Avatar billede jabp Nybegynder
29. maj 2000 - 17:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Web & FTP Server

Hej

Jeg har lige købt 2 Mbit internet fra worldonline.dk, og det er fint.
Nu vil jeg gerne have at der er nogle der siger hvor hurtig en computer man skal have for at køre FTP og web server.
Avatar billede jabp Nybegynder
29. maj 2000 - 18:01 #1
Det skal bare være en computer der står og kun bliver brugt til det.
Avatar billede geek0 Nybegynder
29. maj 2000 - 18:02 #2
Det kommer an på hvor mange besøgende du regner med at få.
Fra PII 300 mhz og opefter (Athlon er min favorit).
Husk bare at have masser af ram.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
29. maj 2000 - 18:35 #3
Jeg vil også sige, at en 300 MHz er okay. Det er lige meget om det er en Pentium-et-eller-andet eller en K6-et-eller-andet eller Athlon. Det er selvfølgelig altid bedste med en hurtig computer. Med hensyn til RAM ville jeg sætte mindst 128 Mb i en Windows 2000 Professional. 64 Mb er helt klart mindstekravet til Windows 2000. Er det Windows 2000 Server du har (eller måske Advanced Server), så skal der endnu mere RAM i. Jeg har selv 192 Mb og det kører bare som en drøm!
Avatar billede steffen Nybegynder
29. maj 2000 - 19:47 #4
Webserver som i "HTML" samt alm. ftp kræver igenting (dvs 100mhz/32mb ram er langt rigeligt).

Webserver som i full-flexed databaseintegrated e-business multiuser backend kræver så stor en computer som du kan finde.
Avatar billede jabp Nybegynder
29. maj 2000 - 19:48 #5
Jeg regner med at jeg køber min computer i morgen, en:
Athlon 500 eller 600 MHZ
256, 284 eller 512.
Jeg har lige købt Advanced Server (Engelsk)

Men hvad for nogle programmer syntes du jeg skal bruge (De må sku' godt kodste noget, hvis det gør dem bedre)
Avatar billede jabp Nybegynder
29. maj 2000 - 19:49 #6
Undskyld
Bla bla bla
256, 384 eller 512 MB Ram
Avatar billede overload.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 19:59 #7
når man køber så'n en linie, får du så fast ip adresse??
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
29. maj 2000 - 20:31 #8
steffen>> 32 Mb RAM er da ikke rigeligt til en webserver, der kører Windows 2000! Hvis det blot er Windows 9x er det rigeligt, men Windows 2000 skal da ha' mindst 64 Mb.

overload.dk>> Hvis ikke der var fast IP ville det i hvert fald ikke være så sjovt med en webserver. Men når det er en 2 Mbit linie jabp skal ha', tror du så ikke, at det er fast IP?

Det lyder som en meget, meget god computer du køber! Skal du ha' det helt store til at ligge på den (vilde ASP ting med kæmpe databaser osv)? Da det er Advanced Server du har, er 256 Mb RAM det mindste du skal sætte i den. Alt efter hvor mange brugere du får, ville jeg i hvert fald sætte noget mere i den. Programmerne har du når du har Windows 2000. Der er IIS indbygget. Det er en kanon webserver, så du behøver ikke investere i flere programmer af den slags. Hvis du skal lave nogle vilde databaseting skal du ha' fat i Microsoft SQL Server. Der kommer snart en ny version 2000, men ellers er 7.0 også okay. Hvis det ikke er det helt vilde database noget du skal ha' gang i, er det helt okay med en Access database, men forvent ikke, at det holder hvis du får mange samtidige brugere.
Avatar billede jabp Nybegynder
29. maj 2000 - 20:48 #9
nielsbeck >>> OK, Jeg tror jeg starter med Acess database men hvad skal så købe for at det kan køre.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 20:56 #10
Det ved jeg ikke, det er jo netop derfor jeg spørger...
Avatar billede jabp Nybegynder
29. maj 2000 - 21:39 #11
Jamen tror du bare den almindelige access der følger med i Office pakken kan gøre det.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
29. maj 2000 - 22:04 #12
overload.dk>> Okay, det er med fast IP!

Ja ja, det er den Access der følger med Office Pro. I standard udgaven af Office er Access ikke med, det er det, der adskiller Pro udgaven fra Standard udgaven. Hvis du har Access er det vist noget med et par hundrede samtidige brugere du kan ta', så det er jo også en hel del.

Hvis du får fat i sådan en computer og noget, så vil jeg da meget gerne høre din IP (eller eventuelle domæne). Det kunne da være meget sjovt at se hvordan du får det til at køre.
Avatar billede steffen Nybegynder
29. maj 2000 - 23:53 #13
nielsbeck: Der findes jo alternativer til windows 2000 - jeg tænkte på linux da jeg skrev det - lød som om han gerne ville slippe billigt fra det - og så kunne man jo lige så godt spare de 2k til OS/Webserveren også.

MSSQL er et kapitel for sig selv - ligger vel i godt 30.000 til webbrug. Her er linux ligeledes billigere med fx MySQL der er gratis.

Men nu er det jo kommet frem det er access han vil lege med .. så der er det vel bare disksystemet der skal optimeres, resten er ligegyldigt.
Avatar billede sirius Nybegynder
29. maj 2000 - 23:55 #14
Du behøves ikke nogle extra programmer da der både hører FTP og HTTP progem amed til Win2k
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2000 - 00:05 #15
Med 64MB og windows 2000, så kan man godt regne med at der kommer uregelmæssigt programkørsel. Det kan dog afbødes med RamBooster.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
30. maj 2000 - 23:04 #16
Hva' så? Har du fået købt en computer?
Avatar billede jabp Nybegynder
31. maj 2000 - 12:17 #17
JA, det blev en:
Athlon 650MHz
768 MB RAM
2 x 20,5 GB IMB HD SCSI
Maxi tower ATX Kabinet
Et ASUS Bundkort
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
31. maj 2000 - 17:10 #18
Okay!!! Den er da bare for fed! Hvor meget måtte du slippe for den? Og du mener altså bare, at den skal stå som i-net server? Du skal ikke bruge den til andet? Har du en virksomhed eller hva'? Vildt!
Avatar billede jabp Nybegynder
31. maj 2000 - 17:37 #19
Omkring 10.000 kr

Nej den er bare til mig selv.
Måske blive det til et firma engang.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
31. maj 2000 - 19:31 #20
10.000 kr??? Hvor søren har du fået den så billigt? Det var da helt vildt! Kan du ikke lige købe en til mig?