Avatar billede slasko Nybegynder
03. marts 2002 - 16:06 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Træt af skærmdriver nv4_disp

Hejsa. Mit WinXp crasher alt for tit!
Jeg har Windows Xp Pro
Amd Thunderbird 1000mhz
384Mb sdram
Asus A7V bundkort
Nvidia geeforce2 mx/mx400(32Mb)
Problemet er at der tit kommer en blå skerm hvor der står at enheddriveren nv4_disp er fanget i en uendelig løkke(eller ligende)og derefter genstarter computeren med fejlmeddedelsen om at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl, og der skriver den noget om min skærmdriver til geeforce2mx/mx400
Der er ingen konflikter på enhedshåndtering og jeg har prøvet driveren fra Windows update samt driveren på nvidias hjemmeside til win 2000/xp(detonator version 23,11)
Nogen der har et godt bud på hvad jeg skal gøre??

Udover driver problemet så kan jeg ikke lukke compen den genstarter ligemeget hvad jeg vælger?

Avatar billede sukos Juniormester
03. marts 2002 - 16:10 #1
Har samme kort, og det har fungeret fint nok i XP pro, med den driver som XP pr. default har lagt ind!

Så hvis du kan komme tilbage til din originale driver, (den fra XP) ville jeg gøre det!

Måske dit kort bliver for varmt?

Det med genstart, er der et eller andet om på microsoft's site.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
03. marts 2002 - 16:12 #2
Jeg har det selv samme problem!
Og det har jeg haft i snart 3 måneder uden at kunne finde en løsning!
Jeg har også prøvet på at sætte en blæser på kortet men uden virkning.
Og jeg har også opdateret alle drivere, mindst 1000 gange.
Avatar billede johnbp Nybegynder
03. marts 2002 - 16:39 #3
jeg har haft det samme problem bare med et geforce3 hvor den gik ned flere gange om dagen men nu har jeg lavet en ny instalation uden easy cd creator og har ikke haft nogen blå skærme eller nedbrud siden den 24/2
jeg ved ikke om i overhovedet har easy på computeren eller om i kan bruge det her til noget
john
Avatar billede invalid Nybegynder
03. marts 2002 - 17:14 #4
Ellers er der en side her med drivere også

http://www.tweak.dk/nvidia-w2k.php
Avatar billede resten Nybegynder
03. marts 2002 - 19:04 #5
For det første er 23,11 kun en beta driver som ikke virker i win xp du skal bruge 23,12 den passer perfekt og få ikke din xp til at bryde sammen,Og du kan hente den inde på www.tweak.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2002 - 19:26 #6
resten> det med at 23.11 er en beta er jeg nu ikke så sikker på, da dette er taget fra nvidias hjemmeside:
Windows® XP/2000
Detonator XP
Driver
(Video Cards) Version: 23.11
Size: 6.44 MB
Self Extracting Installer
Release Date: 12/3/2001

» Primary Download Site «

Alternative Download Sites:
» Download Site 1
» Download Site 2
» Download Site 3

More Info...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2002 - 19:28 #7
P.s. 23.11 er også WHQL signeret - jeg tror aldrig en beta driver vil få sådan et stempel :)

(ja jeg er i drillehumør idag) *gg*
Avatar billede resten Nybegynder
03. marts 2002 - 20:57 #8
Hmmmmmm skal vi køre det som en tilstålse sag *lol*
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2002 - 20:59 #9
stavefejl... 23.11 er IKKE WHQL signeret  ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. marts 2002 - 21:43 #10
... men det er 23.12'eren! men den kan jeg ikke få til at virke ordentligt mht. mit tv-out!!
men 21.83'eren virker fint... bortset fra når compen fryser og melder om en tegnefejl(?!!?)
men what the fuck - så spilder jeg ikke min tid med at spille! ;)

