Avatar billede eskilh Nybegynder
03. marts 2002 - 22:03 Der er 8 kommentarer

køb af ibook i Tyskland.

Er noget billigere end herhjemme. Men hvordan er det så med tastaturet. Kan man få dem til at sætte et dansk tastatur i ibooken dernede, så den i realiteten er identisk med en "dansk" ibook?

til sidst: er der nogle ulemper ved at købe den i tyskland?
Avatar billede peet-49 Novice
03. marts 2002 - 22:51 #1
Du får dem ikke til, at rette på hardware, du kan heller ikke få andet software, end det der følger med. Garantien er den samme som i danmark.
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. marts 2002 - 23:32 #2
Det tyske tastatur er meget ala det danske (går da ud fra at Macen ikke har et andetledes tastatur end "alm" PC)

Kender ikke macen ellers - eller deres holdninger til diverse ting og sager.
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2002 - 00:09 #3
Et tysk tastatur har ikke de samme bogstaver, man kan rette opstillingen til dansk, men så skal der sættes nye klæbebogstaver på tasterne.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. marts 2002 - 04:49 #4
Du kan bare købe en med US-tastatur. Du lærer hurtigt hvilke taster der går ud for Æ,Ø og Å.

-ellers er de endnu billigere i Polen.

Mens det kun koster 2500,- t/r til New York, hvor prisen ej heller er ude på et overdrev.

Hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede sup3rior Nybegynder
30. juli 2002 - 22:03 #5
Jeg skulle mene man kunne købe den i Tyskland med dansk software...det er ihvertfald muligt at gøre det omvendte (altså i Dk med tysk system). Men maskinen kommer med et US tastatur leveret og hvis man skal købe dansk keyboards til maskinen leverer Apple dem kun i 10-paks. Jeg har tidligere, overfor kunder, forsøgt dette og ved derfor hvordan det hænger sammen.
Avatar billede brobaek Nybegynder
17. oktober 2002 - 01:56 #6
Just for the record... Et tysk tastatur har udover ü, ö og ä istedet for åøæ også byttet om på z og y samt div. speciel-tegn... Det er relativt træls at bruge (min kæreste er fra Tyskland, og vi har derfor en tysk mac)... Men man kan sikkert vænne sig til det...
Avatar billede peet-49 Novice
17. oktober 2002 - 09:14 #7
I den tyske detailhandel får du ikke noget med DK tastatur, det kan lade sig gøre, hvis man kan handle hos en grosist.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:59 #8
peet49: du kan sagtens få det i detailhandel. læs min ovenstående tekst. Jeg forhandler de her maskiner til daglig så jeg ved det. Har tidligere forsøgt at skaffe maskiner med udenlandsk tastatur til kunder.