede burningice Nybegynder
01. juni 2000 - 02:52 #5
DVD-303 R... ?? Hmm, kan jeg gå ud fra at det er samme model som 303 S?? Hvordan er du nået til den konklusion at dit drev kun har eet skift tilbage?? Er det via device manageren i Windows 2000??
Jeg har tilfældigvis en 303 S og der snød Windows mig. For inde i device manageren står der jeg kun har eet skift tilbage. Men efter lidt snusen på http://www.dvdpiracy.com/downloads/firmwares/dvdrom/pioneer.htm fandt jeg ud af at det rent faktisk er kodefrit. Tjek lige om det ikke også er tilfældet med dig og dit drev. Brug evt. dette program, http://www.dvdpiracy.com/cgi-bin/firmware1.cgi?file=driveinfo102.zip Ellers så har jeg selv det SCSI kort du nævner der, så jeg kan da godt sende dig et kopi af manualen hvis det er.
Avatar billede tortuga Nybegynder
04. juni 2000 - 03:34 #6
Jeg fandt selv ud af det, gik ind paa tekrams side og fandt en aspi manager, samt manualen i pdf-format. Skulle bare koere en aspidriver ind til dos, saette id til 0 og opdatere firmwaret til den jeg fandt tidligere. Drevet bliver ikke regionsfrit men man faar 5 nye changes.

Jeg updaterede fra firmware 1.09 til 1.10.

Hilsen Mads R
Avatar billede admin Novice
04. juni 2000 - 19:48 #7
Følgende svar er slettet pga. fejl:
Accepteret svar fra asmodeus 29-05-00 20:55:51 Point : 400
Jeg har tidligere brugt programmet DVD-Selector.. Findes rundt omkring på nettet!
Mvh/
Asmodeus

Spm. er nu åbnet igen.
Avatar billede tortuga Nybegynder
05. juni 2000 - 00:33 #8
cyberfessor, dit svar havde en smule relevans men ikke et direkte svar. jeg lavede en fejl derfor er du nødt til at lave et svar igen for at få nogle points (du får ikke 400 for det svar).

Men ellers tak for forsøg på hjælp alle sammen.

Hilsen Mads R
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2000 - 12:07 #9
Hej Tortuga... Kan jeg nu få mine point :) Pjat, men det var da godt at du fik det løst.

MVH Pauli
Avatar billede tortuga Nybegynder
12. juni 2000 - 13:57 #10
Mange tak for hjælpen, selv om jeg selv fandt ud af det :)