Men Slasko >> prøv lige 23.12 - hvis den fucker op, så prøv 23.83'eren!
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
03. marts 2002 - 22:43 #11
Jeg havde engang, samme problem trodede det avr mit kort.
Fejlen var der kun når jeg spillede OpenGL spil.
Prøv at hente den driver der er på www.entcity.com den bruger jeg selv
Avatar billede virvelvar Nybegynder
04. marts 2002 - 08:51 #12
bartafterdark>>>Det er det samme med mig, kun når jeg spiller OpneGL spil.
Jeg vil lige prøve den der driver!
Avatar billede virvelvar Nybegynder
04. marts 2002 - 08:56 #13
bartafterdark>>>Hvad er det for en du bruger!
inde på siden!
Avatar billede kapla Nybegynder
04. marts 2002 - 10:17 #14
Avatar billede virvelvar Nybegynder
04. marts 2002 - 10:18 #15
kapla0>>>det første link virker ikke!
Og ang. det andet, hvad hvis man har Intel og ikke Via Chipset?
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
04. marts 2002 - 13:56 #16
Avatar billede virvelvar Nybegynder
04. marts 2002 - 14:18 #17
ok tak, jeg prøver den lige!
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
04. marts 2002 - 14:59 #18
k.
Avatar billede slasko Nybegynder
04. marts 2002 - 19:50 #19
Tak for de mange henvendelser! Det er en lettelse at se det ikke kun er mig der har et problem. Jeg vil nu prøve de mange gode råd og vende tilbage
Mange tak.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
04. marts 2002 - 21:16 #20
Selv tak.
Håber at høre fra dig !
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
08. marts 2002 - 13:38 #21
HALLLOOOOO

Virker det eller vil du ikke af med de 200 points ?
:P
Avatar billede slasko Nybegynder
08. marts 2002 - 16:47 #22
Hehe jeg vil skam gerne af med pointene det er ikke det, men jeg vil også gerne give pointene til den rigtige person!
Jeg er stadig ved at finde ud af hvilken driver der virker bedst, 27,70 er meget stabil kun meget få crash men 23,12 virker dårligt. I aften tester jeg 23,83.
Bare rolig i skal nok få point!
Avatar billede virvelvar Nybegynder
08. marts 2002 - 17:42 #23
jeg har rpøvet 27.70 og det gik dårligere for mig.
Nu fryser den hele tiden!
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
08. marts 2002 - 17:52 #24
Har du XP dansk eller er det, den Beta ?
Skaf dig Home, du får bedre kontrol over alle de små ting som køre.
Og Pro snupper lidt for meget ram
Avatar billede virvelvar Nybegynder
08. marts 2002 - 19:01 #25
lige nu bruger jeg win 98.
men det er det samme dårlige resultat i XP og 98
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2002 - 20:25 #26
slasko> vi kan sagtens vente :)
Avatar billede resten Nybegynder
12. marts 2002 - 19:43 #27
Brugeren Bartafterdark er deaktiveret grundet flere active bruger.

bartafterdark

zeroxer
Avatar billede slasko Nybegynder
12. marts 2002 - 20:34 #28
Efter at have prøvet mange forskellige drivers er jeg kommet til den konklusion at driveren: Detonator 4 27.70 - TechnoGarp virker bedst til min computer, den har jeg fra Metal_Hansens link:  http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm og jeg har ikke haft nogle crashes med den indtil videre i de 5 dage jeg nu har kørt med den.
I skal alle have mange tak for hjælpen :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. marts 2002 - 22:02 #29
kanon den virker!
og tak for pointene :0)
Avatar billede rickyhansen Nybegynder
20. marts 2002 - 02:18 #30
...en ting der OGSÅ kunne være medvirkende (sorry har ikke set på bundkortets specs.)....er det et VIA-chipsæt? Så kan problemet, hvis det kommer igen, afhjælpes ved at bruge deres 4in1 driver. www.viahardware.com
Det hjalp i hvertfald mig da jeg havde samme problem :)
Avatar billede slasko Nybegynder
20. marts 2002 - 18:14 #31
Det prøvede jeg også da problemet stode på men det virkede ikke.
Men nu virker det perfekt med Detonator 4 27.70 - TechnoGarp som driver :)