Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 16:42 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

java app som baggrund?

er det muligt at sætte en java applet ind som baggrundsbillede i et html document?
Avatar billede jep Nybegynder
14. juni 1999 - 16:53 #1
Nej, desværre. Det kunne ellers være smart.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 16:54 #2
ehm - altså ikke som baggrund. Men bare en app der kører bag ved et stykke text
Avatar billede jep Nybegynder
14. juni 1999 - 16:56 #3
Det kan du muligvis godt v.h.a. dynamisk HTML. Lad mig lige checke det, så vender jeg tilbage.
Avatar billede jep Nybegynder
14. juni 1999 - 17:14 #4
Det ser ikke ud til at det kan lade sig gøre. Det ser ud til at en applet altid ligger øverst og ikke tillader at der skrives oven på. Interessant problematik iøvrigt. Måske der er andre der kan bidrage!?

Du kan selvfølgelig altid skrive teksten i appletten, men jeg går ud fra at det ikke er en mulighed for dig, siden du spurgte :(
Avatar billede sirius Nybegynder
14. juni 1999 - 17:35 #5
Ja hvis du bruger active desktop kan du bruge en html fil som baggrund ......
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 18:51 #6
hvordan sirius?
Avatar billede sirius Nybegynder
14. juni 1999 - 21:38 #7
Kører du med win 98 skal du gå ind i egenskaber for skærm (der med pauseskærm og alt det shit) der er der en der heder active desktop slå det til og så kan du bruge html filer som bg billlede du kan også sætte dine egne billleder ind og så hvis du dobbelt klikker på dem på baggrunden kan du flytte dem rundt og lukker dem !!!!!!
håber det var NoC forklaring....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 22:49 #8
sirius>> jeg tror han skal bruge det til en internet-side
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 1999 - 01:53 #9
jotak - det er vel ikke så fedt at lave en webside hvis jeg er den eneste der kan se den.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 1999 - 01:55 #10
eller den gemmer måske min opsætning i en *.html fil?

Jeg kigger lige på det
Avatar billede jumper Nybegynder
21. juni 1999 - 00:13 #11
Det burde være muligt at gøre det med layers.

Det er sikkert bare IE der ikke gider vise det ordentligt.

Prøv i Netscape med dette:

<layer z-index=1>

<applet og_alt_din_java_applet_starter_kode_her>
<param.....>

</layer>

<layer z-index=2>

Her er noget tekst

</layer>

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 00:21 #12
jumper du har glemt </applet>
Avatar billede jumper Nybegynder
21. juni 1999 - 17:37 #13
sorry esben, jeg regnede med at det var underforstået ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 17:53 #14
ok!
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 1999 - 11:32 #15
Holder ikke
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juni 1999 - 12:30 #16
lav appletten om sådan så det hele står i den...
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 1999 - 04:36 #17
kan i ikke lige svare - så jeg kan acceptere eller afvise?
Avatar billede jumper Nybegynder
06. juli 1999 - 11:31 #18
Det kan vi da godt, men hjalp vores besvarelser?

Du kan jo også bruge DHTML istedet for en Java Applet som baggrund. Dynamisk HTML kan lave mange af de samme ting som Java kan, det er hurtigere at starte og kører generelt bedre.

Alt det kan du jo læse mere om på http://www.dansteinman.com/dynduo

Der er der en MEGEt grundig gennemgang af DHTML og dens muligheder, samt en del blærede demoer og spil :)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 18:13 #19
jumper>> du kan f.eks. ikke lave en vandspejling i DHTML
Avatar billede jumper Nybegynder
22. august 1999 - 02:41 #20
joker, gå ind på http://www.netcoders.dk - Artikler - How to kill the grey box

Der kan du læse hvordan du slår det grå felt fra der kommer når java hentes.

Ellers må du da godt acceptere svaret, hvis du kunne bruge det til noget.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
22. december 1999 - 17:31 #21
...

/Thor
Avatar billede nicksos Nybegynder
01. marts 2002 - 18:58 #22
Nej!