Avatar billede quak.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 17:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Router

Hej jeg skal ud og købe en router men de er så satans dyre.. Men jeg er dog faldet over et par bilige... Men jeg ved ikk om de kan bruges

Kan jeg bruge denne router til 100$
http://necxdirect.necx.com/hai/prod_page.html?key=0000153301&nonce=guest

Eller denne her til 170$
http://www2.warehouse.com/product.asp?pf%5Fid=DEB2557&blind=no&cat=datacomm

Håber på et svar
Avatar billede quak.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 17:04 #1
bilige = billige
Avatar billede quak.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 17:17 #2
Jeg fik svar omkring den router til $170
-----Svar-----
Det ser sådan ud, bortset fra at jeg ikke kan se at den understøtter DHCP på
WAN-siden (altså som klient = modtage IP-adresse fra os via DHCP).

Du kan evt. spørge forhandleren, om den kan det. :)

Med venlig hilsen,

Robin Steen
CyberCity Support - support@cybercity.dk
http://www.cybercity.dk/support

-----svar -----
Venter stadig på svar omkring den til $100
Avatar billede grunken Nybegynder
29. maj 2000 - 17:20 #3
Hmm, en Xdsl - Router

Hvofor får du ikke bare dit abb. hos WOL, der får du en fin CISCO-router (til låns) med.

Og jeg har ALDRIG hørt om ovenstående mærker, men det ser da ud til at de kan det de skal !!!

-Grunken

Avatar billede quak.dk Nybegynder
29. maj 2000 - 17:23 #4
Der er et problem.. Hvis jeg vil have det hos WOL, så skriver de at min central ikk er klar, det er den hos CC og TDK
Avatar billede exception Nybegynder
29. maj 2000 - 17:53 #5
Den til $100 ser ud til både at have DHCP client og server, hvorimod den til $170 kun har en DHCP server. Husk at CC bruger DHCP til tildeling at IP'er.
Avatar billede geek0 Nybegynder
29. maj 2000 - 18:05 #6
Jeg ville også heller have os wol, men de har ikke central i hjørring endnu.
Avatar billede victor44 Nybegynder
29. maj 2000 - 18:05 #7
DHCP 'client' er en del af M$ så det burde ikke volde nogen problemer.
Det er overhovedet ikke nødvendigt at bruge DHCP server for at komme på internettet.
Den gør det bare nemmere at tildele DNS og GW til dine maskiner.
At din ISP tildeler en IP via DHCP (Dynamisk IP) gør det heller ikke nødvendigt.
Avatar billede exception Nybegynder
29. maj 2000 - 18:13 #8
DHCP server er rigtigt nok ikke nødvendig, men routeren skal have IP'en fra udbyderen (ikke computerne bagved -- de får en af de reserverede IP'er til lokalnet). CC bruger DHCP, derfor skal routeren have en DHCP client hvis det skal virke.

Se evt. citatet fra før:
"Det ser sådan ud, bortset fra at jeg ikke kan se at den understøtter DHCP på
WAN-siden (altså som klient = modtage IP-adresse fra os via DHCP)."

Avatar billede victor44 Nybegynder
29. maj 2000 - 18:16 #9
Hvike moderne routere understøtter ikke dynamisk tildeling af IP ved NAT ?
Avatar billede quak.dk Nybegynder
30. maj 2000 - 10:26 #10
Så et andet spørsmål.. Skal det sætte til modemet eller skal jeg slet ikk bruge modemet??
Avatar billede quak.dk Nybegynder
03. juni 2000 - 01:49 #11
Lukker spørgs. da ingen ville give et svar, men kun kommentar